Rat u Ukrajini, zbog ekonomskih šokova koje uzrokuje – rast cijena energenata i sirovina, posljedično i visoke inflacije, donosi negativne posljedice brojnim kućanstvima, no ne i poduzećima, pokazuje istraživanje konzultantske kuće Horváth provedeno u 18 država svijeta, uključujući i Hrvatsku te na 280 menadžera iz 10 različitih sektora, uključujući bankarski, energetski, prijevoznički, građevinski, automobilski, farmaceutski. Kompanije prema rezultatima u 2022. očekuju rast prihoda,piše poslovni.hr.
Platit će kupci
Čak 70% ispitanih poduzeća očekuje rast prodaje u 2022., a u 2023. isto očekuje njih gotovo 80%. Glavni čimbenik rasta je trenutna inflacijaInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre... koja uzrokuje povećanje prodajnih brojki u većini industrija, čak i uz stagnirajuće količine prodaje, ali i povećana potražnja koja omogućuje tvrtkama podizanje cijena. Najveći rast predviđaju kompanije iz prijevozničke industrije, koje su bile značajno pogođene pandemijom koronavirusa te farmaceutska industrija. Automobilska industrija, koja se trenutačno suočava s problemima u opskrbi, također očekuje rast prihoda od prodaje i to zahvaljujući visokoj potražnji za automobilima. Također, pokazuje istraživanje, gubitak ruskog tržišta nema značajniji utjecaj na prihode poduzeća u 2022.
“Vjerujem kako je to rezultat kvalitetnog definiranja strateških prioriteta, što je posebice važno u razdobljima krize, s kakvom se tržište suočava posljednjih nekoliko mjeseci”, komentira rezultate istraživanja Maria Boldor iz konzultantske kuće Horváth.
Problemi uzrokovani kašnjenjem isporuka i nestašicama u opskrbi u 2021. nisu imali značajan utjecaj na prodaju, no ove se godine očekuje pogoršanje, i to prije svega u automobilskoj industriji te sektorima elektrotehnike, strojarstva i automatizacije. Rast cijena energenata i sirovina najviše će pogoditi farmaceutsku i energetsku industriju, ali one, uz građevinu, to povećanje lako mogu prebaciti na kupce, navodi se u istraživanju. Tu mogućnost, s druge strane, nemaju dobavljači u automobilskoj industriji.
Strategija se ne mijenja
Glavni prioritet u poslovanju kompanija, treću godinu uzastopno, bit će digitalna transformacija. Na drugom je mjestu kibernetička sigurnost i to zbog učestalih hakerskih napada. Zanimljivo, čak 70% poduzeća do 2030. planira postati ugljično neutralna. Visoko su na listi prioriteta, u prvih pet, i zaposlenici, odnosno kako osigurati njihov puni angažman.
No, prave strategije, po tom pitanju, kompanije još nemaju. Iako rat u Ukrajini donosi brojne neizvjesnosti, kompanije ne planiraju donositi nove strategije, pokazuje istraživanje. Naglasak će biti na provođenju zadanih poslovnih ciljeva.