Loše reagiranje na konstruktivnu kritiku nešto je što mnogi od nas rade, a kada to redovito radimo na poslu, može biti problematično. Jedna je stvar obraniti se od povremenog ‘sindroma varalice’ koji pogađa gotovo sve nas u ovom ili onom trenutku. Potpuno drugačije može biti pokušavati dobro raditi posao kada razmišljate o nečemu na nezdrav način. Vaša unutarnja mantra neka bude “Nije osobno”. I svaki put kad se počnete nervirati zbog e-maila, konstruktivne kritike ili sarkastičnog komplimenta, ponavljajte te tri riječi u glavi sve dok vas ne obuzme duboki mir. Preboljeti i krenuti dalje jedina je šansa za opstanak u takvoj okolini, piše The Muse.
Što je to što možete učiniti da jednom zauvijek prestanete sve shvaćati tako osobno.
1. Prihvatite priliku
Kada vam netko pruži lošu povratnu informaciju, ako projekt nije primljen s entuzijazmom koji ste očekivali ili vaša recenzija nije išla prema planu, trebali biste iskoristiti priliku da postanete znatiželjni i situaciju promatrate kao “dobru lekciju”. Zapravo, trebali biste tražiti ovo lekciju kad god možete. Povratna informacija, čak i ona s kojom se ne slažete ili ju niste tražili, mjesto je gdje se događaju rast, razvoj i pomaci. Umjesto da nešto shvaćate osobno, zapitajte se što možete naučiti iz situacije. Ne zaboravite da dijamanti nastaju pod pritiskom. Tako može biti i za vas u vašem položaju i karijeri.
2. Podsjetite se da nemate cjelovitu sliku
Nikada se ne zna tko se upravo vratio s pogreba. Morbidno je, ali je i istinito. Životi ljudi su složeni i višedimenzionalni, a uz sve veće zahtjeve za našim vremenom i rasporedima, ljudi često jure od jedne stvari do druge bez puno vremena za obradu emocija koje možda proživljavaju. Dakle, onaj zaprepašteni pogled koji vam netko upućuje na sastanku? Možda to nema nikakve veze s vama. Razmislite o tome koliko ste se često sastali s nekim kada vas je već omeo neugodan razgovor s partnerom ili dosadan razgovor sa stanodavcem. Taj upitni, razočarani, možda čak i ljuti pogled koji odajete zapravo nema nikakve veze s osobom koja sjedi preko puta vas, zar ne? Dakle, sljedeći put kad budete na udaru jednog od tih pogleda, nemojte misliti da se radi o vama. Umjesto toga, podsjetite se da se nikad ne zna tko se upravo vratio s pogreba.
3. Zaustavite se na trenutak
‘Kritiku shvaćaj ozbiljno, ali ne osobno’. Često imamo brzu, emocionalnu reakciju na povratnu informaciju od kolega, a to pogoršava situaciju. Potaknuti time zastanite na minutu i razmislite možete li nešto naučiti iz onoga što govore. Ako postoji, iskoristite povratne informacije u svoju korist. Ako ne, nemojte više razmišljati o tome.
4. Odaberite povratnu informaciju čuti drugačije
Preoblikujte način na koji primate povratne informacije od drugih. Usredotočite se na pomaganje svom šefu, kolegi s posla, obitelji ili prijatelju (umjesto samo sebi) i počet ćete napredovati. Očvrsnite gledajući širu sliku u svakoj teškoj situaciji. Kako mogu iskoristiti te povratne informacije da postanem bolji i da se razvijam kao osoba i profesionalac?’ Nemojte se opterećivati zbog pogrešaka (svi ih činimo). Znajte da najbolje prilike za rast i usavršavanje kao profesionalac i ljudsko biće često dolaze zaodjenute kao ukor ili loša povratna informacija. Nijedan pogrešan korak nije smrtonosan. Ako možete naučiti drugačije obrađivati povratne informacije i učiti iz njih, uvijek ćete se vratiti jači, mudriji i otporniji.
5. Planirajte ‘vrijeme procesiranja’
Shvaćanje stvari osobno je odgovor na strah koji se događa kada doživljavate situacije kao prijetnju vašem egu ili identitetu. Ako znate da ćete se susresti sa situacijom koja će izazvati vašu nesigurnost – recimo sastanak s klijentima s visokim ulozima na kojem se od vas očekuje da nastupite – strukturirajte svoj raspored za uspjeh. Planirajte ‘vrijeme procesiranja’, vrijeme odvojeno za razmišljanje kako biste izbjegli reaktivno ponašanje i misaone zamke poput shvaćanja stvari preozbiljno. U trenutku kada dobijete oštru povratnu informaciju možete reći: ‘Cijenim što sam čuo vaše brige. Htio bih uzeti malo vremena da saberem misli kako bih mogao odgovoriti.’ Zatim upotrijebite svoje vrijeme procesiranja (šetnja vani uvijek je dobra ideja) da smirite svoj um.
6. Odvratite sebi pažnju
Prvo, morate biti svjesni svoje ranjivosti na ovaj osjećaj i podsjetiti se na ljubazan način – možda s osmijehom – evo ga opet. I, prije nego što vam emocije izmaknu kontroli, zapitajte se vrijedi li osjećati se ovako? Ima li smisla dugoročno? Vrlo vjerojatno će biti lako vidjeti da nije. Nakon što razmislite o situaciji i svojoj reakciji, odvratite sebi pažnju radeći nešto za što znate da vam pomaže da se osjećate bolje. Nazovite ili pošaljite poruku svom najboljem prijatelju, pogledajte smiješan YouTube video ili si otiđite kupiti kavu. Ako možete pobjeći od trenutka i izbaciti ga iz misli, osjećat ćete se bolje i moći ćete nastaviti sa svojim danom.
7. Upamtite – ne radi se samo o vama
Shvatite da se u većini slučajeva ne radi o vama. Ljudi su zauzeti upravljanjem konkurentskim prioritetima i priljevom e-mailova. Ako ste primili zabrinjavajuću povratnu informaciju ili zapanjujući e-mail zbog kojega ste duboko posumnjali u sebe, zakažite naknadni telefonski poziv ili pošaljite naknadni e-mail. Budite pristojni i jasni i prilagodite svoj pristup osobi s kojom radite. Čime se sve on trenutno bavi? Koju metodu i stil komunikacije preferira? Pronađite način da dobijete povratne informacije koje će vam pomoći da rastete, a ne da stagnirate.