Svoje profile na LinkedInu imaju i političari. Među svjetskim liderima koji nisu odoljeli ovoj poslovnoj mreži spadaju francuski predsjednik Emmanuel Macron, kanadski premijer Justin Trudeau te indijski premijer Narendra Modi. A gdje su hrvatski političari? Na LinkedInu nisu.
Dok političari iz regije, primjerice Adnan Delić, ministar privrede Vlade kantona Sarajevo i slovenska predsjednica Nataša Pirc Musar aktivno sudjeluju u kreiranju sadržaja na ovoj mreži, komentiraju i angažiraju se, među hrvatskim političkim liderima vlada LinkedIn šutnja.
Imaju profile, ali ih ne koriste
Svoj profil ima bivša predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović koja ponosno ističe da je prva ženska predsjednica Republike Hrvatske. Grabar-Kitarović objavljuje periodično, s vremena na vrijeme. Ne ulazi u rasprave, ne komentira, ne dijeli… ne radi ono za što ova mreža služi.
Prašinu skuplja i profil aktualnog hrvatskog predsjednika Zorana Milanovića. A tako i profil hrvatskog premijera Andreja Plenkovića.
Je li političarima uopće mjesto na LinkedInu? Odgovor na ovo pitanje upravo na LinkedInu dao je marketinški stručnjak Vedran Višnjić. Višnjić iza sebe ima više od 15 godina iskustva u marketingu, prodaji, vođenju medijskih projekata i odnosima s javnošću. Osam godina proveo je u marketingu poslovnog tjednika Lider, a od početka 2022. nalazi se na poziciji Head of Marketing Operations u tvrtki Pametna kuća.
Njegovu objavu prenosimo u cijelosti.
Je li političarima mjesto na LinkedInu?
Bit ću iskren, dugo vremena sam razmišljao o tome. Moja prvotna reakcija je bila ‘odlučno NE’.
Zar da još i ovdje slušamo njihova prazna obećanja, da nas svojom pojavom podsjećaju na sve afere koje nam većina njih priušti za vrijeme trajanja mandata (ili, ako nemamo sreće, više njih uzastopno – mandata, ne afera. Iako jedno ne isključuje drugo).
A onda mi je sinulo. Trebamo ih na LinkedInu! Apsolutno! Zašto? Pa zato jer se ovdje i dalje najviše priča o konkretnim stvarima, ostvarenim projektima, stečenim iskustvima, realiziranim idejama, u konačnici o poslu kao takvom. A većina njih, nažalost, ništa od toga ne zna i nema.
Političari, dođite na LinkedIn da vas raskrinkaju svi ovi uspješni poduzetnici, vlasnici biznisa, direktori, manageri, i, na kraju krajeva, ‘obični’ radnici – jednom rječju svi koji znaju kako se radi, kako se stvara nova vrijednost i koje izazove sa sobom nosi posao u Hrvatskoj.
Da vidite da ovdje ne prolaze jeftini populizam, demagogija i prazna obećanja kojima se inače služite, da nema botova koji će vas štititi.
Da vam pitanja i komentare postavljaju ljudi s imenom i prezimenom koji ulažu svoj novac, svoje vrijeme i koji plaćaju porez u Hrvatskoj. Ukratko svi mi”.
Napisao je Višnjić pa upitao: “jesmo li spremni prema njima postupati onako kako zaslužuju – tražiti da nam daju konkretne odgovore, predlažu rješenja i konačno probude nadu u to ‘bolje sutra’?”
Političke agende na društvenim mrežama
Sudeći po reakcijama na objavu, političari baš i nisu najpoželjniji članovi LinkedIn zajednice. Možda se baš zato tamo i ne pojavljuju. Ipak, društvene mreže pokazale su se kao izvrsne platforme za političko oglašavanje i djelovanje.
Ranije su sredstva za političke oglase bila: izravna pošta, promocija u novinama, na radiju i televiziji. A 2008. godine Barack Obama postao je prvi kandidat koji je u svojoj izbornoj kampanji koristio promociju na društvenim mrežama. Te su godine kandidati potrošili oko 22,25 milijuna dolara na političke oglase. Nakon toga, važnost političkog oglašavanja sve je više porasla.
Danas je jedan od najboljih načina za promicanje političkih kampanja na društvenim platformama upravo putem LinkedIna. No, LinkedIn želi odražavati najbolje iz profesionalnog života. To je zajednica u kojoj se ljudi odnose jedni prema drugima s poštovanjem i pomažu svima da uspiju. Stoga, kad je riječ o političkom sadržaju, LinkedIn od svih političkih stranaka zahtijeva uljudnost i poštovanje u svakoj interakciji. Ističu da je uvijek bitno koristiti se pravim identitetom i dijeliti autentične informacije. Dok objavljujete politička pitanja na bilo kojem LinkedIn profilu, bolje je da sadržaj bude profesionalan i relevantan, savjetuju iz LinkedIna.
LinkedIn bez politike
Na društvenim mrežama upravo objave političke tematike imaju najviše angažmana. Baš zato malo koja mreža pristala bi na isključivanje ovakvog sadržaja. A LinkedIn je ‘uvijek kontra’. Tako su prošle godine započeli s testiranjem opcije koja bi isključila prikazivanje političkog sadržaja. Uključivanje ove opcije znači eliminaciju objava političkog sadržaja s feeda.
Eksperiment bi mogao poslužiti drugim društvenim aplikacijama da slijede njihov primjer. Iako je politika duboko ukorijenjena u Twitter i Facebook, Facebookova matična tvrtka Meta istaknula je, još prije dvije godine, da je jedna od najčešćih povratnih informacija koje redovito čuje od korisnika ta da ljudi ne žele da politika i svađanje omete njihovo iskustvo u aplikaciji.
Izvor: womeninadria.com