Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako filtrirati dobre savjete od loših?

Uz toliko dostupnih informacija, netko bi lako mogao pomisliti da bi izgradnja uspješnog startupa trebala biti laka. U stvarnosti, tako velika količina savjeta čini sve većim izazovom. Čak 70% novonastalih tehnoloških tvrtki propadne u roku od 20 mjeseci. To je možda zato što prihvaćaju generičke savjete i primjenjuju ih bez obzira na svoje pojedinačne okolnosti.

Većina osnivača startupova utapa se u moru savjeta koji ih vuku u svim smjerovima. Biti osnivač već je dovoljno teško, a prihvaćanje i usvajanje toliko informacija olakšava da vas se optereti. Ali to ne znači da ne možete uspjeti pod vlastitim uvjetima.

Priznajući činjenicu da su na vlastitom putu i pronalazeći svoj jedinstveni “zašto”, osnivači startupa mogu s pouzdanjem filtrirati dobre savjete na svom poduzetničkom putu i održati svoje poslovanje.

Usredotočite se na osnivača

U svijetu punom nevjerojatnih savjeta, osnivači startupa trebaju jasnoću i smjernice prilagođene najvećem pokretaču uspjeha njihova poslovanja: njima samima. Svi se razlikujemo po skupovima vještina, snagama, slabostima i ranama iz prošlosti. Svaki osnivač vodi poslovne i osobne bitke koje se isprepliću i nemoguće ih je razdvojiti.

Tko smo kao pojedinci i zašto postajemo poduzetnici utječe na sve što radimo: naše vodstvo, ljude s kojima poslujemo i koje zapošljavamo, kako prodajemo i kome se obraćamo da prikupimo novac. Unatoč količini informacija koje postoje za pomoć početnicima u poduzetništvu, osim ako savjeti ne odražavaju jedinstvene okolnosti osnivača, većina njih se neće odnositi na njih. Bez ovih smjernica osnivaču bi bilo nemoguće dešifrirati pravi savjet koji bi primijenio na temelju svoje pozicije.

Prepoznajte “zašto”

Kako bi primijenili pravi savjet, osnivači startupa prvo trebaju duboko i jasno razumjeti svoje “zašto” – pravi razlog zašto su uopće postali poduzetnici. Svoje ciljeve možemo postići samo ako znamo razloge zbog kojih smo ih postavili. Baš kao što kupce ne možemo usrećiti ako ne znamo što oni stvarno žele. Svatko ima svoj vlastiti put potaknut onim što želi. Ali kao osnivači moramo točno identificirati koji je taj put i što nas vodi njime. Ovo nije nečija osobna izjava o misiji. Ovo je jedinstvena istina.

Da bismo identificirali svoje “zašto” i izvor svoje strasti, moramo biti iskreni. Upamtite da je svaki “zašto”, sve dok nas tjera naprijed, u redu, čak i ako razlog zvuči sebično.

  • Je li vas stari posao frustrirao i činio se nepodnošljivim?
  • Želite li biti bogati ili slavni?
  • Jeste li toliko strastveni oko problema koji želite riješiti da on dominira vašim mislima?

Određivanjem točno onoga što nas je potaknulo da postanemo poduzetnici, možemo dopustiti da nas to temeljne “zašto” nastavi pokretati.

Postavljanje pravih pitanja

Nakon utvrđivanja našeg “zašto”, sljedeći koraci su teška bitka. Pod razotkrivajućim svjetlima zašto smo započeli svoje poduzetnički put, možemo osjetiti iskušenje da se sakrijemo od nedostataka koje otkrijemo. Nitko ne voli sve što vidi kad se pogleda u ogledalo. Ali samo pomoću ovih nepokolebljivih procjena možemo identificirati naše bolne točke – one će nas odvesti do savjeta koji su nam potrebni da ih riješimo.

Srećom, drugi su bili u našoj koži i iskusili naše probleme. Zapravo, s većinom pitanja s kojima se susrećemo u startupu – kako prikupiti kapital ili kako se istaknuti na tržištu – već su se suočili drugi osnivači. Poznavanje našeg “zašto”, kao i pošteno razmišljanje o našim jakim i slabim stranama, može nam pomoći da prepoznamo koji je savjet — u moru savjeta — najprimjenjiviji za naš startup.

Razmotrite:

  1. Savjetodavac: Tko je osoba koja daje savjet? Slaže li se njihov pogled na poduzetništvo s vašim? Susreću li se sa sličnim osobnim izazovima koji na sličan način utječu na njihovu tvrtku?
  1. Osobne blokade: Imate li predrasuda koje bi mogle spriječiti vaše prihvaćanje ponuđenog savjeta? Kad biste mogli zanemariti tu pristranost, bi li savjet bio od pomoći?
  1. Relevantnost: ima li savjetnik sličnu tvrtku koja prolazi kroz slično iskustvo? Je li njihovo podrijetlo i dolazak u poduzetništvo sličan vašem?

Svatko se razvija

Pokretanje poduzeća je poput živog organizma: razvija se, baš kao i mi. Pogreške se događaju i svatko posrne u nekom trenutku na tom putu. Ali možemo se vratiti, preorijentirati se i postići svoje jedinstvene ciljeve. Nastavite procjenjivati svoje jedinstveno putovanje kako biste pronašli pravi savjet i ostali usmjereni prema uspjehu. Umjesto da stavljate svoje noge u tuđe cipele, oslonite se na svoje putovanje i nastavite krčiti vlastiti put.

Izvor: Entrepreneur; prijevod i prilagodba: Financa.ba

Članak: Prestanite ljudima davati loše savjete o karijeri

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno