U tvornicama u industrijskom središtu Japana, Toyota se, kako bi nadoknadila izgubljeno u električnim vozilima na baterije, okrenula samohodnim montažnim linijama, masivnom lijevanju pod pritiskom pa čak i staromodnom ručnom poliranju.
Najprodavaniji svjetski proizvođač automobila vjeruje da može smanjiti jaz u odnosu na Teslu i druge kombinirajući novu tehnologiju s poznatim metodama lean proizvodnje. Takva se proizvodnja koristila desetljećima kako bi izbacili neučinkovitost, ali i prekomjerne troškove, piše Reuters.
Proizvođač automobila dao je uvid u svoja najnovija dostignuća u obilasku tvornice u središnjem Japanu prošlog tjedna. Također je pokazao primjere štedljive domišljatosti, poput tehnike za izradu odbojnika visokog sjaja bez ikakve boje. Kalup je ručno poliran do zrcalnog izgleda, što odbojniku daje sjaj.
Drugdje, tri desetljeća stara oprema koja se koristi za obradu dijelova sada može raditi noću i vikendom. I to zato što je automatizirana pomoću robotike i 3D modeliranja, poboljšanja za koja je Toyota rekla da su utrostručila produktivnost opreme.
Snaga Toyotine proizvodnje leži u našoj sposobnosti da odgovorimo na promjenjiva vremena.
Kazuaki Shingo glavni direktor za proizvode
Ukazao je na inženjersku i tehnološku stručnost ukorijenjenu u “TPS”, skraćenici za Toyotin proizvodni sustav.
Toyota je napravila revoluciju u modernoj proizvodnji svojim sustavom lean proizvodnje, isporukom točno na vrijeme i “kanban” organizacijom tijeka rada. Njihove su metode od tada prihvaćene posvuda, od bolnica do softverskih tvrtki. Ali su i naširoko proučavane u poslovnim školama i upravama diljem svijeta.
Neumoljivi fokus na kontinuirano poboljšanje i smanjenje troškova pomogli su Toyotinom usponu od poslijeratnog noviteta do globalnog diva. Ali u baterijskim električnim vozilima, ,zasjenila ih je Tesla još jedan neumorni inovator. Tesla je iskoristila vlastitu učinkovitost za izgradnju vodeće pozicije na tržištu profitabilnosti.
Pod novim izvršnim direktorom Kojijem Satom, Toyota je u lipnju objavila ambiciozan plan za povećanje broja baterijskih električnih vozila. Što je veliki pomak nakon godina kritika da je proizvođač vodećeg hibridnog Priusa sporo prihvatio potpuno električnu tehnologiju.
Japanski proizvođač automobila činio je samo oko 0,3% globalnog tržišta električnih vozila u 2022., rekao je Goldman Sachs u lipnju.
Proizvodna linija
Jedna od inovacija koju Toyota ističe su samohodne proizvodne linije, gdje se električna vozila kroz proizvodnu traku vode pomoću senzora. Tehnologija uklanja potrebu za pokretnom opremom, glavnim troškom u procesu sklapanja automobila. I omogućuje veću fleksibilnost u proizvodnim linijama.
U demonstraciji su se električna vozila kretala bez krova, što je omogućilo umetanje dijelova. Robotska ruka Fanuc spustila je sjedala automobila u električno vozilo. U blizini je autonomni viličar skinuo više sjedala s kontejnera.
Toyota je također pokazala prototip tehnologije lijevanja pod pritiskom poznate kao “gigacasting”. Tu tehnologiju uvela je Tesla. Ona proizvodi aluminijske dijelove daleko veće od bilo čega što se prije koristilo u proizvodnji automobila.
Poput Tesle, Toyota kaže da će proizvoditi električna vozila u modularnim sekcijama, i tako smanjiti dijelove. Ali također ukazuje na vlastite inovacije. Budući da već godinama radi s tlačnim lijevanjem, razvili su kalupe koji se mogu brzo zamijeniti, što je povremeno potrebno u gigacastingu.
Toyota kaže da to smanjuje vrijeme za promjenu kalupa na 20 minuta, u odnosu na 24 sata koliko je inače potrebno. Procjenjuje povećanje produktivnosti od 20%.
Proizvođač automobila također je predstavio samovozećeg transportnog robota u tvornici Motomachi u Toyota Cityju. Robot prevozi nova vozila preko parkirališta od 40.000 kvadratnih metara (10 jutara), što je posao koji obično obavljaju vozači prije utovara automobila na kamione.
Vozači kamiona u prosjeku pješače 8 km dnevno po automobile. Tako troše vrijeme za vožnju i povećavaju fizički teret na poslu gdje je fluktuacija radne snage velika.
Proizvođač automobila rekao je da namjerava imati 10 robota koji rade u Motomachiju do sljedeće godine. I da će razmotriti isto i za druge tvornice nakon toga. Robote bi također mogli prodati drugim tvrtkama.