Dok se većina turističke industrije borila da se vrati na noge, industrija jahti imala je drugačiji problem tijekom pandemije: da opsluži sve one koji su željeli iznajmiti brod.
Poput porasta putovanja privatnim zrakoplovima tijekom pandemije, potražnja za jahtama i dalje je “iznimno jaka”, rekao je Crom Littlejohn, glavni komercijalni direktor tvrtke za posredovanje u iznajmljivanju jahti Northrop & Johnson. Rekao je da očekuje da će interes ostati takav “u doglednoj budućnosti”.
Ali nisu to isti ljudi koji su uvijek putovali morem, rekao je.
“Veliki postotak našeg poslovanja čine ljudi koji su prvi put na jahti,” rekao je Littlejohn. “Imali su skijaške odmore… i sada žele probati nešto drugačije.”
Insajderi su podijelili sa CNBC-jem sedam uobičajenih pogrešaka onih koji su prvi put na jahti..
Greška br. 1: Tvrda prtljaga
Nekoliko je razloga zašto ostaviti tvrde kovčege kod kuće, rekao je Littlejohn.
Na isti način na koji oštećuju zidove hotelskih soba, tvrdi koferi mogu oštetiti finu završnu obradu jahti, rekao je.
“Stvari poskakuju, a tvrde stvari mogu pokvariti površine”, rekao je Littlejohn.
Zatim postoji pitanje pohranjivanja kofera koji se ne savijaju. “Možete zamisliti koliko bi [prtljage] 10 ili 12 osoba na jahti moglo donijeti da nose tvrdu prtljagu”, rekao je. “Potrebna bi bila dodatna prostorija za pohranu.”
“Što je torba mekanija, to je bolja za pohranu i kretanje po brodu”, rekao je.
Greška broj 2: Visoke pete
Cipele s mekim potplatom prikladnije su od visokih potpetica, rekao je Littlejohn, ali “zamolit ćemo vas da ne nosite cipele na brodu.”
Putnici mogu slobodno spakirati visoke potpetice za kopnene izlete, rekao je, ali čak i na jugu Francuske – gdje je noćni život često veliki dio posjete – neravne ceste (kaldrme) mogu učiniti udobne cipele boljom opcijom, rekao je.
Ali pravila o cipelama mogu ovisiti o vlasniku jahte, rekao je influencer superjahte Denis Suka, koji je poznat i kao The Yacht Mogul.
Ako gosti nisu sigurni u politiku obuće na jahti, mogu pripaziti na ukrcaj, rekao je Suka. Potražite “parove cipela ostavljene na ulazu”, rekao je. To znači da cipele nisu dopuštene na brodu.
Što se tiče toga što spakirati, Suka preporuča laganu obuću koja ima “ljetne vibracije”, nazivajući ovaj dio pravila prilično nepromjenjivim.
Pogreška #3: Navala na passerelu
Putnici bi se trebali ukrcati na passerelle – šetnicu koja se koristi za ulazak i silazak s jahte – jedan po jedan, rekla je Marcela de Kern, poslovna savjetnica za tvrtku za jahte Onboard Monaco.
“Prilično je krhka”, rekla je. “Ako se ukrcate u isto vrijeme, može se pokvariti”, rekla je, dodajući da to može stvoriti “ogromne” probleme u lukama u Grčkoj i Hrvatskoj, gdje je posebno teško doći od jahte do luke.
“Prioritet ima onaj koji napušta jahtu, pa ako se vi ukrcavate, a netko drugi silazi, trebate pričekati i pustiti ga da siđe prvi”, rekao je de Kern.
Slavne osobe poput Kardashianovih “nemaju posebnu dozvolu za jahte”, rekla je, citirajući nedavnu snimku na kojoj se iskrcavaju zajedno, jedan u visokim potpeticama, s jahte u Portofinu.
Greška #4: Ne planirate dodatne troškove
Osobe koje su prvi put na jahti, manje iskusne, ne bi trebali potrošiti cijeli svoj budžet na čarter jednom stopu.
“Računajte da imate ostatak svojih troškova”, rekao je Littlejohn. “S PDV-om i pićem i hranom… pristaništem i gorivom, dodat ćete još 75-100% na cijenu najma.”
Tjedni čarteri s Northrop & Johnsonom kreću se od 32.000 do 490.000 dolara, plus troškovi, prema predstavniku tvrtke.
“Postoje čarteri u svim rasponima cijena”, rekao je. Savjetovao je suradnju s brokerom koji je upoznat s veličinom broda i lokacijom koju putnici žele rezervirati.
Bez brokera, putnici koji su novi u industriji “mogli bi na kraju platiti više za jahtu umjesto da imaju bolju za istu cijenu”, rekao je Suka.
I brokeri mogu spojiti klijente s pravim ekipama, rekao je Suka. To je važno jer putnici i članovi posade mogu provoditi vrijeme zajedno danima, ako ne i tjednima, dodao je.
“Nije jeftino iznajmiti jahtu, tako da [klijenti] moraju izvući najbolje od toga”, rekao je.
Greška #5: Nepovezanost s posadom
Upoznavanje kapetana i posade najbolji je način da dobijete vrhunsku uslugu, rekao je Suka.
Kada “jahta bude usidrena, posada će vam zasigurno dati najbolje savjete [o tome] što učiniti i kamo [ići]”, uključujući “restorane, kafiće ili druge atrakcije jer vrlo dobro poznaju to područje.”
Ako sve bude u redu, putnici mogu ponovno unajmiti istu jahtu, pa je to razlog više da se na početku uspostavi dobar odnos s posadom, rekao je.
Na brodu Monaco de Kern savjetovao je putnicima da pozdrave posadu na početku putovanja.
“Tražite njihova imena, rukujte im se i pokažite malo poštovanja prema kapetanu na brodu”, rekla je.
Greška #6: Planiranje previše aktivnosti
Ne pretrpavajte dane aktivnostima, rekao je Littlejohn.
Za kopnene izlete savjetovao je planiranje ne više od jednog dvosatnog putovanja po unutrašnjosti po jednom čarter tjednu.
“Većina ljudi vjerojatno provodi pola dana na brodu, igrajući se vodenim sportovima… i uživajući u samom brodu”, rekao je. Onda drugu polovicu dana možda provedu na ekskurziji, istražuući zemlje i otoke.”
Zatim se vraćaju na “divnu večer na brodu”, rekao je.
Greška #7: Čekanje sa rezervacijom
Littlejohn preporučuje rezervaciju “što je prije moguće”. Rekao je da treba početi tražiti šest mjeseci do jedne godine prije putovanja.
Northrop & Johnson već vrši rezervacije za Božić 2023., rekao je. Rezerviranje ovako rano nije neuobičajeno za veće, skuplje brodove, rekao je, ali od pandemije, “vidimo to i u srednjem rangu jahti.”
Ali još uvijek postoje neki čarteri u zadnji čas dostupni za ovo ljeto, rekao je.