Tržište pametnih telefona na svom je vrhuncu bilo 2017. godine. Tada je brojalo preko 700 brendova pametnih telefona koji su se žestoko natjecali. Taj broj se drastično promijenio u posljednjih šest godina. Prema analizi Counterpoint Researcha, broj postojećih brandova je gotovo tri puta manji i iznosi 250.
Sazrijevanje korisničke baze, poboljšanje kvalitete uređaja, dulji ciklusi zamjene, ekonomski problemi, uska grla u opskrbnom lancu i veliki tehnološki prijelazi poput 4G na 5G postupno su smanjili broj aktivnih brandova i njihove količine tijekom godina.
Counterpoint Research
Pad broja aktivnih brandova može se pripisati lokalnim brandovima. Brandovima koji su nudili svoje telefone u zemljama poput Indije, Kine, Japana, te područjima poput Afrike i Bliskog istoka. Za usporedbu, broj globalnih brandova ostao je uglavnom nepromijenjen, piše PC Chip.
Na pad lokalnih proizvođača pametnih telefona utjecala je i ekspanzija kineskih brandova kao što su Xiaomi, Oppo i Vivo. Lokalni brandovi im nisu mogli parirati po inovacijama i cijeni, te su zbog toga nestali. Između ostalog, tu je i pandemija COVID-19 i kriza na tržištu poluvodiča koje su imale veliki utjecaj na tržište, gdje mnogi brandovi nisu mogli izdržati probleme u opskrbi komponentama i u proizvodnji.
Kupnja pametnih telefona je jednostavno opala posljednjih godina. U srpnju je Counterpoint primijetio da su isporuke pametnih telefona u padu iz godine u godinu već treći kvartal zaredom. Prodaja pametnih telefona u cjelini pala je za 24% u odnosu na isti kvartal prošle godine. Time su posebno pogođeni Android uređaji. TCL-Alcatel zabilježio je najveći pad od 69%, dok je Samsung zabilježio pad od 37%, a Motorola 17%. Android telefoni su, naravno, bili i svi manje poznati brandovi čiji proizvođači danas više ne postoje. iPhone je bio malo otporniji, ali je ipak zabilježio pad prodaje od 6%.
Prema Counterpointu, u budućnosti će se broj brandova pametnih telefona i dalje smanjivati. Dok će veliki globalni proizvođači biti u najboljoj poziciji da se prilagode svim makroekonomskim preprekama i tehnološkim prijelazima na tržištu.