Subota, 23 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Pokrenuli ste vlastiti startup –7 zlatnih savjeta

Odlučili ste se osnovati vlastito poduzeće, želite pokrenuti posao? Potrudili smo se skupiti iskustva izvršnih direktora, poslovnim stručnjaka i investitora, koji su podijelili znanja oko uspješnih i neuspješnih – startup avantura.

Prvi dani svakog startup putovanja svakako su uzbudljivi – ali i pomalo zastrašujući.
Ako pokrećete posao, statistika je protiv vas: devet od deset sturtup-a propadne. Nedostatak novca, odnosno likvidnosti glavni je razlog zbog kojeg startupi propadaju, prema statistici. Slično, PwC-ovo europsko istraživanje o startup sceni identificiralo je da je glavna prepreka da pokretači posla ne stignu naći kupce, odnosno tržište za svoju poslovnu ideju.

Ne morate se slagati svojim partnerima i suosnivačima
Ne morate se slagati svojim partnerima i suosnivačima

1. Ne morate se slagati svojim partnerima i suosnivačima

Za početak odmah zahtjevna tema. Pokrenuli ste posao sa svojim prijateljima, poznanicima s fakulteta, ili slučajnim partnerom – kojem se svidjela Vaša ideja. Nemojte očekivati da ćete se non-stop slagati po svim pitanjima. Praksa je pokazala da je puno korisnije da partneri imaju različite poglede na posao i razmišljanja. Iako možda na prvu izgleda zahtjevnije, radi međuljudskih odnosa, mogućnost za uspjeh je veća.

“Ne možete se slagati sa suosnivačima cijelo vrijeme!“

Nemojte preskakati – niti štedjeti – na istraživanju tržišta
Nemojte preskakati – niti štedjeti – na istraživanju tržišta

2. Nemojte preskakati – niti štedjeti – na istraživanju tržišta

Nije važno kakav proizvod, uslugu ili servis nudi vaš startup. Morate temeljito istražiti tržište i preferencije Vaših kupaca. Svaki mjesec pitajte tržište šta očekuje od Vas, kako bi ono što nudite tržištu lakše bilo prihvaćeno od strane konzumenata. Najčešće greške s kojima se suoče investitori su da podcijene neki podsegment, a upravo on može biti „zlatna koka“ posla.

“Istražujte tržište i kupce što više možete!”

Nemojte težiti savršenstvu na početku
Nemojte težiti savršenstvu na početku

3. Nemojte težiti savršenstvu na početku

Pripremate Vaš startup za izlazak na tržište. Nemojte očekivati da bude savršen na početku. Svakako  će biti prostora za napredak, a bitno je slušati tržište i prilagođavati se. Europljani su konzervativni, često vlasnici startup-a očekuju da će prije nego što zakorače na samo tržište imati prve kupce, te imati savršen proizvod. Na Američkoj startu sceni stvari su puno libaeralnije. Preuzima se puno više rizika, proizvod traži svije mjesto, te „brusi izgled“ kada je na tržištu.

“Proizvod može nesavršen izaći na tržište. Ako vjerujete u proizvod, ne morate prije izlaska na tržište imati prve kupce.”

Investirajte u kanale promocije koji imaju smisla
Investirajte u kanale promocije koji imaju smisla

4. Investirajte u kanale promocije koji imaju smisla

Koristite kanale distribucije koji su prilagođeni Vašem proizvodu. Često se dešava da investitori u startup-e koriste sve kanale promocije, kako bi se što širi auditorij čuo za njihov proizvod. Na početku se jako bitno skoncentrirati na kanale komunikacije koji će donijeti rezultat. Npr. ukoliko Vaš startup nudi poslovne usluge – instagram i(li) Tik Tok nisu medij kroz koji trebate tražiti kupce.

“Koristite kanale distribucije koji će donijeti rezultat“

Ne sramite se pitati za pomoć stručne ljude
Ne sramite se pitati za pomoć stručne ljude

5. Ne sramite se pitati za pomoć stručne ljude

Ukoliko imate dilema prilikom donošenja određenih odluka nemojte se sramiti da tražite pomoć od eksperata u nekom području. Svi imamo poznanike koji su se specijalizirali u pojedinim područjima. Uz kavu ili objed, možete dobiti savjete ili bar kvalitetne argumente koje ćete moći razmotriti prilikom donošenja odluke. Ukoliko nemate prijatelja, isplati se i platiti nekome da Vas konsultira, najskuplje su pogreške za čije ispravljanje trebate vrijeme i novac.

“Nemojte se sramiti tražiti savjete”

Morate biti motivirani da vodite startup
Morate biti motivirani da vodite startup

6. Morate biti motivirani da vodite startup

Ukoliko ste tek napustili neki posao koji je izvukao zadnji atom snage iz Vas ili ste u životnom razdoblju koje zahtjeva punjenje „baterija“, odnosno energije. Ponudite partnerima ili suosnivačima (ili zaposlite profesionalnog manager-a) da upravljaju poslom, oni će vjerojatno napraviti više. Možete dogovoriti vlastitu buduću ulogu – kada se u Vama opet pojavi borac. Bez obzira na znanje i iskustvo koje posjedujete, ovo je dobro za posao.

“Teško će startup uspjeti ukoliko ga ne vodi motivirana osoba”

Ne možete zadovoljiti sve kupce i(li) partnere
Ne možete zadovoljiti sve kupce i(li) partnere

7. Konačno, ne možete zadovoljiti sve kupce i(li) partnere

Osnivač startup-a treba zadržati fokus na viziji i misiji. U ranim godinama pojave se kupci i(li) partneri koji žele iskoristiti prednosti vašeg posla, ali s druge strane sakriti Vas od konkurencije, pa znaju ponuditi ugovore, odnosno posao koji Vam na početku donosi malo više, ali dugoročno ne garantira razvoj, a ni šire tržište. Najčešće takve ponude treba odbiti, odnosno usredotočiti se na krajnji cilj.

“Ostanite fokusirani na misiju i viziju, nedajte da Vas kratkoročne pogodnosti skrenu s dugoročnog plana”

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno