Subota, 23 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako minimizirati sukob pri donošenju nepopularnih odluka

Većina rukovoditelja čezne za danima kada su se njihove svakodnevne odluke odnosile na to koje obuke ponuditi zaposlenicima, kako smanjiti troškove i kojem odjelu je potrebna veća podrška. Ali posljednje dvije godine morali smo puno redovitije donositi puno kompliciranije odluke. Tko treba sudjelovati na kojim sastancima? Možemo li ostati udaljeni? Koja su naša pravila o maskama, cjepivima i testiranju? Kako provodimo te politike? Izražavaju li zaposlenici neke specifične zdravstvene probleme na koje moramo obratiti pažnju?

Vrste odluka koje donosimo imaju širi utjecaj nego ikad prije.

Danas su naši zaposlenici i njihove obitelji izravno pod utjecajem odluka koje donosimo i politika koje usvajamo. Po prvi put moramo uključiti i obitelj našeg zaposlenika u proces donošenja naših odluka. I može postati poprilično emotivno.

Što učiniti kada jedan zaposlenik ima autoimunu bolest i treba biti posebno oprezan, a drugi ima djecu mlađu od pet godina koja su boležljiva? Kako podržati roditelje kojima je potreban fleksibilniji raspored rada, a da se oni bez djece ne osjećaju kao da roditelji imaju poseban tretman? Kada pravimo iznimke kod donesenih pravila?

S obzirom na sve, nije iznenađujuće da su oni na koje vaše odluke izravno utječu glasniji u izražavanju svojih mišljenja i u odbijanju novih odluka. Povijesno gledano, takva vrsta replike od zaposlenika bila je rijetka ili periodična; to nije bila stalna situacija koja je zahtijevala pozornost. Danas ćete vjerojatno otkriti kako vaši zaposlenici nisu sramežljivi kada pokušavaju zadovoljiti svoje potrebe. Vaša sugestija da se trebaju suzdržati, kada se situacija za njih ili njihovu obitelj čini zastrašujućom ili neodrživom, nije pošten zahtjev. Odgovornost rukovoditelja je biti svjestan potencijalnih posljedica donesenih odluka na razini cijele tvrtke.

Zaposlenici kao dio procesa donošenja važnih odluka

Tri koraka za lakše prihvaćanje teških odluka

Nećete moći postići konsenzus oko svake odluke koju donesete, a pokušaji da to učinite najčešće su uzaludni. Ali svojim zaposlenicima možete pokazati da vam je stalo do njihovih gledišta i dobrobiti tako što ćete ih uključiti u produktivne i zdrave razgovore o politikama i praksama tvrtke. INC. donosi tri koraka koje rukovoditelji mogu poduzeti kako bi angažirali zaposlenike u procesu donošenja odluka i smanjili njihovo nezadovoljstvo.

Razmotrite sve strane situacije

Prije nego što donesete odluku za svoju organizaciju ili tim, morate razmotriti sve strane situacije. Pogledajte prednosti i rizike i odredite na koga će vaša odluka najizravnije utjecati. Angažirajte nekoliko ljudi koji predstavljaju one koji će biti najviše pogođeni politikom koja se razmatra i predstavite im svoj plan. Podijelite svoje nedoumice i objasnite zašto je potrebna nova politika. Tražite iskrene povratne informacije i budite otvoreni. Saznajte što misle da bi bili najbolji i najgori ishodi koji proizlaze iz te odluke. Njihovi odgovori na vaša pitanja mogu ili ne moraju promijeniti vaše razmišljanje, ali samim uključivanjem u razgovor okrećete se prema svojim zaposlenicima. Dajete im do znanja da je njihovo mišljenje važno, da su oni važni i da ste svjesni utjecaja svojih odluka.

Promišljeno priopćite svoju odluku

Ponovno se povežite s ljudima koji su vam pomogli u procesu donošenja odluka i podijelite svoju konačnu odluku i razloge za nju. Zahvalite im na uvidima i spremnosti da podijele svoje mišljenje. Ova bi grupa trebala znati za vašu odluku prije nego što se objavi šire. Oni mogu poslužiti kao vaš neformalni tim za podršku tako što će biti ti koji će drugima objasniti proces. Čak i ako se ne slažu s vašom odlukom, ako smatraju da ste saslušali njihove brige i uzeli ih u obzir, možda će vas i dalje podržati. Također vam mogu dati uvid u to kako se ostatak tima prilagođava odluci i jesu li došle na vidjelo nove informacije koje bi mogle zahtijevati da preispitate svoju odluku.

Nakon što svoju odluku podijelite s užim krugom, prenesite je ostatku zaposlenika. Obrazložite razloge i dajte do znanja svojim zaposlenicima da odluka nije donesena impulzivno. Iako vjerojatno nećete moći ugoditi svima, transparentnost samog procesa donošenja odluka ilustrira vašu zabrinutost kako će to utjecati na neke članove tima. Podsjetite ih da ste ovu odluku donijeli promišljeno i za dobrobit zaposlenika i organizacije.

Dajte svojim zaposlenicima priliku da podijele svoje brige

Svatko se želi osjećati saslušanim i uvaženim, čak i ako se ne slaže sa konačnom odlukom. Potaknite svoje zaposlenike da razgovaraju o svojim brigama sa svojim nadređenima. Uputite svoje menadžere da aktivno slušaju o brigama koje zaposlenici imaju. Dajte im do znanja da želite da svako rješenje bude fer i da je osmišljeno tako da uravnoteži potrebe zaposlenika i organizacije. Konačno, zamolite svoje menadžere da podijele sve nedoumice koje zaposlenici imaju oko poduzetih mjera.

Dajte svojim zaposlenicima priliku da daju svoje mišljenje

Uključivanje zaposlenika u proces donošenja odluka ne samo da pomaže u samom donošenju odluka, već pokazuje i vašu predanost dobrobiti vaših zaposlenika. Vaša promišljena i iskrena briga za druge povećat će lojalnost i povjerenje. A to se odnosi na krajnji rezultat ali i zadržavanje zaposlenika.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno