Prodaja francuskog konglomerata Kering, poznatog po vlasništvu nad brendovima poput Guccija, Yves Saint Laurenta i Bottega Venete, zabilježila je pad od 10 posto u prvom kvartalu. Glavni razlog za to je izazovno gospodarsko okruženje na kineskom tržištu i nepovoljni trendovi koji utječu na njihovu zvijezdu, Gucci.
U prvom kvartalu, Kering je zabilježio prodaju od 4,8 milijardi dolara (4,5 milijardi eura). Što predstavlja desetpostotni pad u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine. Ovi rezultati su u skladu s očekivanjima analitičara. Grupa prognozira da će operativni prihod pasti između 40 i 45 posto u prvoj polovici ove godine.
Gucci, koji čini gotovo polovicu ukupne prodaje Keringa i više od dvije trećine dobiti, zabilježio je pad prihoda od 18 posto. Prihodi su mu iznosili 2,2 milijarde dolara (2,1 milijardu eura). Usporavanje gospodarstva u azijsko-pacifičkoj regiji snažno je utjecalo na ovaj talijanski modni brend.
Kering ostvaruje 35 posto svoje prodaje u Aziji, pri čemu japansko tržište nije uključeno. Međutim, kineski potrošači su usporili svoje kupovine Guccijevih ikoničnih remena i torbica.
Značajne promjene
U proteklim godinama, Gucci je prošao kroz značajne promjene. Iako je dugi niz godina njegovao minimalistički stil, okrenuo se trendu “tihe luksuznosti”. U 2022. godini imenovali su novog kreativnog direktora, a prošle godine došlo je i do promjene na poziciji izvršnog direktora.
Prošloga tjedna, najveći konkurent Keringa, francuska luksuzna grupacija koja je odgovorna za Louis Vuittona (LVMH) pod vlasništvom Bernarda Arnaulta, izvijestila je o uspješnijem prvom kvartalu. Njihovi prihodi od prodaje povećali su se za tri posto.
Prošlog mjeseca, objava Keringa o očekivanom padu prodaje i dobiti u prvom tromjesečju rezultirala je gubitkom od 8,1 milijardi dolara (7,5 milijardi eura) u njihovoj tržišnoj vrijednosti. Vrijednost dionica pala je za otprilike 14 posto, što predstavlja njihov najveći dnevni pad od ožujka 2020. godine.
Prema Forbesovoj procjeni, bogatstvo François Pinaulta, osnivača i počasnog predsjednika Keringa, iznosi 27,2 milijarde dolara, što ga svrstava na 65. mjesto liste najbogatijih ljudi svijeta. Prošle godine, Kering se nalazio na 328. mjestu Forbesove Globalne liste 2000 s tržišnom vrijednošću od oko 74 milijarde dolara. Kering obuhvaća raznolik niz luksuznih brendova, uključujući modu, kožnu galanteriju, nakit i naočale.
Dva izazova
Gucci se suočavao s dva izazova. S padom kineskog tržišta luksuzne robe koje je nekada bilo u procvatu,. I s prelaskom na trend “tihog luksuza”, koji karakterizira suptilnija i profinjenija estetika. Kering je zbog ove promjene ukusa na kineskom tržištu osjetio veće posljedice u usporedbi s konkurentima u luksuznom sektoru.
Umjesto da se opredijele za tradicionalnu, ekstravagantnu privlačnost Guccija, potrošači su počeli preferirati brendove poput Hermèsa i Prade zbog njihove suptilne elegancije. Obje tvrtke su izvijestile o izvrsnim rezultatima u prošloj godini.
Sve više stratificirano kinesko tržište igralo je ključnu ulogu u ovom kontekstu. Najbogatiji slojevi gravitiraju prema ekskluzivnosti proizvođača Birkin torbi. Dok su ambiciozni potrošači, koji su nekada bili glavna snaga Guccijevog uspjeha, sada suočeni s ekonomskim pritiscima.
Analitičari Barclaysa su u svojoj bilješci klijentima primijetili da se kinesko tržište sve više polarizira. Što je u skladu s objavom Keringa o prodaji Guccija u Kini.
Novi dizajner
Usred značajnih promjena, Gucci je pokrenuo kreativnu i upravljačku reviziju čiji će uspjeh biti vidljiv u budućnosti. Nakon odlaska dizajnera Alessandra Michelea, čiji su raskošni dizajni ranije doprinijeli usponu brenda, talijanski brend imenovao je Sabata De Sarnu za novog kreativnog direktora.
Sabata De Sarna simbolizira trend “tihe luksuznosti” s suptilnijim i minimalističkim dizajnom. No još uvijek ostaje otvoreno koliko će to biti prihvaćeno na kineskom tržištu, koje čini više od trećine ukupne prodaje. Analitičar Luca Solca iz tvrtke Bernstein istaknuo je da će konačnu odluku o tome hoće li Kinezima odgovarati tihi luksuz koji predstavlja Sabata De Sarna.
Prošle godine tvrtka je zamijenila izvršnog direktora Marca Bizzarrija upravnim direktorom Keringa, Jean-Françoisom Palusom. Ta promjena izazvala je rasprave. A analitičar Solca je napisao da bi to moglo dalje odgoditi revitalizaciju Guccija i izložiti ga riziku zaostajanja, prenosi Forbes BiH.