Četvrtak, 21 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Page i Brin opisuju svoju viziju Googlea u pismu zaposlenicima: Google-ova vizija

Prije 20 godina, osnivači Googlea, Larry Page i Sergey Brin, poslali su pismo zaposlenicima i dioničarima. To je pismo priloženo uz dokumente podnesene Komisiji za vrijednosne papire i burzu (SEC) prije izlaska na burzu. Pismo je sadržavalo njihove vizije o tome što Google treba postati i što očekuju od budućih dioničara. Glavni fokus pisma bio je na kreativnosti, nepristranosti i slobodnom pristupu informacijama diljem svijeta.

Page je u uvodnom dijelu naglasio kako će on i Brin svake godine izmjenjivati pisanje sličnih pisama u godišnjim izvješćima. Osnovali su Google kako bi svijetu pružili uslugu trenutačnog pristupa relevantnim informacijama. Krajnji korisnici su srž onoga što rade i njihov prioritet broj jedan.

Krajnji cilj

Njihov cilj je stvaranje usluga koje poboljšavaju živote što većeg broja ljudi. Googleove usluge podržavaju preko 97 jezika i većina je besplatna. Prihodi dolaze uglavnom od oglašavanja, no oglasi su relevantni i korisni, a ne iritantni. Page je obećao da će budući proizvodi imati još veći pozitivan utjecaj na svijet.

U pismu su dali obećanja dioničarima, istaknuvši da će odluke donositi iz poslovnih razloga, a ne računovodstvenih. Ne planiraju davati smjernice o zaradi na tromjesečnoj razini jer smatraju da je postavljanje kratkoročnih ciljeva neproduktivno. Menadžment usmjeren na kratkoročne ciljeve je, prema njihovom mišljenju, besmislen.

Osnivači su naglasili važnost dugoročnih ulaganja u brzo mijenjajućem poslovnom okruženju. Google će se kladiti na nove prilike, uključujući visokorizične projekte s dugoročnim potencijalom. Planiraju financirati projekte s 10% šanse da donesu milijardu dolara. Također, potiču zaposlenike da 20% radnog vremena posvete projektima koje sami smatraju korisnima za Google.

Googleovi napretci, poput AdSensea i Google Vijesti, razvijeni su upravo zahvaljujući ovoj politici. Iako mnogi rizični projekti ne uspiju, nauče ih vrijednim lekcijama. Oni uspješni postanu ključni proizvodi ili atraktivni poslovni projekti.

Dvojno glasanje

Page i Brin su istaknuli i važnost dvojnog glasanja, strukture koja omogućuje osnivačima da zadrže kontrolu nad ključnim odlukama u tvrtki. Ta struktura nije uobičajena u tehnološkim kompanijama, ali jest u medijskom sektoru. U pismu su se pozvali na slične strukture u tvrtkama poput The New York Timesa, Washington Posta i Dow Jonesa. Takva struktura omogućava dugoročni fokus bez pritiska kratkoročnih kvartalnih rezultata.

Zaposlenici Googlea, ili Googleri, ključni su za uspjeh tvrtke. Google privlači izvanredne talente iz područja tehnologije i poslovanja, naglasili su osnivači. Tvrtka nudi mnoge pogodnosti za svoje zaposlenike, poput besplatnih obroka, liječničke skrbi i pranja rublja. Ove pogodnosti dugoročno poboljšavaju zdravlje i produktivnost zaposlenika.

Google vjeruje da djelomično vlasništvo zaposlenika nad tvrtkom pridonosi njegovom uspjehu. Zaposlenici, zahvaljujući svom talentu, omogućuju Googleu da bude lider u gotovo svim područjima računalne znanosti. Google privlači talentirane ljude jer im daje priliku da naprave razliku i promijene svijet.

Princip “ne budi zao”

Page i Brin također naglašavaju važnost principa “Ne budi zao”. Google se vodi idejom da čini dobre stvari za svijet, iako to može značiti odustajanje od kratkoročnih dobiti. Korisnici se oslanjaju na Google za donošenje važnih odluka, stoga tvrtka pruža nepristrane i objektivne rezultate pretraživanja. Ne prihvaćaju plaćanja za bolje pozicioniranje ili češće ažuriranje pretraživačkih rezultata.

Konačno, osnivači su objasnili zašto vjeruju da je sada pravo vrijeme za izlazak Googlea na burzu. Željeli su privući ulagače koji razmišljaju dugoročno i razumiju viziju tvrtke. Google želi postati važna i značajna institucija, i stabilnost koju donosi izlazak na burzu ključan je korak u tom smjeru.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno