Ferrari je počeo prihvaćati plaćanje u kriptovaluti za svoje luksuzne sportske automobile u SAD-u. Shemu će proširiti na Europu nakon zahtjeva svojih bogatih kupaca. Rekao je to njihov šef marketinga i komercijale za Reuters.
Velika većina blue-chip tvrtki klonila se kriptovaluta jer ih volatilnost bitcoinaBitcoin je decentralizirana, distribuirana, anonimna platna ... i drugih tokena čini nepraktičnima za trgovinu. Nepotpuna regulacija i visoka potrošnja energije također su spriječili širenje kriptovaluta kao sredstva plaćanja.
To uključuje proizvođača električnih automobila Tesla, koji je 2021. počeo prihvaćati plaćanje u bitcoinu, najvećem kripto novčiću. Prije nego što ga je glavni izvršni direktor Elon Musk zaustavio zbog zabrinutosti za okoliš.
Direktor Ferrarija za marketing i komercijalu Enrico Galliera izjavio je da su kriptovalute uložile napore kako bi smanjile svoj ugljični otisak uvođenjem novog softvera i većom upotrebom obnovljivih izvora.
Naš cilj da postignemo ugljičnu neutralnost do 2030. u cijelom lancu vrijednosti je apsolutno potvrđen.
Ferrari je rekao da je odluka došla kao odgovor na zahtjeve tržišta i trgovaca jer su mnogi njegovi klijenti uložili u kriptovalute.
“Neki su mladi ulagači koji su svoje bogatstvo izgradili na kriptovalutama, neki drugi su tradicionalniji investitori koji žele diverzificirati svoje portfelje.” – rekao je Galliera
Dok su neke kriptovalute, poput druge po veličini, ethera, poboljšale svoju energetsku učinkovitost, bitcoin i dalje privlači kritike zbog svog energetski intenzivnog rudarenja.
Ferrari je isporučio više od 1800 automobila u svoju regiju Amerike u prvoj polovici ove godine.
Galliera nije rekao koliko automobila Ferrari očekuje da će prodati putem kriptovaluta. Rekao je da je portfelj narudžbi tvrtke bio jak i potpuno popunjen do 2025., ali je tvrtka željela testirati ovaj svemir koji se širi.
Ovo će nam pomoći da se povežemo s ljudima koji nisu nužno naši klijenti, ali bi si mogli priuštiti Ferrari.
Talijanska tvrtka, koja je 2022. prodala 13.200 automobila. S cijenama počevši od preko 200.000 eura pa do 2 milijuna eura, planira proširiti kripto shemu na Europu do prvog kvartala sljedeće godine. A potom i na druge regije u kojima je kripto zakonski prihvaćen.
Europa, Bliski istok i Afrika najveća su Ferrarijeva regija. Na nju otpada 46% ukupnih isporuka automobila u prvoj polovici ove godine.
“Interes je isti u SAD-u i Europi, ne vidimo velike razlike”, rekao je Galliera.
Zemlje u kojima su kriptovalute ograničene uključuju Kinu.
Neće biti promjene cijena
Ferrari se okrenuo jednom od najvećih procesora plaćanja kriptovalutama, BitPayu, za početnu fazu u SAD-u. A omogućit će transakcije u bitcoinu, etheru i USDC-u, jednom od najvećih takozvanih stablecoina. Ferrari može koristiti druge procesore plaćanja u različitim regijama.
Cijene se neće mijenjati, nema naknada, nema dodatnih naknada ako plaćate putem kriptovaluta.
Bitpay će odmah pretvoriti plaćanja kriptovalutom u tradicionalnu valutu u ime Ferrarijevih dilera. Tako da su zaštićeni od promjena cijena.
“To je bio jedan od naših glavnih ciljeva: izbjegavanje, da i naši trgovci i mi, izravnog rukujemo kriptovalutama i zaštitimo se od njihovih velikih fluktuacija”, rekao je Galliera.
Kao procesor plaćanja, BitPay će osigurati da virtualne valute dolaze iz legitimnih izvora. A ne da potječu iz kriminalnih aktivnosti ili da se koriste za pranje prihoda stečenih kriminalom ili utaju poreza.
Ferrarijev šef marketinga i komercijale rekao je da je većina njegovih prodavača u SAD-u već potpisala ili će pristati na shemu. “Uvjeren sam da će se i drugi uskoro pridružiti”, rekao je Galliera.