Kada je riječ o usvajanju električnih vozila, potrošači još uvijek imaju mnogo pitanja o baterijama: Koliki je njihov domet? Koliko im je potrebno da se napune? Kako punjenje dugoročno utječe na vijek trajanja baterije?
Istraživači sa Sveučilišta Cornell napravili su pomak za koji kažu da bi mogao ublažiti ove zabrinutosti. Istraživači su stvorili litijevu bateriju koja se može napuniti za manje od pet minuta. Istovremeno pruža stabilne performanse kroz ponovljene cikluse “punjenja i pražnjenja”.
Litij-ionske baterije popularne su za električna vozila jer su lagane, energetski učinkovite i imaju dug vijek trajanja. Koliko je potrebno da se te baterije pune ovisi o njihovoj veličini i vrsti punjača u koji su uključene. Brzi punjači mogu napuniti EV za samo 30 minuta. Punjači “razine 1” mogu trajati više od 40 sati.
Uz sve prednosti litij-ionske baterije, ona također dolazi s nedostacima. Uključujući vrijeme potrebno za punjenje i probleme s rukovanjem velikim udarom struje. Istraživači su umjesto toga otkrili da metal indij, koji se često koristi za zaslone osjetljive na dodir i solarne panele, pomaže kod brzog punjenja i skladištenja u baterijama. Njihova baterija koristi indijeve anode (litij-ionske anode baterija obično koriste grafit obložen bakrenom folijom).
S petominutnim vremenom punjenja, vozači se možda neće morati brinuti o tome koliko kilometara njihova EV baterija može izdržati s jednim punjenjem. Takva je zabrinutost nazvana “strepnja dometa”.
Ako možete napuniti bateriju EV-a za pet minuta, mislim, zaboga, ne trebate imati bateriju koja je dovoljno velika za domet od 480 kilometara. Možete se zadovoljiti s manje, što bi moglo smanjiti troškove električnih vozila, omogućujući širu primjenu.
Lynden Archer, profesor inženjerstva i dekan Fakulteta inženjerstva Cornell koji je nadgledao projekt baterija
Indijeve anode također imaju svoje nedostatke: indij je težak, a proizvođači električnih vozila daju prednost laganim materijalima. Ipak, razvoj bi mogao potaknuti više baterija s brzim punjenjem u budućnosti. Istraživači kažu da bi mogli tražiti druge metale s istim svojstvima, ali koji su lakši.
Postoje li metalne legure koje nikada nismo proučavali, a koje imaju željene karakteristike? Odatle dolazi moje zadovoljstvo, jer postoji opće načelo na djelu koje svakome omogućuje da dizajnira bolju baterijsku anodu koja postiže brže stope punjenja od najsuvremenije tehnologije.
Lynden Archer, profesor inženjerstva i dekan Fakulteta inženjerstva Cornell koji je nadgledao projekt baterija
Izvor: Fast Company