Kada nešto definirate, vi to sami po sebi stavljate u okvir. Definicija je, prema definiciji, formalno i sažeto značenje riječi, radnje ili stvari. Na primjer, definicija zaposlenika je osoba koja radi za drugu osobu u zamjenu za financijsku ili drugu naknadu. Ali vjerojatno ne gledate svoje zaposlenike u toj uskoj perspektivi. Definicije mogu postati preuske i krute te ubiti sposobnost učinkovite rasprave i stvaranja novih ideja.
Zamislite djecu. Djeca nemaju granice ili „kutije“ jer još nisu formirane. Djeca pristupaju svijetu otvorenog uma i ne razmišljaju o granicama koje stvaraju kutije. Prijatelj je prijatelj, bez obzira na njihovu društvenu ili ekonomsku situaciju, podrijetlo ili vjeru. Djeca su također nevjerojatno fleksibilna i otvorena za nove ideje i perspektive. Djeca nisu ograničena kutijama. Ali odrasli imaju kutije.
Da, postoje razlozi zašto kutije postoje. Pravni razlozi, kulturološki razlozi, društveni razlozi — sve funkcije uspostavljanja zajedničkog razumijevanja o tome što jest, a što nije prihvaćeno ili dopušteno. Ali način na koji crtate okvire oko stvari uzrokuje da imate uvjerenje “unutra ili vani”. U poslu to ograničava kreativnost i ubija ideje. Također ograničava osobne prilike i rast.
Više specifičnosti, više isključivanja
Kada ste nevjerojatno precizni u pogledu granica okvira, zatvarate druge perspektive i ograničavate šanse da nove ideje uđu u razgovor. Na primjer, recimo da želite pokrenuti marketinšku kampanju i definirate taktički opseg koji će obuhvatiti samo digitalne medije. Način na koji definirate “digitalno” mijenja perspektivu o tome u što ulagati. Naravno, društveni kanali su digitalni, ali što je s digitalnim prikazima na billboardima? Ili s digitalnim označavanjem na prodajnom mjestu? Što je s digitalnim radiom? Ili s digitalnim verzijama novina i časopisa? Ako je vaš okvir koji obuhvaća “digitalno” ograničen, ograničavate svoj doseg i priliku.
Više „kutija“, više perspektiva
Ovisno o vašoj pozadini i iskustvu, vaša vlastita kutija ili definicija nečega mogu se razlikovati od osobe do osobe. To znači da želite stvoriti više ideja i prilika u svojoj organizaciji. Morate biti otvoreni za definicije drugih ljudi, kao i za promjenu vlastitih. Na primjer, recimo da se osoba prijavljuje vašoj tvrtki za ulogu nabave. Međutim, njihova prijava navodi samo iskustvo u prodaji za razne distributere proizvoda. Umjesto primjene tradicionalne definicije “kupovnog iskustva”, što znači prethodne uloge u kupnji, razmislite o promjeni svojih granica. Budući da je ova osoba morala prodavati širok izbor proizvoda u vašoj industriji, imat će puno iskustva i stručnosti u razumijevanju modela određivanja cijena, dinamike konkurenata i usporedbi proizvoda. Zajedno s bogatim odnosima s dobavljačima. U ovom slučaju, promjena granica vašeg okvira mijenja priliku za pojedinca, kao i za vašu tvrtku.
***
Kada imate pretjerano krut pogled na to kako je nešto definirano, ostajete zarobljeni u uskoj perspektivi. To vas isključuje od mogućnosti koje će drugi s fleksibilnijom definicijom i okvirima vidjeti i iskoristiti. Umjesto da stvarate umjetna ograničenja, ispitajte koliko ste okvira stvorili za sebe i zašto te percipirane granice postoje. Isprobajte vlastite granice kako biste pronašli načine na koje možete gledati na stvari iz fleksibilnije perspektive. To će vam donijeti cijeli niz novih ideja i inovacija o kojima nikada prije niste razmišljali.
Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: Financa.ba