Bližimo se kraju još jedne godine. Kakvih je to kaotičnih 12 mjeseci bilo za društvene mreže… Meta je nastavila svoj postupni pad. TikTok nastavlja rasti. Twitter je upravo usred kaotične promjene u upravi, što bi moglo dovesti do toga da se svašta dogodi u aplikaciji.
Naravno, nitko ne zna sa sigurnošću što dolazi, ali poprilično je već očito do kakvih bi promjena moglo doći. Ovdje nećete dobiti nikakve lude prognoze daleke budućnosti. Ono što ćete dobiti su čvrste, realne i održive potencijalne promjene koje će se dogoditi tijekom sljedeće godine.
Dakle, krenimo redom…
Bila je ovo teška godina za Zuckerbergovu prvu društvenu mrežu. Dogodio se veliki pad u nemilost mladih korisnika, gubitak novca za oglašavanje zbog Appleovog ažuriranja i kriza identiteta u sjeni rasta TikToka.
Budući da je TikTokov pristup kratke forme, vođen algoritmima, promijenio potrošačko ponašanje u svim segmentima, Facebook je bio najveći gubitnik. Ipak, Zuck i Co. kažu da imaju plan kako vratiti stvari na pravi put. Može biti.
Evo što bi se moglo dogoditi:
Više postova koje preporučuje AI
Da, sve više sadržaja sa stranica i ljudi koje ne pratite infiltrirati će se u vaše Facebook stranice.
“Ono što će se zapravo dogoditi jest da ćemo tijekom sljedećih godinu do dvije početi prikazivati više preporučenog sadržaja u Feedu. I znat ćemo da radimo dobar posao jer će sadržaj na početku istisnuti neki drugi sadrža. Istiskivanje tog sadržaja će ili dovesti do negativnih povratnih informacija i do manjeg povezivanja ljudi jednih s drugima u svim mjernim podacima na koje smo usredotočeni. Ili će zapravo dovesti do toga da se ljudi više povezuju i budu zadovoljniji proizvodom.”
Mark Zuckerberg u nedavnom intervjuu za The Verge
Ovaj trend proizlazi iz TikToka. On se fokusira na prikazivanje najboljeg sadržaja od svih korisnika. Za razliku od toga da vas tjera da izgradite vlastiti društveni grafikon. To omogućuje TikTok-u da poveća angažman korisnika, jer vaš miks feedova nije ograničen na ažuriranja s određenih profila koje odaberete. Također, kreatorima pruža veći potencijal za izlaganje. Njihove postove može vidjeti puno više ljudi izvan vlastite publike.
Zuckerberg vjeruje da je Facebook zapravo u prednosti u tom pogledu. Na Facebooku korisnici nisu ograničeni samo na kratke video sadržaje. Mogu vam se poslužiti i slike, tekstualne objave, poveznice, ažurirane vijesti, grupna ažuriranja, dugi video formati i više.
Zuckovo stajalište je da će ovo, ukoliko može dobiti ispravne preporuke sadržaja, dati prednost Facebooku. Je li to točno ili ne, ostaje nam da vidimo. Kako Zuckerberg napominje, metrika upotrebe će ispričati priču u svakom slučaju. Barem početkom 2023. vaš će Facebook feed sve više biti ispunjen objavama stranica i ljudi za koje nikada niste čuli.
Na kraju, Zuckerbergov stav je da će 40% sadržaja u vašem glavnom Facebook feedu dolaziti sa stranica koje ne pratite.
Za brandove, to bi također moglo značiti proširenu priliku, budući da će Facebookovi algoritmi nastojati pokazati vaše najuspješnije objave još većem broju ljudi. Čak i onima izvan vaše trenutne publike.
U isto vrijeme, Facebook se također odmaknuo od promoviranja vanjskih poveznica (jer žele da više ljudi provede više vremena na FB-u). Ali možda, ako se možete osloniti na sadržaj koji generira više angažmana na Facebooku, meme i pitanja publike, to bi onda moglo povećati svijest o brandu i potaknuti više ljudi da prate vaše druge objave.
To bi mogla biti prilika. Ali opet, nije jasno hoće li se korisnici Facebooka zagrijati za ovaj pristup – jer još nisu.
Obitelj i prijatelji
Posljedica ovoga mogla bi biti da Facebook traži drugi način da bolje istakne postove obitelji i prijatelja. Što je oduvijek bio kruh i maslac aplikacije.
Facebookova ključna razlika i zašto još uvijek pruža značajnu korist je vaš društveni grafikon i činjenica da morate otići na Facebook da biste provjerili najnovija ažuriranja od prijatelja, obitelji i vaših grupa. Druge aplikacije ne mogu se natjecati u tome. Ipak, posljednjih godina to je postalo manje vrijedno jer ljudi manje objavljuju, a druge aplikacije pružaju više zabave.
Što je zapravo ključni pomak. TikTok zapravo sebe ne naziva aplikacijom za društvene medije, oni kažu da su ‘platforma za zabavu’. To odmicanje od društvenog elementa je ono što je gurnulo Facebook u nemilost. Jer ljudi jednostavno ne koriste te aplikacije za interakciju sa svojim prijateljima i obitelji na isti način kao nekada.
Sada, prema Meti, većina angažmana zapravo se događa u DM-ovima. S ljudima koji pronalaze zabavan sadržaj u feedu, a zatim ga dijele sa svojim bliskim vezama u privatnim chatovima. Time se izbjegavaju osude i rasprave oko istog. To također znači da ljudi nisu toliko angažirani na Facebooku kao što su nekada bili.
Ali svejedno trebate otići na Facebook kako biste provjerili najnovija ažuriranja od svojih najbližih i najdražih. Tamo se još uvijek objavljuju velike vijesti i nijedna druga aplikacija ne može parirati Facebooku po ovom elementu.
Pretpostavka je da bi Meta u određenoj fazi u aplikaciji mogla bolje istaknuti ključna ažuriranja obitelji i prijatelja. Prije nego što vas uputi u svoje preporuke za AI sadržaj.
U nekoj fazi, Facebook će vjerojatno nastojati prikazati najnovije objave prijatelja i obitelji unaprijed. U vašem glavnom feedu. S indikatorom na kraju tog streama koji signalizira da ste vidjeli sva ključna ažuriranja.
Avatari
Meta doista želi da se ljudi oduševe metaverzumom. Jedan od načina da to učini je da integrira svoje digitalne avatare na više mjesta u aplikaciji.
Promicanjem upotrebe avatara kao oblika digitalnog identiteta, Meta može potaknuti više ljudi da se angažiraju putem svojih digitalnih likova. Što će biti ključni dio angažmana u metaverzumu.
Također postoje proširene mogućnosti u sponzoriranim artiklima za avatare, tematske kostime, nove načine povezivanja i angažmana unutar digitalnog prostora.
Očekujte da će Meta početi gurati avatare kao ključni način povezivanja i angažmana. Od videochatova i objava, do ažuriranja statusa kao i na sam metaverzum.
Sa sve većim angažmanom u DM-ovima, Meta će nastojati istaknuti više alata koji će pomoći brandovima da se priklone ovoj promjeni.
Meta je nedavno istaknula trend rasta oglasa Click to Message, kako za Messenger tako i za WhatsApp. Kako bi se potaknulo ovakvo ponašanje trgovci bi trebali očekivati da će vidjeti još više opcija oglasa koje su u skladu s ovom uobičajenom promjenom.
Žele li ljudi doista komunicirati s brandovima u svojim DM-ovima? Saznat ćemo. A to bi mogao biti sjajan način za izgradnju izravnije veze putem platformi za slanje poruka koje ljudi već koriste.
Očekujte više Facebook oglasnih opcija koje promoviraju DM i nove alate za brandove koji će olakšati odgovor.
Objave iz VR-a
Drugi način na koji Meta promovira svoj pomak u metaverzum bit će putem postova iz VR-a. To uključuje već najavljenu opciju dijeljenja na Reels iz VR-a.
Ovi postovi u biti naglašavaju raspon iskustava dostupnih unutar VR okruženja. A, iako se Horizon Worlds suočio s teškim kritikama zbog toga koliko loše izgleda njegovo trenutačno iskustvo, dostupne su neke prilično nevjerojatne VR aplikacije i efekti koji bi mogli pomoći u povećanju hypea oko sljedeće faze.
Očekujte da će Meta pružiti nove opcije za dijeljenje iz VR-a. Uključujući videochatove i opcije izravnog objavljivanja, koje će raditi na prikazivanju onoga što ljudi rade i što vam možda nedostaje u VR prostoru.
Iskustva proširene stvarnosti
Budući da su mnogi ljudi već u metaverzumu, Meta će također nastojati podići svijest o svom drugom razvoju u sljedećoj fazi. S naočalama za proširenu stvarnost i postovima, koji će pružiti niz novih funkcionalnosti i iskustava unutar aplikacije.
Meta AR naočale su još uvijek u razvoju. Ali sada kada ima uspostavljen lanac opskrbe za svoje Ray Ban Stories naočale, čini se da nismo daleko od sljedeće faze. Naočale koje omogućuju proširenu stvarnost vjerojatno će biti lansirane za potrošače negdje u drugoj polovici sljedeće godine.
Ovdje je vrijedno napomenuti da je Meta predvidjela datum izlaska svojih naočala s proširenom stvrnošžu za 2024. godinu. No s pozitivnim povratnim informacijama o svojim početnim modelima testiranja i izazovima za svoj VR prostor koji se vjerojatno neće uskoro ublažiti, Meta bi mogla pokušati gurnuti svoje nove naočale, barem u testnu fazu, kako bi ponovno zadobila svoju sljedeću generaciju.
Ako Meta uspije rano ući i zaposjesti ovaj prostor, to bi mogao biti veliki poticaj za šire planove o metaverzumu. Također možete očekivati da Meta počne gurati više alata proširene stvarnosti i na Facebooku i Instagramu, jer se čini da je privlačenje više kreatora i brandova uključenih u stvaranje 3D objekata, ključni korak za metaverzum.
Instagram je također bio u stanju konfuzije, jer želi držati korak s najnovijim potrošačkim trendovima i navikama.
Kopirajući TikTok na svakom koraku, Instagram se očajnički želi oduprijeti konkurenciji, a to mu je, čini se, do sada uspjelo. Aplikacija je nedavno izvijestila da sada ima do 2 milijarde aktivnih korisnika mjesečno.
Ali hoće li to nastaviti funkcionirati – hoće li kopiranje svake popularne funkcije iz svake trendovske aplikacije osigurati da Instagram zadrži svoju poziciju ključne društvene mreže ili su korisnici već umorni od replikacije i pretrpanosti nekoć jednostavne platforme usmjerene na fotografije?
Evo što će vjerojatno biti sljedeće na Instagramu:
Više sadržaja koji preporučuje AI – i više Reelsa
Baš kao i Facebook, Instagram se također oslanja na preporuke AI sadržaja kako bi povećao angažman korisnika – iako se to nije pokazalo kao sasvim dobrodošao dodatak.
Još u srpnju, nakon pritužbi raznih visokoprofiliranih korisnika, Instagram je objavio da smanjuje količinu postova koje preporučuje AI u korisničkim feedovima ‘dok ne bude mogao to učiniti kako treba’ i osigurati da, kao rezultat ovog procesa, korisnici imaju dobro iskustvo.
To je velika promjena za Instagram jer je vaš glavni feed sada zbrka starih i novih objava, zajedno s nasumičnim postovima sa stranica koje ne pratite.
Uglavnom, trenutno se ne čini da funkcionira, ali Instagram želi pokazati ljudima više najboljeg sadržaja iz cijele aplikacije, s posebnim fokusom na isticanje kreatora, što također vidi kao ključni pokretač napretka.
Ako se Instagram može bolje dodvoriti kreatorima, to će dovesti do toga da će više njih objavljivati češće. Dugoročniji pogled je da Meta to sada može upotrijebiti kao polugu da zainteresira više tih korisnika za postanu korisnici i u metaverzumu.
Kao takav, Instagram stvarno želi da njegove AI-preporuke rade, dok je Reels također njegov najbrže rastući format sadržaja, tako da možete očekivati više nasumičnih postova i više Reelsa na više mjesta u aplikaciji.
Očekujte, također, da će Instagram ponovno pregledati svoj test feeda preko cijelog zaslona, možda s odabranim korisnicima koji češće koriste Reels/Stories
Integracije sljedeće razine
Instagram, sa svojim kreativnijim etosom i vezom s talentom, također je ključni most između trenutnog stanja i metaverzuma – zbog čega IG toliko želi uspostaviti jače sustave za kreatore.
Imajući to na umu, očekujte da će Instagram dodati nove oblike stvaranja sadržaja 2023. godine. To uključuje proširenu stvarnost i 3D postove, daljnju integraciju NFTKratica NFT sastoji se od tri riječi: “non-fungible token... umjetnosti i druge nove oblike sadržaja koji se mogu prikazati u aplikaciji.
Omogućavanje kreatorima da na više načina stvaraju i prikazuju ove vrste umjetnosti sljedeće razine, može pomoći Meti da ih vodi u stvaranje u metaverzumu. Meta zna da ako želi da se korisnici više zainteresiraju za VR područje, mora stvoriti privlačna, primamljiva iskustva.
Njegovi interni inženjeri neće biti tako dobri u tome kao vanjski kreativni talenti, a Instagram je najbolje mjesto okupljanja za pridobivanje digitalnih umjetnika.
Očekujte nove alate za stvaranje, kao što su GIF-ovi generirani iz Live Photos na IG-u, kao i integraciju alata za 3D stvaranje s platforme Spark AR izravno u sam Instagram.
Zamislite da možete izvršiti AR aktivacije izravno iz kreativnih alata u aplikaciji.
To je velika integracija, ali ako Meta želi uvesti sljedeću kohortu umjetničkih talenata, ovo su vrste koraka koje će morati poduzeti kako bi potaknula sudjelovanje i razvoj.
Proširena stvarnost (AR) i više interaktivnih oglasa
Ovo vodi u nove prilike za brandove, u oglasima s proširenom stvarnošću i interaktivnim formatima oglasa koji će angažirati korisnike na sve nove načine.
Druge platforme već eksperimentiraju s tim, a opet, dok Meta nastoji usmjeriti korisnike u sljedeću fazu, ove vrste oglasa sljedeće razine bit će ključna odskočna daska, istovremeno olakšavajući stvaranje više 3D modela za prostor metaverzuma.
Očekujte nove formate oglasa s proširenom stvarnošću koji dolaze iz IG-a, zajedno s poboljšanim alatima za skeniranje i procesima unosa kako bi se više brandova oslonilo na ovu promjenu sljedeće razine.
Kupovina uživo
Iako još nije zaživjelo, Instagram još uvijek eksperimentira s kupnjom uživo koja je velika na nekim drugim tržištima.
U nekoj fazi, očekujemo da će Instagram napraviti veći pritisak na to. Potencijalno putem nove kartice u aplikaciji, koja će se otvoriti preko cijelog zaslona, i gdje će uvijek biti uključen feed sadržaja za kupovinu uživo.
Ako ovo postane veći mamac, to bi mogla biti veliki izvor prihoda za ovu društvenu mrežu. Istodobno će povećati njezine mogućnosti in-stream trgovine.
Objavu o kupnji uživo na IG-u očekujte već negdje početkom 2023.
Ovo je apsolutno najteže za predvidjeti – jer tko dovraga zna što slijedi pod novim šefom tweeta Elonom Muskom?
Musk je iznio razne nejasne planove, od kojih se nijedan ne čini čvrstim, dok je također, navodno, spreman zamijeniti cijeli menadžment i inženjerske timove. Što znači da je sve moguće i da ništa iz Twitterove prošlosti zapravo nije presedan.
S tim na umu, ova predviđanja bi mogla biti jako pogrešna, ali na temelju onoga što smo trenutno vidjeli od Muska…
Veći pritisak na pretplatu
Musk je nekoliko puta istaknuo da želi koristiti pretplate kao sredstvo za povećanje prihoda Twittera. Što će istovremeno pružiti još jedan sloj za oslobađanje aplikacije od botova, što je ključni fokus u njegovom pristupu.
Pa kako će to učiniti?
Postoje različite ideje o tome, ali čini se najvjerojatnijim da će Musk mjesečnu naknadu za korištenje aplikacije nastojati naplatiti poslovnim korisnicima, mameći ih poboljšanim analitičkim značajkama i uvidima.
Što je sasvim moguće. Twitter je još 2020. uklonio hrpu analitičkih značajki i nikada ih nije zamijenio novima. Istovremeno, količina aplikacija trećih strana koje nude bolju funkcionalnost od Tweetdecka ili njegovih internih analitičkih alata je značajna.
Kad bi Muskov novi tim uzeo tragove iz ovih alata i integrirao ih u poboljšanu ponudu Twitter Analyticsa, a zatim to predstavio kao uslugu, zajedno s pristupom svom trenutnom paketu opcija prikaza profesionalnih profila, to bi vjerojatno bilo nešto za što bi mnoge tvrtke platile.
Musk je također iznio ideju o naplaćivanju male naknade korisnicima za tweet, od čega je kasnije odustao. Također, navodno, razmišlja o naplaćivanju mjesečne naknade korisnicima s potvrđenim kvačicama kako bi zadržali iste.
U pravu je što ne naplaćuje redovitim korisnicima, jer će to zaustaviti rast, a ljudi neće dovoljno mariti za prestiž plave kvačice da plaćaju samo za nju.
Ali ako postoje paketi dodatnih funkcija i alata, bolji od trenutne ponude Twitter Blue-a, onda možda postoji način da Elon i Co. generiraju više novca od mjesečnih pretplatnika. To će vjerojatno zahtijevati poboljšanu ponudu, a ne jednostavno da se ljudima naplaćuje tweet.
U svakom slučaju, Musk je ovo spomenuo kao opciju, mnogo puta, pa ćemo vidjeti što je to što mogu smisliti da natjeraju ljude da plate za korištenje aplikacije.
Dodatne kvačice za provjeru
Na sličan način, Musk je također pokušavao pronaći način za ‘autentifikaciju svih stvarnih ljudi’ kako bi se bolje istaknuli profili botova u aplikaciji.
Pretpostavljamo da će najbolji način za to biti postupak verifikacije, gdje korisnici potvrđuju svoj identitet putem telefonskog broja ili drugih detalja. A iz toga bi Musk i Co. mogli implementirati alternativni postupak provjere, gdje korisnici koji su potvrdili svoje podatke dobivaju sivu kvačicu ili slično.
Facebook je implementirao proces označavanja sivim kvačicama za istu svrhu, kako bi osigurao da su tvrtke u vlasništvu stvarnih ljudi, a ne prevaranti u aplikaciji. Facebook ih je u međuvremenu uklonio, ali to bi mogao biti način da Musk i njegov tim dodaju dodatnu razinu verifikacije u aplikaciji. Na taj bi način osigurali da više ljudi može potvrditi da su stvarne osobe, i otežali posao pošiljateljima neželjene pošte i prevarantima.
Ovo ne bi odmah zaustavilo robote, ali bi ih puno lakše moglo uočiti.
Varijabilni algoritmi
Ovo je još jedan Muskov projekt ljubimac. Implemenrira način na koji korisnici mogu bolje razumjeti kako algoritmi diktiraju njihovo iskustvo na Twitteru, dajući im opciju da odaberu koji algoritamski elementi utječu na njihov tweet feed i omogućuju im da kontroliraju svoje iskustvo, do nekog stupnja.
Postoje neke zanimljive ideje o tome, ali mislim da će veći izazov biti zapravo natjerati ljude da poduzmu proces odabira i implementacije algoritamskih modifikatora – jer se većina ljudi samo želi prijaviti i vidjeti što se događa, sada i odmah.
Novi projekt decentralizirane društvene mreže Jacka Dorseyja pruža zanimljivu hranu za razmišljanje o ovom elementu, a možda postoji način da se neki elementi toga implementiraju unutar iskustva Twittera. Ali unatoč svim naporima, ne mislimo da će ovo činiti značajan dio Twitter iskustva za većinu korisnika.
Mogao bi postojati način da se to pojednostavi i poboljša u aplikaciji, ali pokušaj navođenja korisnika da se uključe u sve više tehničkih elemenata, kako bi definirali svoje iskustvo, ne čini se kao put do poboljšanja korisničkog sučelja.
Pokušaj i pogreška
Još jedan element koji je Musk nekoliko puta istaknuo je njegov poticaj za ‘slobodu govora’ u aplikaciji i dopuštanje svih vrsta komentara koji su unutar zakonskih osnova. Za razliku od implementacije ograničenja ili ograničenja temeljenih na internim parametrima.
Musk je već napravio korak unatrag u vezi s tim, napomenuvši nedavno da će Twitter implementirati novo ‘vijeće za moderiranje sadržaja’. Vijeće bi integriralo različita stajališta za donošenje važnih odluka o takvim slučajevima. Ali čini se, na ovaj ili onaj način, da će se Twitterov pristup onome što jeste a što nije dopušteno u aplikaciji promijeniti pod Elonom i Co., što bi moglo dovesti do raznih eksperimenata i promjena na tom putu. Jer Musk je u prilično neodrživoj poziciji na ovom frontu.
Kao što je Nilay Patel iz The Vergea nedavno primijetio, svaka desničarska platforma ‘slobode govora’ koja se pojavila u posljednje vrijeme na kraju je shvatila da a) ne mogu zaraditi bez moderiranja i b) većina ljudi zapravo ne želi biti suočena s najgorim od čovječanstva.
Ne možete razumno očekivati da ćete prikupiti značajan prihod od oglašavanja ako tim oglašivačima ne obećate “sigurnost branda”. To znači da morate zabraniti rasizam, seksizam, transfobiju i sve druge vrste govora koji je potpuno legalan u Sjedinjenim Državama, ali otkriva ljude kao totalne ljigavce. Dakle, možete davati sva obećanja o “slobodi govora” koja želite, ali dosadna stvarnost je da još uvijek morate zabraniti hrpu legalnog govora ako želite zaraditi.
Nilay Patel, The Verge
Musk bi, naravno, mogao smanjiti ovaj teret ako može zaraditi više novca od pretplata, ali na kraju će Musk uvidjeti da se mora okrenuti više prema umjerenosti ako želi maksimizirati Twitter kao posao.
Musk će se, konkretno, također suočiti s raznim teškim pitanjima o tome zbog sukoba s njegovim drugim poslom, Teslom.
Tesla se oslanja na Kinu za veliki dio svog poslovanja, dok također, u novije vrijeme, nastoji izgraditi svoje prilike u Indiji. Obje regije sukobile su se s Twitterom u prošlosti oko cenzure i držanja platforme unutar lokalnih pravila o sadržaju.
Vlade u svakoj regiji imat će još više utjecaja na Muska u tom smislu, što bi moglo dovesti do nekih vrlo teških kompromisa u načinu na koji Twitter djeluje na međunarodnoj razini.
Imajući sve ovo na umu, možete očekivati da će Twitter isprobati neke stvari, zatim se vratiti natrag, zatim napraviti kompromise koji će ga u biti vratiti na ono što je bio prije nego što ga je Elon preuzeo.
Zaključak je da će uzbuđenje desničarskih aktivista za slobodu govora zbog novih mogućnosti da govore užasne stvari putem tweetova biti kratkog vijeka.
Mogućnost plaćanja
Postoji još jedan kut Muskovog preuzimanja koji nije razmatran i koji još u potpunosti nije razumljiv. To je mogućnost korištenja platforme kao sredstva za olakšavanje plaćanja, vjerojatno putem kriptovalute.
Musk je svoje početno bogatstvo stekao kao suosnivač PayPala, tako da su plaćanja odigrala veliku ulogu u njegovom profesionalnom iskustvu. Također je i aktivan zagovornik kriptovaluta, posebno svog voljenog Dogecoina.
Mišljenje je da bi Musk mogao iskoristiti mrežne učinke Twittera za skaliranje plaćanja na potpuno novoj razini. Mogao bi pružiti poboljšane usluge doznaka i prijenosa mnogo većem broju korisnika, čak i onima koji ne mogu pristupiti bankama, putem Twittera koji je dostupan putem Starlinka.
Kripto je uglavnom projekt u razvijenim zemljama, bez istinske, praktične svrhe poticanja širokog prihvaćanja. Ali u mnogim drugim regijama, gdje banke i fiducijarni procesi nisu tako napredni, ili čak ne postoje, mogao bi postojati veliki potencijal da se Twitter predstavi kao nova bankarska usluga, koja bi mogla olakšati sve nove vrste prijenosa, trgovine, oglašavanja proizvoda itd.
Očekujte da će Twitter u nekoj fazi napraviti korak u vezi s tim i nastojati uspostaviti više okosnice plaćanja na kojoj će se graditi, što je također u skladu s Muskovom širom vizijom transformacije aplikacije u nešto puno veće.
Duži tweetovi
Ne znamo kako će ovo funkcionirati ili zapravo zašto bi funkcioniralo. Ali:
Također se čini da će Musk pokušati integrirati dulje opcije za tweet, tako da ljudi mogu dijeliti više vrsta objava u aplikaciji. To također uključuje i duže videozapise.
Profesionalna društvena mreža™ nastavila je objavljivati ‘rekordne razine’ angažmana tijekom cijele godine. To sada naizgled uključuje sve više i više neprofesionalnih objava i ažuriranja. Navedeno je dobro za LinkedIn, ali čini se da postoji granica u kojoj bi to moglo biti previše, udaljavajući se tako od svoje temeljne svrhe.
U svakom slučaju, LinkedIn se želi nastaviti izgrađivati. A u 2023. možete očekivati da će platforma ponuditi više podataka i više poveznica s LinkedIn tečajevima za učenje, kako bi poboljšala svoju ponudu.
Više uvida u podatke koji će pomoći onima koji su u potrazi za poslom
LinkedIn posjeduje najveću ikad stvorenu bazu podataka o profesionalnim i karijernim uvidim. Polako integrira više načina za korištenje tih podataka kako bi ljudima pomogao da maksimalno iskoriste svoje prilike.
Očekujte da će se to nastaviti u 2023. S još više informacija o tome što bi ljudi trebali učiniti da dobiju posao iz snova. Kao i s više poveznica na LinkedIn Learning za stjecanje točnih vještina koje su vam potrebne da poboljšate svoje šanse za dobivanje oglašenih poslova.
Na temelju svojih informacija, LinkedIn bi mogao prilično mapirati vašu cijelu karijeru. Od škole do napretka u karijeri, procjenjujući što su učinili drugi ljudi sa sličnim vještinama i interesima. Možda to ne žele učiniti i podijeliti ljude u tipove, ali postoje načini na koje LinkedIn može upotrijebiti svoje podatke kako bi pružio više smjernica ljudima i pomogao im da dođu do uloga u kojima će biti sretni.
Ovo djeluje i na drugu stranu, u isticanju najboljih kandidata regrutima. Očekujte da će LinkedIn uključiti više uvida u podatke u popise poslova. Budući da nastoji spojiti više uvida u predviđanje i pomoć u svojim alatima.
Poboljšani alati za video povezivanje
Kao i sve platforme, LinkedIn je iskusio da više ljudi konzumira više videosadržaja u aplikaciji. Na temelju toga možete logično očekivati da će LinkedIn dodati više videoalata, proširujući svoj postojeći uvodni video i značajke videochata.
Očekujte od LinkedIna naprednije video alate, koji se oslanjaju na značajke događaja. Uključujući opcije videosastanka poput Zooma, tematske prijenose uživo i naprednije procese povezivanja za povezivanje tražitelja posla s potencijalnim poslodavcima.
Ako LinkedIn uspije dodati više alata za olakšavanje virtualnih susreta u streamu, to bi moglo pomoći da postane kritičniji poslovni alat. S toliko mnogo stručnjaka koji su već uključeni u aplikaciju, ima smisla da LinkedIn pokuša omogućiti više oblika tematskog angažmana i sadržaja putem svojih videoalata.
Puno video angažmana koji bi mogao biti od interesa vjerojatno se već događa u aplikaciji. A možete očekivati da će se LinkedIn više fokusirati na to – i možda čak dodati namjensku video karticu u aplikaciju.
Veći fokus na audio
Na sličan način, LinkedIn se čini kao savršeno mjesto za ugošćavanje profesionalnih audiodogađaja. Te da ih učini većim fokusom za profesionalni angažman.
LinkedIn je razvijao svoje audio sobe tijekom prošle godine. Očekuje se da će nastojati povećati ovu opciju kako bi pružio kontinuiraniji, pristupačniji profesionalni i nišni sadržaj unutar aplikacije.
Očekujte da ćete vidjeti audio sobe u grupama, audio susrete među vašim vezama bolje istaknute u aplikaciji kao i više odjeljaka koji ističu audio događaje.
Ažuriranje prezentacije feeda
Prošlo je dosta vremena otkako je LinkedIn ažurirao izgled i dojam svoje aplikacije. A kako video dolazi sve više u fokus, očekujte da će LinkedIn dodati nove elemente za bolje isticanje video sadržaja u aplikaciji.
Što ako LinkedIn doda video karticu na cijelom zaslonu, za razliku od glavnog feeda? To bi se bolje uskladilo s evoluirajućim trendovima potrošnje. Također bi omogućilo LinkedInu da bolje predstavi kreatore, što je još jedan ključni fokus za aplikaciju.
Pretpostavljamo da bi ‘LinkedIn TV’ mogao postati evolvirati. Također bi mogao istaknuti podcaste i druge elemente u njihovim vlastitim, namjenskim prostorima unutar aplikacije.
TikTok
Trenutačna trendovska aplikacija također je, nedvojbeno, najkontroverznija. Ne toliko zbog sadržaja koji proširuje (iako je i to upitno), već zbog svoje povezanosti s kineskom vladom, koja nastavlja veliki politički nadzor nad aplikacijom.
U 2023. to bi moglo ponovno doći do izražaja. To će natjerati TikTok da jasnije odvoji svoje podatke od kineske partije, što bi moglo dovesti do raznih problema za aplikaciju.
Može li se zapravo zabraniti u SAD-u i drugim regijama? To se još uvijek čini kao vrlo realna mogućnost, osobito dok se Kina nastavlja boriti s drugim vladama.
Live-stream trgovina
Trgovina uživo glavni je izvor prihoda u kineskoj verziji aplikacije i kao takvu. Logično je da će je TikTok snažno pogurati i u drugim regijama.
Zasad se zapadni korisnici nisu baš zagrijali za kupnju uživo. Barem ne na način na koji su to učinile neke azijske regije. Ipak, TikTok je odlučan u tome da to funkcionira, kao sredstvo za maksimiziranje prihoda i pružanje još jedne prilike za unovčavanje za kreatore.
Trenutno kreatori ne mogu zaraditi toliko novca na TikToku koliko mogu na YouTubeu. Ne mogu se umetnuti oglasi usred videozapisa na kratke isječke. TikTok iskušava razna rješenja na tom planu. Trgovina uživo je ono što je dosad imalo najviše uspjeha. Zbog toga neprestano pokušavaju pronaći nove načine da zainteresiraju ljude za nju.
Očekujte da će ovo postati puno veći, mnogo promoviraniji element u aplikaciji 2023. Jer se čini da kupnja uživo postaje važna stvar.
Hoće li to uspjeti? Pretpostavljamo da će nam TikTok dati konačan odgovor u ovo doba sljedeće godine.
Isplate za nove kreatore
Kao što je već spomenuto, plaćanja kreatorima postala su problem za aplikaciju. Creator Fund jednostavno ne daje poticaj velikim kreatorima da nastave objavljivati isječke na TikToku.
Problem s Creator Fundom je u tome što kako TikTok postaje veći, iznosi isplata postaju sve manji. Tako, kako TikTok ima koristi od sadržaja kreatora, ti kreatori su manje plaćeni.
TikTok isprobava nove modele kako bi posebno platio svoje vrhunske zvijezde. Ali s YouTubeom koji pokreće novi pristup unovčavanju kratkih videozapisa, morat će isprobati druge metode za održavanje protoka novca – ili riskira da potpuno izgubi svoj talent i njihov sadržaj.
Očekujemo da će TikTok testirati sličan postupak plaćanja kao i YouTubeov video program kratke forme. On videozapisima s najboljom izvedbom plaća postotak ukupnog unosa oglasa, na temelju pregleda. To nije savršen sustav, ali pružio bi više poticaja da najveće zvijezde nastave objavljivati u aplikaciji.
Odvajanje od kineske partije
Kao što je prethodno navedeno, zapravo, sve za TikTok počiva na njegovoj sposobnosti da dokaže da nije povezan s kineskom partijom i da djeluje potpuno odvojeno od kineske vlade.
Možete očekivati da će TikTok ostati pod velikim pritiskom u 2023. To će ga vjerojatno natjerati da poduzme još više mjera kako bi dokazao da predstavnici kineske vlade ne pristupaju podacima korisnika i/ili da ih koriste u alternativne svrhe.
TikTok je već sklopio ugovor s američkim Oracleom za pohranjivanje podataka o američkim korisnicima. To se čini kao dobar korak. I čini se da se TikTok nada da će to biti dovoljno – ali pretpostavka je da će morati ići još dalje u 2023. Sve to kako bi se dokazalo da Kina ne može pristupiti podacima o korisnicima u SAD-u ili drugim regijama.
I opet, to bi vrlo brzo moglo postati puno veći problem za aplikaciju ako se pogoršaju ionako napeti odnosi s inozemstvom. Mali pomak doista bi mogao dovesti do toga da se TikTok ponovno suoči sa zabranama.
Snapchat
Unatoč tome što ih Instagram pokušava kopirati, Snapchat je nastavio graditi vlastitu nišu i uspostavio se kao ključna platforma za milijune korisnika.
Izazov za Snap sada je ostariti. Mnogi od njegovih prvih korisnika idu dalje, jer je aplikacija i dalje usredotočena isključivo na mlade. Ako Snap može proširiti svoju upotrebu i nastaviti prednjačiti u proširenoj stvarnosti, u dobroj je poziciji da maksimalno poveća svoju prisutnost. Ali izgledi su protiv toga, čak i danas.
AR naočale
Iako i Apple i Meta također razvijaju naočale za proširenu stvarnost, moguće je da bi Snap zapravo mogao biti prvi koji će ih plasirati na tržište. To bi mogla biti velika prednost za aplikaciju.
Kako bi Snap u ovome mogao pobijediti svoje mnogo veće rivale?
Pa, već ima uspostavljen proizvodni i distribucijski okvir za Spectacles. Već neko vrijeme testira svoje Spectacles omogućene za AR s programerima i kreatorima. Razni kreatori čak su izgradili niz iskustava, koje Snap nastavlja predstavljati putem Spectacles Twitter profila.
Snap također nastavlja prednjačiti u razvoju proširene stvarnosti, unatoč tome što ima manje resursa. I dok se možda čini malo vjerojatnim da bi Snap mogao na kraju izdati prve potrošačke AR nosive uređaje, to je bio dugoročni cilj i moguće je da su bliže nego što mnogi misle.
Ali Snap nije podijelio mnogo. Osim gore navedenih demonstracija i nekoliko drugih natuknica, Snap je dosta tajanstvarn u vezi ovoga. Iako su nedavno ponovili da je razvoj AR-a jedan od njihova tri strateška prioriteta.
Ne bi bilo iznenađenje da Snap izađe sa svojim AR naočalama prije svih ostalih. Također, ne bi bilo iznenađenje da Snap u tome postane partner s Appleom.
Meta predviđa da će njezine AR naočale biti dostupne 2024. Snapove bi AR naočale za potrošače mogle stići u srpnju 2023.
Avatar modni i digitalni artikli
Imajući na umu sljedeću fazu, Snap stavlja u fokus svoje Bitmoji avatare. Uz nova modna partnerstva koja pomažu ljudima da prilagode i personaliziraju svoje Bitmoji likove.
Bitmoji avatari su velika stvar – više od milijardu ljudi stvorilo je digitalne prikaze sebe u aplikaciji. Uloga koju igraju na Snapu također je značajna. Ljudi koriste svoje Bitmoji likove u DM-ovima, na Snap karti, na svom profilu i u još mnogo toga. Ta napredna povezanost s ovim likovima kao prikazom sebe mogla bi dovesti do više ljudi koji žele koristiti Bitmoji prikaze kao svoj metaverzalni avatar. To će na kraju dovesti ljude u interakciji kao digitalne prikaze u ovim novim prostorima.
Meta, naravno, ima svoje avatare (koji su naširoko kritizirani), dok mnoge druge platforme rade na naprednom razvoju avatara.
Ali možda bi Bitmoji također mogao biti značajan element u širem promicanju avatara. Očekujte da će Snap nastaviti jačati Bitmoji i proširiti svoja Bitmoji modna partnerstva tijekom sljedeće godine.
Širenje na sport
Snap treba pridobiti starije korisnike. Dok je većina sadržaja u aplikaciji usmjerena na privlačenje mladih, sportski sadržaj je prilično univerzalan i nudi jedinstvenu priliku za Snap da proširi svoju privlačnost i starijim generacijama.
Nedavno su najavili novo partnerstvo s La Ligom. Već imaju ugovore o ekskluzivnom sadržaju s NBA, NFL i nekim drugima.
U 2023. očekujte da će Snap staviti još veći fokus na sportski sadržaj u nastojanju da pridobije više starijih skupina publike za aplikaciju.
To može uključivati interaktivne, tematske igre, elemente sportskog klađenja, rezultate uživo ili centraliziranu sportsku zonu u aplikaciji za interakciju oko događaja uživo. Postoji mnogo prilika na ovom planu. I pretpostavka je da će Snap nastojati iskoristiti sport kao ključnu dodanu vrijednost u tom pogledu.
Video/Bitmoji chat
Očekivanja su i da će Snap istražiti više elemenata videochata kao sredstva za povećanje angažmana. Čak i pozivanja više ljudi u određene zajednice u aplikaciji.
Snap već ima opcije grupnog videochata. To bi se to moglo razgranati na live chatove koje svatko može uključiti. Ili možda videochatove navedene u Snap Map-u koji će vam pomoći da se uključite u lokalne zajednice.
Snap se fokusira na prijatelje, a ne na emitiranje kao takvo. Pa bi to moglo biti odstupanje od onoga što je aplikacija. Ali čini se kao prilika da se maksimalno poveća angažman i da Snap postane više alat za društveno povezivanje i zajednicu.
—
Kao i uvijek, puno se toga događa. A Elon Musk i Twitter stvarno mijenjaju stvari i dodaju novu razinu nepredvidivosti ovom prostoru.
No, iako bi metaverzum i VR mogli biti budućnost, vjerojatnije je da će to biti ono što dolazi u sljedećih 12 mjeseci. S većim pomacima koji će se tek dogoditi kako tehnologija bude napredovala.
Izvor: Social Media Today