Utorak, 22 listopada, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako napisati oproštajni e-mail svojim kolegama

Bilo da ga volite ili mrzite, odlazak s posla može biti težak. Bez obzira na vaš razlog odlaska – toksično okruženje, nedostatak prilika za rast, bolja ponuda ili nešto četvrto – vjerojatno će u njemu biti i nekoliko pozitivnih strana.

Ako ste jedan od mnogih ljudi koji planiraju napustiti posao ove godine, kako se možete oprostiti u stilu?

Oproštajni e-mail nije jedini način da potvrdite i zahvalite svom timu prije nego što odete. (Možete to učiniti i osobno.) Ali to je najbolja praksa koju većina ljudi radi oko posljednjeg radnog dana. Kao takva, ova bilješka često je konačni dojam koji će vaši bivši kolege imati o vama. Ako se dobro izvede, može vam pomoći da održite važne odnose, odete u lijepom svjetlu i održite otvorena vrata ako se ikad odlučite vratiti.

Pisanje promišljenog oproštajnog e-maila je zanat. Izražavanje zahvalnosti za vrijeme provedeno u tvrtki i osjećaje prema kolegama može se činiti jednostavnim, ali začudo nije. Morate pogoditi pravi ton – uravnotežiti sentimentalnost s poniznošću i dobrim poštovanjem. Evo nekoliko ključnih elemenata koje biste trebali pokušati riješiti u oproštajnom e-mailu.

Podijelite što najviše cijenite ili cijenite u vezi s radom u organizaciji.

Prvo, ne zaboravite zadržati ga na nekoliko kratkih odlomaka. Cilj ovog e-maila je da se odjednom oprostite od svog većeg odjela, tima ili organizacije. S obzirom na širok raspon primatelja, najbolje je voditi računa o njihovom vremenu i biti kratak. (Ako želite poslati osobnu poruku posebno vrijednom suradniku, trebali biste to učiniti odvojeno — to nije svrha vaše šire oproštajne e-poruke.)

Svoju poruku započnite pokazivanjem kombinacije zahvalnosti i poniznosti — dviju pozitivnih osobina vodstva — kako biste usadili dobro raspoloženje i ostavili pozitivan dojam na primatelje. Započnite obraćanjem svom timu, najavljujući da je ovo vaš posljednji dan i navodeći što najviše cijenite u vremenu provedenom tvrtki, točnije, unutar vašeg odjela:

“Pozdrav svima,

Kao što neki od vas već znaju, danas je moj posljednji dan u [organizaciji]. Samo sam htio poslati kratku oproštajnu poruku kako bih izrazio svoju neizmjernu zahvalnost za vrijeme koje sam proveo ovdje.

Biti dio vrhunskog tima za razvoj proizvoda poznatog po stvaranju inovativnih rješenja u zdravstvu pružilo mi je neke nevjerojatne prilike za učenje. Nevjerojatno sam ponosan na posao koji smo obavili kako bismo poboljšali kvalitetu života milijuna ljudi…”

Ovo vas pozicionira kao dio pobjedničkog tima i čini da se vaši kolege osjećaju dobro zbog posla na kojem ste zajedno radili.

Oduprite se bilo kakvom iskušenju da iskažete svoje iskustvo ili da ga kritizirate, čak i ako je bilo negativnih aspekata vašeg posla. Sačuvajte tu povratnu informaciju za privatni razgovor sa svojim nadređenim ili stručnjakom za ljudske resurse tijekom vašeg izlaznog intervjua. U oproštajnoj poruci krenite dobrim putem i usredotočite se na pozitivno. Zapamtite: kolege koje ostavljate i dalje će tamo raditi.

Podsjetite druge na svoj konkretan doprinos i odajte priznanje ljudima gdje je to prikladno.

Ova je bilješka prilika da se rezimirate neka istaknuta dostignuća tijekom vašeg mandata – i za one koji vas dobro poznaju i pridonijeli su vašem razvoju i za one koji to ne znaju. Nakon uvodnih odlomaka spomenite određeni projekt ili cilj koji vam je bio značajan:

“Konkretno, rad na lansiranju našeg najprodavanijeg uređaja za mjerenje glukoze u krvi bio je jedan od vrhunaca mog vremena u [korporaciji] i moje dosadašnje karijere.”

Ako je prikladno, odajte priznanje drugima koji su vaše iskustvo u organizaciji učinili izvrsnim. Možda ste imali izuzetnog šefa koji vam je dao prilike da se istaknete. Možda ste radili s nekoliko kolega na projektu koji je promijenio stvari. Možda postoji mentor koji vas je naučio lekcijama koje ćete ponijeti sa sobom u neku novu ulogu. Kratko im se javite ako vam je ugodno. (Nisam mogao poželjeti šefa koji me više podržava; osjećam se sretnim što sam imao tako inteligentne i ljubazne članove tima; toliko sam naučio kroz svoje mentore). Naravno, ovo nije obavezno jer neki ljudi više vole privatno priznanje od javnog priznanja.

Opišite što ćete sljedeće raditi i čemu se veselite.

Zatim sažmite opis svoje nove uloge i odgovornosti koje ćete s velikim uzbuđenjem preuzeti.

“Odlučio sam prihvatiti novu ulogu u YXZ Corpu u Singapuru kao pomoćnog upravitelja u njihovom timu za razvoj proizvoda. Radujem se nastavku razvoja svoje karijere u međunarodnom kontekstu i što sam dio multikulturalnog tima.”

Ako sadašnju poziciju ne napuštate zbog drugog posla, već zbog škole, opišite sljedeće korake:

“Napustit ću ABC Corp kako bih pohađao London School of Economics, gdje ću tijekom sljedeće godine pohađati magisterij iz društvenih inovacija i poduzetništva. Uzbuđen sam saznati kako se društveni poduzetnici bore s nekim od najtežih svjetskih problema i primijeniti u svom studiju ono što sam ovdje naučio.”

Također možete iskoristiti priliku da podijelite što planirate raditi nakon diplome, čak i ako je to samo hipoteza.

“Nakon ovog programa, nadam se da ću iskoristiti svoje iskustvo u zdravstvenoj skrbi za rad u području globalnog zdravstvenog programa jedne velike zaklade.”

Drugi bi mogli pročitati ovo i odgovoriti na vašu bilješku korisnim resursima i kontaktima, poput relevantne konferencije koju biste trebali posjetiti ili ponude da vas upoznaju s nekim u vašem željenom području.

Ponekad vaši planovi mogu biti promjenjivi ili neizvjesni. Na primjer, možda odlazite kako biste uzeli slobodno vrijeme i istražili što je sljedeće, ili možda odlazite neočekivano u sklopu restrukturiranja ili ekonomskog smanjenja. Ako je to slučaj, u redu je ako ne znate što budućnost nosi. Unatoč tome, svoje planove neposredno nakon odlaska trebali biste postaviti u pozitivnom svjetlu.

“Planiram uzeti malo slobodnog vremena da se opustim, otputujem i razmislim o sljedećem koraku u karijeri.”

Obavijestite druge o vašem izboru vremena i o tome kako ostati u kontaktu.

Za kraj, obavijestite druge kada će vam biti posljednji dan. Ovu poruku svakako pošaljite jedan do dva tjedna prije nego što odete kako biste ljudima (i vama) dali priliku da se osobno oproste. Ako ste spremni da vam se kolege obrate nakon vašeg odlaska, uključite podatke za kontakt — svoju osobnu adresu e-pošte, LinkedIn račun ili broj mobilnog telefona kako bi vas mogli kontaktirati, čak i ako/kada odustanete od sljedeće prilike.

“Moj posljednji radni dan ovdje bit će sljedeći četvrtak, 31. listopad. Ubuduće me možete kontaktirati na mojeime@gmail.com ili 06x-555-xxxx, kao i putem LinkedIna (i dodajte vezu na svoj profil). Nadam se da ćete me kontaktirati ako budete u Singapuru ili ako vam ikada budem mogao pomoći. Radujem se što ćemo ostati u kontaktu.”

Oproštajna e-poruka više je od ljubaznog oproštaja. To je alat za karijeru koji vam može pomoći u održavanju profesionalnih odnosa kako biste olakšali uspjeh u karijeri, sada i u budućnosti. Ovaj mali, ali važan dio komunikacije, pomoći će vam da izgradite pozitivan osobni brend i podsjetiti druge na vaš doprinos njihovom radu. Praktičnije, ljudima daje do znanja što ćete sljedeće učiniti i poziva ih da budu dio vaše mreže.


Izvor: HBR; prijevod i prilagodba: financa.ba
Prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno