Unatoč rastu prodaje, Audi je u prva tri mjeseca 2025. zabilježio pad dobiti u odnosu na prethodnu godinu. Njemački proizvođač automobila, koji posluje unutar Volkswagen grupe, bilježi nastavak negativnog financijskog trenda. Usporedno s istim razdobljem prošle godine, dobit je smanjena za 14,4 posto, na ukupno 630 milijuna eura.
Pojačana tržišna konkurencija
U sklopu Audi grupe posluju i marke Bentley, Lamborghini i Ducati, koje također sudjeluju u ukupnim rezultatima. Iz tvrtke objašnjavaju da su uzroci pada pojačana tržišna konkurencija i politička nestabilnost. Izvršni direktor Gernot Döllner istaknuo je da će ova godina biti izuzetno zahtjevna zbog globalnih gospodarskih izazova.
Djelomičan razlog za to što pad nije bio izraženiji leži u činjenici da su i prošlogodišnje brojke bile niske. Tijekom istog razdoblja 2024., Audi je već pretrpio velik pad dobiti zbog problema s opskrbom ključnih komponenti. Nedostatak dijelova za motore utjecao je na isporuku i prodaju profitabilnih modela.
Jedan od rijetkih svijetlih primjera u poslovanju bila je podružnica Lamborghini, koja je ostvarila iznadprosječne rezultate. No, čak i najnoviji modeli predstavljeni početkom godine nisu uspjeli zaustaviti pad profita. Unatoč svemu, ukupni prihod Audija porastao je za 12,4 posto, na 15,4 milijarde eura.
Audi ulazi u fazu reorganizacije
Tvrtka polaže velike nade u ofenzivu novih modela, koji tek dolaze na važna međunarodna tržišta. Döllner je naglasio da je Audi ušao u fazu reorganizacije i strateškog repozicioniranja. Istovremeno se provode mjere štednje i optimizacije troškova, uključujući i značajna smanjenja radne snage.
U sklopu tih promjena, Audi je u ožujku najavio ukidanje do 7500 radnih mjesta u Njemačkoj do 2029. godine. Osim otpuštanja, tvrtka planira i smanjenje isplate dobiti zaposlenicima u narednim godinama. Očekuje se da će prvi val otpuštanja započeti već tijekom drugog tromjesečja 2025.
Volkswagen, Audijeva matična tvrtka, također se suočava s izazovima, jer je dobit pala za gotovo 41 posto. U istom razdoblju zabilježena je dobit od 2,2 milijarde eura, što je znatno manje nego godinu ranije. Ni Mercedes-Benz nije izbjegao negativne trendove, dok se podaci BMW-a tek očekuju.
Prema pisanju Seebiza, i ostatak automobilske industrije osjeća pritisak promjenjive potražnje i visoke proizvodne troškove. Upravo zbog toga sve više proizvođača ulaže u nove tehnologije i prilagodbu tržišnim kretanjima.
Iako se prodaja poboljšala, pad dobiti ukazuje na dublje strukturne probleme u poslovanju. Audi sada ulaže sve resurse u poboljšanje efikasnosti i uspješniji plasman novih modela. S obzirom na trenutačne okolnosti, oprezan optimizam ostaje glavno raspoloženje u vrhu tvrtke.