Srpska nacionalna aviokompanija Air Serbia iskoristila je blokadu zračnog prostora i zabranu letova između Rusije i Europe te je među rijetkima (ako ne i jedina) aviokompanija koja povezuje Europu s Moskvom, piše portal Croatian Aviation.
Nakon što su gotovo sve europske zemlje uvele zabranu letova ruskih aviokompanija, letovi Aeroflota i drugih ruskih avioprijevoznika prema Europi su otkazani, a Rusija je recipročno uvela zabranu letova europskih avioprijevoznika prema toj zemlji. Budući da Srbija nije uvela zabranu letova ruskih aviokompanija, no one u Srbiju ne mogu sletjeti zbog zabrane preleta susjednih država, Air Serbia među rijetkim je aviokompanijama u Europi koja ima pravo slijetanja u Rusiju.
Najveći avion preusmjeravaju s New Yorka u Moskvu
Air Serbia je to pravo i iskoristila te već danas na povećanu potražnju odgovorila slanjem širokotrupnog zrakoplova tipa A330-200 kojeg inače koristi na redovnoj liniji između Beograda i New Yorka. Na liniji između Beograda i Moskve inače prometuju zrakoplovi tipa A319 i A320, kapaciteta 144 odnosno 174 sjedala.
Do izbijanja rata između Ukrajine i Rusije, Air Serbia je na liniji Beograd – Moskva – Beograd prometovala 8 puta tjedno, no već ovog tjedna najavljeno je čak 12 povratnih letova! Od toga će četiri leta biti obavljena sa širokotrupnim zrakoplovom tipa A330-200 u koji floti srbijanskog avioprijevoznika ima kapacitet od 257 sjedala! Samo ovog tjedna Air Serbia nudi 4.600 sjedala između dva grada, a preko Beograda i nastavak putovanja prema europskim odredištima.
Koriste status ‘neutralne’ aviokompanije
U razdoblju od 7. do 13. ožujka, Air Serbia nudi čak 15 letova na istoj liniji, a s obzirom na to da su svi letovi već sada odlično popunjeni, postoji opcija da će avioprijevoznik naknadno dodati još letova! U navedenom razdoblju u prodaji je 5.450 sjedala, 850 više u odnosu na ovaj tjedan. Srpski avioprijevoznik na ovaj način koristi svoj status “neutralne” aviokompanije i preko svoje mreže letova iz Beograda povezuje Moskvu s europskim destinacijama.
S obzirom na to da je širokotrupni A330-200 u leasingu od AerCapa, postoji mogućnost da će vlasnik u skoro vrijeme zatražiti od prijevoznika da taj zrakoplov ne leti u Rusiju, prvenstveno zbog prevelikog rizika. Naravno, isto se odnosi i na ostale zrakoplove u floti avioprijevoznika koji su u vlasništvu leasingLeasing (engl. lease), je relativno suvremena metoda financi... kompanija, piše Croatian Aviation.
Izvor:net.hr