Ponedjeljak, 25 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Menadžeri nisu ni krivci, ni hobotnice, ni ‘meso za rezanje’

Menadžeri prije svega pripadnici srednje menadžerske ‘klase’ danas se suočavaju s velikim izazovima. Ne jednim ili tri, već ih je daleko više bez obzira na industriju.

  • Manjak vremena.
  • Nedostatak sredstava.
  • Nedostatak uvažavanja.
  • Nedostatak ‘moći’ za poduzimanje radnji, donošenje odluka i preuzimanje stvari u svoje ruke.
  • Nedostatak ovlasti ili ‘moći’ za suočavanje s talentiranim novim osobljem u jednom sustavu.

I, to nije sve.

Navedeni slijed samo je početak problema kojim se Scheninger, Hancock i Field bave već nekoliko godina sa željom da ukažu na pristigle promjene i bolne točke koje traže rješenje u poslovnim sustavima.

‘Meso za sjeckanje’

“Pravo je vrijeme da se fokusiramo na menadžere jer se priroda posla mijenja vrtoglavom brzinom”, rekli su autori u intervjuu povodom izlaska knjige Power to the Middle (Managers Hold the Keys to Future of Work ).

Kako tri iskusna konzultanta i terenska stručnjaka opisuju srednji menadžment?

  • Oni su barem jednom uklonjeni s prve crte i barem su jedan sloj ispod višeg menadžmenta.
  • Njihov je posao izvući najbolje iz svojih ljudi i tako izvući najbolje iz cijele organizacije.
  • Oni to najbolje čine služeći kao navigatori, poveznici i treneri. Ali, njihovi lideri to ne shvaćaju i krivo koriste ljude srednjeg menadžmenta.
  • Menadžeri su kao zupčanici velikog kotača koji nikad ne staje i njihovom poslu nema kraja i kraja mu se ne nazire. Taj je kotač dio golemog stroja kojim upravlja birokracija u kojoj su menadžeri podcijenjeni, često ih se smatra suvišnim slojem organizacije i postali su omiljeno ‘meso za sjeckanje’.
  • Lideri zlorabe svoj srednji menadžment – ​​koriste ih kao svojevrsne hobotnice koje mogu pohvatati sve i obavljati zadatke koje nitko drugi ne želi, ne može ili nije dostupan.

Zaključili su tako Scheninger, Hancock i Field pokušavajući opisati trenutnu menadžersku situaciju i upozoriti da je zvono zazvonilo promjenama.

Krivci su menadžeri koji nisu krivi

Što dobivate ovom podjelom rada?

“Menadžeri pate pod teretima i stresovima koji ih protežu izvan njihovih granica.” Oni su krivi za ishode koji nisu njihova krivnja”, složili su se autori.

A što su rekli sami akteri,  menadžeri, u istraživanju koje je prethodilo ovoj knjizi?
Otprilike 42% menadžera diljem svijeta reklo je da nisu sigurni (ili se ne slažu s idejom) da su ih njihove tvrtke postavile da budu uspješni menadžeri za ljude. Najviše vremena provode radeći poslove i zadatke koji se tiču ​​cijelog sustava. U prosjeku, rekli su, 20% svakog radnog dana troši se na administrativne poslove, što je jedan cijeli dan u tjednu. Stoga im je najveća prepreka organizacijska birokracija.

“Menadžeri promiču nekoga u upravljačku ulogu, a zatim očekuju da će nastaviti raditi svoj stari posao ili obavljati zadatke na ‘prvoj liniji’ jer nemaju dovoljno osoblja” jedna je od glavnih pritužbi mnogih današnjih menadžera.

I, to nije sve. Menadžeri opisuju trenutnu ‘menadžersku’ sliku na sljedeći način:

  • Ne možemo prihvatiti izazove koji se pred nas stavljaju jer za njih nismo ni opremljeni. Recimo, u radu s talentima. Znamo da najbolji menadžeri privlače i zadržavaju najbolje ljude, ali za to nema ni vremena ni znanja.
  • Naša je odgovornost zaštititi svoje zaposlenike od pogrešnih menadžera i otrovnih vođa na višim pozicijama u hijerarhiji.
  • Viši rukovoditelji jednostavno ne razumiju detalje zadatka ili strategije i često traže nemoguće.
  • Shvaćamo važnost obuke – i za nas i za naše zaposlenike – ali često imamo problema s dobivanjem podrške i proračuna od viših menadžera jer su usredotočeni na kratkoročne rezultate.

‘Povjerenje‘ je jedna od najčešće spominjanih riječi. Srednji menadžment želi da im nadređeni vjeruju da će izvršiti zadatke i odgovornosti te napraviti promjene na svoj način. Ali tog povjerenja “odozgo” nema.

Odzvonilo je

Uz rad svakog člana srednjeg menadžmenta, bez obzira na industriju, postoji i veliki psihološki napor koji utječe ne samo na posao već i na dom.

“Neki bi menadžeri rado ostali na svojim radnim mjestima, ali ne vide drugo rješenje nego potražiti druge pozicije jer sustavi nagrađivanja – od bonusa i promotivnih prilika – jednostavno ‘ne funkcioniraju’ ako žele rasti unutar svoje tvrtke, “, naveli su autori.

Pravo je vrijeme, iako je zvono već odzvonilo, da se lideri i svi poslovni igrači fokusiraju na menadžere jer sve se mijenja nevjerojatnom brzinom, pa tako i komunikacija, način i mjesto rada. Tehnologija je vodila igru ​​i menadžeri trebaju i pomoć i puno podrške i povjerenja.

“Potrebna je hitna i ozbiljna revizija ugleda, sustava nagrađivanja i radnih uloga srednjeg menadžmenta”, preporučili su autori Sheninger, Hancock i Field i upozorili u nadi da će poslovni svijet konačno shvatiti tko čini taj ključni filter između izvršne vlasti (uprave) i prve linije poslova.

Izvor: bonitet

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno