Američki Boeing, pionir proizvodnje i okosnica američkog obrambenog sektora, suočava se s nekada nezamislivom perspektivom: padom kreditnog rejtinga na razinu smeća.
Zrakoplovni div trebao bi u utorak objaviti detalje svojih isporuka zrakoplova za svibanj. Analitičari očekuju da će narudžbe biti razočaravajuće. Ključno je pitanje hoće li kompanija moći povećati isporuke, s njima i slobodan novčani tok, u drugoj polovnici godine i izbjeći smanjenje rejtinga, piše Financial Times.
Boeing se suočio s problemima u poslovanju
Boeing se suočio s padom broja isporuka i podbačajem isporuka zrakoplova. Osim toga, nejasna je slika oporavka i produljeno razdoblje visokog duga u odnosu na zaradu rejting agencije navode kao čimbenike koji bi mogli dovesti do smanjenja rejtinga na ‘junk’ rejting. Posljedično, takav bi rejting podrazumijevao skuplje financiranje.
Sama veličina njegove kapitalne strukture, s gotovo 58 milijardi dolara ukupnog duga, mogla bi se pokazati velikim zalogajem. Čak i za riziku sklonije kreditore, a to izaziva oscilacije cijena. Menadžment kompanije naglašava važnost održavanja statusa investicijskog ranga. Ipak, analitičari i ulagači očekuju da će kompanija izbjeći smanjenje rejtinga ako je ikako moguće.
Upravitelji fondova koji drže Boeingove obveznice u neslužbenom razgovoru za FT rekli su da bi bilanca te veličine imala bi puno izazova u financiranju na tržištu visokog prinosa. Priznaju da bi za kompaniju bila iznimno teška tranzicija, kao i da bi bilo vjerojatno očekivati volatilnost pri smanjenju rejtinga.
Zrakoplovni div balansira na ivici investicijskog razreda nakon što se Moody’s pridružio drugim rejting agencijama u smanjenju ocjene na ‘Baa3’ u travnju. Ovo je razina ‘BBB-minus’ kod ostalih velikih agencija. Moody’s, S&P i Fitch su smanjili svoje izglede za kompaniju na ‘negativne’. Ovo je potez koji može signalizirati izgledno smanjenje rejtinga u narednim revizijama.
Rejting je prioritet
Među većim i likvidnijim obveznicamaObveznica (engl. bond), ili zadužnica (obligacija), dužni... Boeinga je jedna izdana 2020. s dospijećem 2050. godine. Trenutni prinosPrinos (engl. Yield) se odnosi na zaradu ostvarenu na ulagan... po navedenoj obveznici je oko 6,5 posto. Druga s dospijećem 2030. godine ulagačima obećava nešto manje od 6 posto. Dok jedna s dospijećem 2025. nosi nešto više od 6 posto.
Te su razine prinosa više od prosjeka za sve obveznice s trostrukim B rejtingom. Isti je u četvrtak iznosio 5,7 posto, prema podacima Ice BofA. Ipak, niže su od prosječnog prinosa od 6,7 posto za sve obveznice s dvostrukom ocjenom B. Ovo je najviša razina razreda smeća. Glasnogovornik kompanije odbio je komentirati.
Glavni financijski direktor Brian West rekao je ulagačima u travnju da će Boeing, dok bude upravljao svojom bilancom, zajedno s poboljšanjem proizvodnje i opskrbnog lanca, “dati prioritet rejtingu investicijskog razreda”, piše Poslovni.