Automobilski div Stellantis, koji u svom vlasništvu ima brendove poput Opela, Fiata, Peugeota, Citroena i drugih, nedavno je najavio ulaganje od 1,5 milijardi eura za stjecanje približno 20% kineskog proizvođača Leapmotor-a. Dogovor uključuje i ekskluzivna prava za izvoz i prodaju. Ali i proizvodnju Leapmotor proizvoda izvan Kine.
Partnerstvo ima za cilj daljnje povećanje prodaje Leapmotora u Kini, najvećem tržištu na svijetu. Stellantisova prisutnost bi značajno ubrzala prodaju u drugim regijama, počevši od Europe. Stellantis namjerava iskoristiti Leapmotorov visoko inovativan, troškovno učinkovit EV ekosustav. Zajedničko ulaganje znači i prve isporuke vozila u drugoj polovici 2024.
Stižu i novi modeli
Usredotočen na tržište srednje i visoke klase, kao najveći i najbrže rastući segment u Kini, Leapmotor je isporučio približno 111.000 komada malih električnih vozila u 2022.
Leapmotor bit će jedan od prvih kineskih proizvođača automobila koji će pokrenuti proizvodnju u Europi. Proizvodit će se u tvornici partnera Stellantis u Tychyju u Poljskoj, otkriva Reuters.
Smješten na jugu Poljske, Tychy je poznati Fiatov pogon. Tvornica proizvodi nekoliko vozila Stellantis. Uključujući benzinske i hibridne verzije Fiata 500, Fiata 600, Jeepa Avengera i novog Alfa Romea Milano, koji bi trebao biti predstavljen sljedeći mjesec. To je ujedno i mjesto gdje se proizvodio i Fiat 126, odnosno popularna Peglica, prenosi Poslovni.
Proizvodnja malog električnog automobila T03 mogla bi započeti prije kraja lipnja. Koristit će se tehnike koja uključuje pretvaranje djelomično sastavljenih kompleta u gotova vozila. S dometom od 280 kilometara, T03 se već prodaje na nekim europskim tržištima, uključujući Francusku. Cijene mu startaju od 20.000 eura. Leapmotor je otkrio Reutersu da će prodaja drugog modela, C10 SUV, početi uskoro u Njemačkoj, Francuskoj, Italiji i Španjolskoj.
Kineski proizvođači automobila donose niz jeftinijih električnih modela u Europu. Ovo će potaknuti utrku s europskim proizvođačima automobila u razvoju pristupačnijih vozila na struju.
To je jedan od razloga trgovinskih napetosti između Kine i Europske unije, koja istražuje imaju li kineski proizvođači električnih vozila koristi od nepoštenih državnih subvencija.
Kineski proizvođači također žele izgraditi tvornice za sklapanje u Europi. BYD je najavio da će izgraditi tvornicu u Mađarskoj, dok konkurent Chery Auto procjenjuje opcije za slično ulaganje u Italiju i Španjolsku.