Većina problema na pozicijama višeg ili srednjeg menadžmenta svodi se na dvije riječi: nedostatak komunikacije. Prakticiranje dobre komunikacije je sve na radnom mjestu. Bez toga se ne mogu znati ni jasan smjer i ni očekivanja, piše Inc. Timski rad i moral bivaju pogođeni ako jasna komunikacija izostane. U konačnici, i produktivnost pati bez toga.
Odakle dolazi ovo zanemarivanje dobre komunikacije? Istraživanja ukazuju na dublji problem: nedostatak emocionalne inteligencijeEmocionalna inteligencija (EI ili EQ za "emocionalni kvocije... (EQ) u načinu na koji poslovni lideri i menadžeri komuniciraju, što dovodi do mnogih disfunkcija.
Tekući problemi koje treba riješiti
Otkrit ćete da se komunikacijski problemi vaše vlastite organizacije koji oštećuju učinkovito vodstvo mogu svesti na ova područja:
- Nepriznavanje postignuća zaposlenika
- Ne davanje jasnih uputa
- Nedostatak vremena za susrete sa zaposlenicima
- Ne nuđenje konstruktivne kritike
- Ne poznavanje svojih zaposlenika, njihovih života izvan posla, pa čak i njihovih imena!
Glavni su to razlozi za neangažirane zaposlenike ili visoke stope fluktuacije.
Načini za rješavanje problema
Zdrava i produktivna komunikacija zahtijeva povezanost i autentičnost. To znači biti namjeran u pogledu uključivanja, pohvale i priznanja, smislene interakcije i dvosmjerne povratne informacije. Evo četiri komunikacijske prakse koje možete primijeniti već od danas:
1. Pohvalite, čak i u neuspjehu
“Odličan posao” i slične rečenice jednostavno nisu dovoljne da zadovolje ljude koji ulažu svoje srce i dušu u svoj posao. Umjesto toga, kada hvalite zaposlenike, budite konkretni o njihovim doprinosima. Izrecite pohvale o njima njihovim kolegama i svojim klijentima i kupcima. Pokažite im da volite ono što rade — čak i ako njihovi napori završe neuspjehom. Tako je. Nagradite neuspjeh ako su namjere bile dobre i ako su proizašle iz brige za misiju tvrtke. Ponudite milost i pomozite im da uče iz svih pogrešaka koje naprave kako bi mogli nastaviti rasti.
2. Saslušajte svoje zaposlenike
Lideri moraju pitati zaposlenike za njihova mišljenja i ideje o problemima ili preprekama na putu do uspjeha. Pitajte: “Što mislite kako bismo mogli poboljšati?” “Što nas drži zaglavljenima na mjestu?” i “Što volite u vezi posla koji ovdje radimo?”
Osjećaj saslušanja, vrijednosti i razumijevanja trostruka je dobit za ispunjene zaposlenike. Jedini način da se ispune te osnove je dobivanje redovitih povratnih informacija i implementacija prijedloga. Zaposlenicima treba dati priliku da izraze svoje nade i snove, kao i svoj pesimizam i frustracije.
3. Podijelite informacije
Informacije su moć i jedan su od najboljih načina za izgradnju osjećaja povjerenja u ljude. Dijeljenje informacija ponekad znači otkrivanje informacija koje se smatraju osjetljivim ili povlaštenim. Poput budućih poslovnih planova i strategija, financijskih podataka, načina na koji se troši novac ili načina na koji vaše grupne aktivnosti doprinose organizacijskim ciljevima. Važne informacije zaposlenicima se često skrivaju do posljednjeg trenutka, što može naštetiti moralu i izazvati tjeskobu. Lideri će dobiti više poštovanja od svog tima ako podijele što više informacija što je prije moguće.
4. Ispričajte priču
Što se tiče sposobnosti vođenja u radnim kulturama visokog povjerenja, ranjivost se etablirala kao ključna ljudska vještina koju treba razviti. Jedan od načina da razvijete svoju ranjivost je dijeljenje priča. U svojoj knjizi Encouraging the Heart: A Leader’s Guide to Rewarding and Recognising Others, stručnjaci za vodstvo James Kouzes i Barry Posner naglašavaju važnost da lideri za razvoj povjerenja koriste pripovijedanje priča. Autori citiraju Howarda Gardnera, renomiranog znanstvenika s Harvarda, psihologa i pedagoga:
Umjetno stvaranje i artikulacija priča čini temeljni dio poziva lidera. Priče govore oba dijela ljudskog uma — to su razum i emocije. Nadalje, upravo priče o identitetu – narativi koji pomažu pojedincima da razmišljaju i osjete tko su, odakle dolaze i kamo idu – predstavljaju najmoćnije oružje u liderovom književnom arsenalu.
Prepričavanje priče o kritičnoj pogrešci, na primjer, jedan je od načina da se omogući prirodno ranjiviji razgovor. Kada planirate korištenje i izvođenje pripovijedanja, iskoristit ćete njegove prednosti u izgradnji povjerenja.