Nakon objavljivanja financijskih rezultata za drugi kvartal 2024. godine, čini se da je Spotify na putu velikog preokreta. Zabilježit će prvu profitabilnu godinu u svojoj povijesti.
U prvih šest mjeseci 2024. godine švedska glazbena platforma ostvarila je neto prihod od 471 milijun eura. Čime je postavljena osnova za prvu pozitivnu godinu od njenog lansiranja.
Ova profitabilnost je usko povezana sa brojem pretplatnika premium servisa. Spotify je imao spor početak s pretplatama od svog lansiranja 2008. godine. Ubrzan rast korisničke baze započeo je nakon što je usluga postala dostupna u Sjedinjenim Američkim Državama 2011. godine, prenosi Biznis.
S prosječnom godišnjom stopom rasta od 61 posto tijekom 14 godina, broj pretplatnika dostigao je 236 milijuna krajem 2023. godine. Dok je u prvih šest mjeseci 2024. Spotify dodao još deset milijuna korisnika.
Nekoliko puta na rubu profitabilnosti
Prema podacima kompanije, Spotify je nekoliko puta bio na rubu godišnje profitabilnosti. Zadnji put 2021. godine. Što se može pripisati pandemiji koronavirusa koja je povećala potražnju za digitalnim servisima.
Direktor Spotify Daniel Ek izjavio je da je poboljšanje monetizacijeIzraz "monetizacija" može poprimiti različita značenja ov... rezultat povećanja cijena na svim ključnim tržištima i proširenja ponude pretplata kako bi privukli različite tipove korisnika.
Međutim, značajan faktor koji je doprinio profitabilnosti su i masovna otpuštanja u tehnološkoj industriji 2022. i 2023. godine. Uključujući otpuštanje više od 2.300 zaposlenih u Spotify-u.
Trenutni cilj kompanije je dostići milijardu pretplatnika do 2030. godine. Iako platforma bilježi prosječan godišnji rast od 24 milijuna pretplatnika od 2018. godine, postizanje ovog cilja izgleda neizvjesno s obzirom na ekonomske izazove i konkurenciju novih streaming servisa kao što je TikTok.
Kada je Spotify lansirao svoj glazbeni streaming servis u nekoliko europskih zemalja 2008. godine, malo tko je mogao predvidjeti da će ova startup kompanija iz Stockholma postati globalni lider u glazbenom streamingu.
Danas Spotify ima 626 milijuna mjesečno aktivnih korisnika. Od kojih 246 milijuna plaća premium pretplatu. Iako je suočen sa izazovima, 2024. godina bi mogla biti prekretnica za Spotify, omogućavajući mu da konačno postane profitabilan na godišnjem nivou.