Srijeda, 24 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Za tri godine dolaze leteći taksiji

Leteći automobili, oblik prijevoza koji smo nekada gledali samo u znanstveno-fantastičnim filmovima, poput “Blade Runnera” Ridleyja Scotta ili u “Petom elementu” Luca Bessona, sve su bliže komercijalnom korištenju. Štoviše, analitičari smatraju da se radi o idućoj velikoj stvari u tehnološkom sektoru koja će obilježiti iduće desetljeće. Stoga ne čudi da su startupi koji obećavaju pretočiti u stvarnost koncepte “urbane zračne mobilnosti” prošle godine privukli dvostruko više ulaganja.

Proces se mora slijediti
Kako prenosi Financial Times, prošloga je tjedna američki proizvođač zrakoplova Boeing objavio kako će uložiti dodatnih 450 milijuna dolara u tvrtku Wisk, joint-venture koja razvija leteće taksije.

Wisk okuplja još dva proizvođača zrakoplova, europski Airbus i brazilski Embraer. Time je dodatno zaoštrena utrka u razvoju takvog oblika prijevoza koji bi do 2040. mogao tržišno vrijediti vrtoglavih 1,5 bilijuna dolara godišnje, kako procjenjuje američka banka Morgan Stanley. Samo tijekom 2021. investitori širom svijeta ubrizgali su više od 7 milijardi dolara u tvrtke koje se bave razvojem urbane zračne mobilnosti, izvijestio je McKinsey. Većina tog novca došla je putem američkih dioničkih tržišta kroz posebne tvrtke namijenjene za ulaganja u startupe.
Dvije trećine tog novca otišlo je u tvrtke koje razvijaju letjelice na električni pogon s mogućnošću vertikalnog polijetanja i slijetanja (eVTOL).

50 posto udjela u taksi i dijeljenim vožnjama imat će zračna mobilnost do 2024.

Investitori koji stoje iz tvrtki kao što je Joby Aviation, Archer Aviation, Lilium i Vertical Aerospace očekuju da bi se zračni taksiji mogli postati operativni između 2023. i 2025. godine.

Nekoliko njih, poput Jobyja, već provode testne letne programe. Međutim, mnoštvo je još izazova pred ovim sektorom, poput certifikacije regulatora zračne plovidbe, razvoja zemaljske infrastrukture te – možda i najvažnije – prihvaćanja među budućim korisnicima.

Kada nešto brzo razvijate, sigurnost nije u prvom planu, ali to ne vrijedi u zrakoplovstvu”, ističe za FT Marc Ausman, veteran zrakoplovstva i izvršni direktor tvrtke Airflow.aero koja razvija električni zrakoplov za srednje udaljenosti.

Ne možete se samo pojaviti, donijeti disrupciju u industriju i kasnije se ispričavati regulatorima. Morate slijediti proces”, dodaje Ausman.

Golemi priljev novca donio je “nezamislivu količinu pozornosti” prema ovom sektoru, kaže Gary Gysin, prvi čovjek Wiska.

To je potpuno novo tržište, potpuno nova tehnologija, nitko još nije dobio sve dozvole. Stvari će se promijeniti, bit će svega nekoliko tvrtki koje će preživjeti na ovome putu i tržištu ponuditi siguran proizvod”, smatra Gysin.

Za tri godine dolaze leteći taksiji
Za tri godine dolaze leteći taksiji

Zagovornici ove tehnologije vjeruju kako se radi o izvornoj promjeni u zrakoplovstvu i općenito prijevozu koji bi mogao pomoći u rješavanju problema gradskih prometnih gužvi. LEK Consulting procjenjuje da bi industrija “napredne zračne mobilnosti” do 2040. mogla imati i do polovicu udjela u taksi i dijeljenim vožnjama na relacijama dužima od 15 kilometara.

Ona može riješiti probleme gradovima, regulatorima, vladama i učiniti mnogo za okoliš”, prognozira Lukasz Gadowski, šef investicijske tvrtke Team Global specijalizirane za ulaganja u tehnološki sektor.

Primjena letećih taksija u Seulu, Južna Korea
Primjena letećih taksija u RImu, Italija

 

Izvor: Poslovni.hr / Financial TImes

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno