Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kompanije u Kini žestoko ulažu u virtualne zaposlenike

Imati virtualnu osobu kao lice reklamnih kampanja i odnosa s javnošću sve je popularnija priča u kineskim kompanijama koje se, među ostalim, na ovaj način osiguravaju od rizika koje bi donijeli privatni skandali i ostalo ‘loše ponašanje’ živih glumaca.

Virtualni zaposlenici

Od službi za korisnike do zabavne industrije, sve veći broj kineskih kompanija počinje plaćati velike iznose za virtualne zaposlenike. Tehnološka kompanija Baidu tvrdi da se broj projekata virtualnih osoba u godinu dana udvostručio s cijenama koje sežu od 2.621 eura do 13.105 eura godišnje.

Virtualni ljudi su kombinacija animacije, zvučne tehnologije i virtualnog učenja koje stvaraju digitalizirana ljudska bića. Ta bića mogu pjevati, pa čak i razgovarati s ljudima tijekom prijenosa uživo.

Premda na virtualne ljude možete naići na rubovima zapadnjačkog interneta. U Kini je sasvim druga priča – tamo ih ima sve više i više. Neki kupci digitalnih ljudi uključuju kompanije koje se bave financijskim uslugama, lokalne turističke zajednice, pa i državne medije, kaže Li Shiyan, voditelj Baiduovog odjela za virtualne ljude i robotiku.

Uz sustavno poboljšavanje tehnologije, cijene su od prošle godine pale za oko 80 posto, pa jednogodišnji ‘najam’ trodimenzionalne virtualne osobe košta 13.105 eura, dok za dvodimenzionalnu treba izdvojiti 2.621 euro. Li je uvjeren da će tržište virtualnim osobama do 2025. rasti tempom od 50 posto godišnje.

CNBC naglašava kako je Peking u kolovozu najavio stvaranje lokalizirane industrije virtualnih ljudi. Do 2025. će vrijediti više od 50 milijardi kineskih juana. Lokalne su vlasti također pozvale na razvoj jedne ili dvije kompanije koje će postati ‘vodećim kompanijama za vitualne ljude’ od kojih svaka ima operativu vrijednost od 5 milijardi juana., piše tportal.

Lov za ikonama bez skandala

Ako gledamo kroz poslovno gledište, svi su usredotočeni na načine na koje virtualne osobe mogu stvarati sadržaje. Robne marke u Kini traže alternativne glasnogovornike nakon što su mnoge slavne osobe nedavno naišle na negativne kritike medija o utaji poreza ili osobnim skandalima.

Prema istraživanju koje je ove jeseni objavio Kantar, u prošloj je godini najmanje 36 posto potrošača gledalo nastup virtualnog influencera ili digitalne slavne osobe. Dok je dvadeset i jedan posto gledatelja gledalo virtualnu osobu koja vodi događaj ili emitira vijesti.

Gledajući unaprijed iduću godinu, 45 posto oglašivača reklo je da bi moglo sponzorirati nastup virtualnog influencera ili pozvati virtualnu osobu da se pridruži događaju brenda.

Razvoj virtualnih osoba – u petoj brzini

Mnoge velike kineske tehnološke tvrtke već razvijaju proizvode u industriji virtualnih ljudi. Aplikacija za streaming videa i igara Bilibili jedna je od najranijih koji su koncept virtualnih ljudi u mainstream. Tvrtka je kupila tim koji stoji iza virtualne pjevačice Luo Tianyi, čiju sliku i zvuk u potpunosti stvara tehnologija.

Ove godine programeri su se usredotočili na poboljšanje teksture glasa virtualne pjevačice korištenjem algoritma umjetne inteligencije.

Pokrenuta 2012., Luo Tianyi ima gotovo 3 milijuna obožavatelja. Čak je nastupila na ceremoniji otvaranja Zimskih Olimpijskih igara u Pekingu. Bilibili također ugošćuje mnoge takozvane virtualne voditelje, koji su izravni avatari ljudi koji koriste posebnu tehnologiju kako bi došli do svoje publike.

Tvrtka je rekla da na njihovoj platformi od 2019. emitira 230.000 virtualnih voditelja. S time da se vrijeme emitiranja virtualnih voditelja ove godine u odnosu na prošlu povećalo za oko dva puta. Tencent je tijekom posljednjeg financijskog saziva naveo da Tencent Cloud AI Digital Humans za automatiziranu korisničku podršku pruža chatbotove sektorima kao što su financijske usluge i turizam. Tvrtkin Next Studios također je razvio virtualnog pjevača i virtualnog tumača znakovnog jezika.

U industriju također polako ulaze i puno manje kompanije poput startupa Well-Link Technologiesa. Čija tehnička podrška za renderiranje u oblaku za kineskog proizvođača igara miHoYo bilježi uspjehe u gejming industriji.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno