Volvo je počeo premještati proizvodnju kineskih električnih vozila u Belgiju. Očekuju da će Europska unija krenuti naprijed sa suzbijanjem uvoza koji subvencionira Peking, izvijestio je u subotu Times.
Volvo, koji je u većinskom vlasništvu kineskog Geelyja, razmatrao je zaustavljanje prodaje kineskih električnih vozila za Europu ako se uvedu carine, prenosi Seebiz.
Očekuje se da će prebacivanje proizvodnje Volvovih modela EX30 i EX90 iz Kine u Belgiju poništiti potrebu da tvrtka zaustavi prodaju električnih vozila proizvedenih u Kini.
Proizvodnja određenih Volvo modela namijenjenih Ujedinjenom Kraljevstvu također bi se mogla preseliti u Belgiju, piše Times.
Europska komisija, koja nadzire trgovinsku politiku u 27-članoj Europskoj uniji, pokrenula je prošle godine istragu o tome jesu li potpuno električni automobili proizvedeni u Kini primali distorzivne subvencije i opravdane dodatne carine.
Antisubvencijska istraga, službeno pokrenuta 4. listopada, može trajati do 13 mjeseci. Komisija može uvesti privremene protu subvencijske pristojbe devet mjeseci nakon početka istrage.
Odnosi između Kine i EU-a zategnuti su čimbenicima uključujući tješnje veze Pekinga s Moskvom nakon ruske invazije na Ukrajinu. EU nastoji smanjiti svoju ovisnost o drugom najvećem svjetskom gospodarstvu, posebno za materijale i proizvode potrebne za zeleni prijelaz.