Svatko od nas raspolaže jednakom količinom vremena u jednom danu. No, neki ljudi, poput Elona Muska i nekih drugih milijardera, u tom istom vremenu uspijevaju voditi nekoliko tvrtki. U čemu je tajna njihove učinkovitosti? Donosimo nekoliko savjeta Elona Muska, Jeffa Bezosa i drugih uspješnih lidera, menadžera i biznismena o tome kako biti što produktivniji koje prenosi tockanai.
Sastanci ubijaju produktivnost
Istraživanje je pokazalo da većina menadžera vjeruje da sastanci ubijaju produktivnost: prema anketi Poslovne škole Harvard i Sveučilišta u Bostonu 65 posto viših menadžera kaže da ih sastanci sprječavaju da obave vlastiti posao, a 71 posto od 182 anketiranih menadžera reklo je da su sastanci neučinkoviti i ne doprinose produktivnosti.
Jack Dorsey ima vrlo nekonvencionalna pristup sastancima koji, uvjeren je, potiče proces kritičkog razmišljanja, navodi Resume.io.
“Većina mojih sastanaka temelji na Google dokumentima. Sastanak počinje 10-minutnim čitanjem i komentiranjem, pri čemu se komentari unose izravno u dokument”, tvitao je Dorsey 2018. “Takva praksa omogućava svima da prate istu stranicu, da radimo s različitih lokacija i da brže dođemo do pravog zaključka odnosno kritičkog razmišljanja.”
Dorsey se pozvao na tvit Stevena Sinofskyja, bivšeg predsjednika odjela za Windowse u Microsoftu, kako bi argumentirao svoju privrženost Google Docu. Sinofsky je objasnio potencijalnu prednost izravnog unošenja bilješki u dokument tijekom sastanaka u odnosu na tradicionalni pristup.
“Pisanje je inkluzivnije”, rekao je Sinofsky. “Omogućuje da svi doprinesu zaključcima, ne nagrađuje galamdžije i nasilnike te dopušta vrijeme za razmišljanje.”
Musk: Svedite sastanke na najmanju moguću mjeru
Elon Musk započinje svoj dan obavljanjem najvažnijeg zadatka, a ostatak dana raspoređuje prema prioritetu.
“Usredotočite se na signal umjesto buke”, rekao je Musk na svečanom govoru na Sveučilištu Južne Kalifornije 2014. “Ne gubite vrijeme na stvari koje zapravo ne poboljšavaju ništa.”
Jedan od načina kako to čini je da svodi broj sastanaka na što je manje moguću mjeru.
“Prekomjerni sastanci su problem velikih kompanija. Oni gotovo uvijek stvaraju problem s vremenom,” podijelio je Musk u pismu zaposlenicima o produktivnosti iz 2018. “Oslobodite se sastanaka, osim ako nije riječ o iznimno hitnoj temi.”
Ako morate održati sastanak, budite sigurni da će od njega svi prisutni imati koristi, poručuje Musk. Još jedan njegov savjet zaposlenicima je da napuste sastanak ili prekinu poziv čim postane očito da sastanak neće donijeti dodanu vrijednost.
Nije nepristojno napustiti sastanke od kojih nema nikakve koristi, kaže Musk.
Bezos: Važno je odluke donositi brzo
Osnivač i donedavni izvršni direktor Amazona Jeff Bezos ističe kako je važno brzo donositi kvalitetne odluke. “Brzina je važna u poslu”, napisao je 2016. dioničarima. “Većinu odluka biste trebali donijeti s otprilike 70 posto informacija koje biste željeli imati. Ako čekate da prikupite 90 posto željenih informacija, u većini slučajeva ćete zakasniti s odlukom.”
Bezos u stvari poručuje da je manje važno hoćete li donijeti ispravnu odluku. Važno je donijeti odluku brzo.
“Mnoge odluke su reverzibilne, dvosmjerne. I zato: pa što ako ste u krivu?”, kaže Bezos. “Morate biti dobri u brzom ispravljanju loših odluka. Ako ste dobri u ispravljanju smjera, pogrešna odluka može biti manje skupa nego što mislite. Ali zakašnjela odluka će sigurno biti skupa.”
Amazon je “odlučan održati visoku brzinu donošenja odluka” ne samo zato što je to važno, rekao je Bezos, već i zato što je “okruženje u kojem se odluke donose brzo zabavnije”.
Jobs: Treba znati kada reći “ne”
Steve Jobs vjerovao je da je ključ produktivnosti u tome da se zna kada treba reći “ne”, navodi Resume.io.
“Fokusirati se znači znati reći ‘ne’”, rekao je pokojni suosnivač Applea tijekom Worldwide Developers Conference 1997. “Usredotočiti se znači reći ‘ne’ stotini drugih dobrih ideja. Morate odlučiti na što ima smisla potrošiti vrijeme i energiju, a na što nema.”
Milijarder Warren BuffettWarren Buffett rođen je u Omahi 1930. Još u ranoj dobi raz... dijeli Jobsov način razmišljanja. Jednom je prilikom rekao kako je “razlika između uspješnih ljudi i stvarno uspješnih ljudi u tome što stvarno uspješni ljudi govore ‘ne’ gotovo svemu”.
Gates: Meditacija je izvrstan alat za poboljšanje koncentracije
Mnogim uspješnim ljudima meditacija je dio dnevne rutine. Među njima je i Bill Gates. “To je izvrstan alat za poboljšanje mog fokusa”, napisao je Gates u svom blogu 2018. “Meditacija je jednostavno vježba za um, slična vježbama kojima treniramo mišiće kada se bavimo sportom.”
Suosnivač Microsofta, koji meditira “dva ili tri puta tjedno, svaki put oko 10 minuta”, rekao je da ga meditacija uči “kako posložiti misli u svojoj glavi i kako se malo distancirati od njih”, kako bi poboljšao svoju koncentraciju.