Toyota Motor povisila je u utorak svoju prognozu operativne dobiti za cijelu godinu za gotovo 9%. Njezina je zarada u trećem kvartalu nadmašila procjene analitičara zahvaljujući slabijem jenu i snažnoj prodaji automobila i hibridnih vozila s visokom maržom.
Dionice Toyote porasle su 4,4% nakon objave. Oporavile su se tako od prethodnog pada od 0,7%.
Ovakva prognoza proizvođača automobila s najvećom prodajom u suprotnosti je s lošim izgledima mnogih njegovih konkurenata, Oni su pak upozorili na slab rast prodaje i najavili smanjenje proizvodnje ove godine zbog visokih kamataKamata je cijena uporabe tuđih novčanih sredstava. Kamate ... i usporavanja potražnje za električnim vozilima (EV).
Toyota, koja zaostaje u električnim vozilima s baterijskim pogonom, ove je godine nadmašila svoje konkurente. Tome je pomogla snažna potražnja za hibridnim vozilima, koju je uvela prije više od četvrt stoljeća s modelom Prius.
Japanska tvrtka povisila je svoju prognozu dobiti za tekuću godinu na 4,9 trilijuna jena (33 milijarde dolara) s prethodno očekivanih 4,5 bilijuna jena. To je znatno iznad prosječne prognoze analitičara od 4,6 trilijuna jena, prema podacima LSEG-a.
Toyotina operativna dobit za tri mjeseca do 31. prosinca iznosila je ukupno 1,68 trilijuna jena. Što je povećanje od 75,7% godinu dana ranije, prenosi CNBC. To je nadmašilo prosječnu procjenu dobiti od 1,3 trilijuna jena u anketi devet analitičara koju je proveo LSEG.
Rast prodaje hibridnih vozila
Hibridi su prošle godine činili oko jednu trećinu ukupne prodaje više od 10 milijuna vozila Toyota vozila i luksuznog brenda Lexus.
U trećem fiskalnom kvartalu prodaja hibrida porasla je za 46%. Što je pridonijelo porastu ukupne prodaje vozila od 11%. Geografski gledano, Sjeverna Amerika, Toyotino najveće tržište po volumenu, zabilježila je najveći rast s povećanjem prodaje od 28%.
Njihovo matično tržište Japan zabilježilo je rast prodaje od samo 5%. Ali je Japan imao najvišu zaradu i maržu među glavnim tržištima. Japan je pridonio s dvije trećine Toyotine kvartalne dobiti i generirao operativnu maržu od 20%, znatno iznad ukupne marže tvrtke od 14% i sjevernoameričke 3,4%.
Slabija valuta jen, koja je pala oko 10% u odnosu na dolar od kraja 2022., pojačala je učinak Toyotine snažne globalne prodaje.
Toyota je zadržala svoju krunu proizvođača automobila s najvećom prodajom na svijetu četvrtu godinu zaredom. Objavili su rekordnu godišnju prodaju od 11,2 milijuna vozila za 2023. godinu.
No tvrtka se bori s nizom skandala u svojim tvrtkama u vezi s postupcima testiranja certificiranja proizvoda koji prijete naštetiti njezinoj reputaciji kvalitete i sigurnosti.