Google je rekao da za Android telefone donosi svoju inicijativu Privacy Sandbox . Obećali su da će ovom inicijativom odrediti malo lakši put od konkurentskog Apple Inc., čiji je napor da zaštiti osobne podatke korisnika upropastio tržište digitalnog oglašavanja, prenosi Bloomberg.
Tvrtka Alphabet Inc., koja se za većinu svojih prihoda oslanja na oglase, izjavila je da istovremeno može zaštititi podatke korisnika telefona dok oglašivačima i proizvođačima aplikacija daje novu tehnologiju za relevantne promocije i za praćenje rezultata. Predloženi alati za mobilni operativni sustav Android ograničili bi mogućnost proizvođača aplikacija da dijele informacije o osobi s trećim stranama i zabranili bi praćenje podataka u više aplikacija, napisao je u srijedu na blogu Anthony Chavez, potpredsjednik upravljanja proizvodima za sigurnost i privatnost Androida. Google je rekao da planira lansiranje beta alata do kraja 2022. godine i “probirno testiranje” u 2023. godini.
Chavez je u intervjuu rekao da je najbolji put naprijed pristup “koji poboljšava privatnost korisnika i zdrav ekosustav mobilnih aplikacija. Moramo izgraditi nove tehnologije koje prema zadanim postavkama osiguravaju privatnost korisnika, a istovremeno podržavaju ove ključne mogućnosti oglašavanja.”
Google pokušava uravnotežiti rastuće zahtjeve potrošača i regulatora koji vode računa o privatnosti sa financijskim potrebama programera i oglašivača. Tvrtka traži sugestije na prijedlog, slično načinu na koji njezina inicijativa Privacy Sandbox polako razvija novi standard privatnosti za pregledavanje weba. Prvi prijedlog tvrtke izazvao je podsmijeh britanskih regulatora i kolega, a Google je od tada sugerirao kako će raditi oglase temeljene na temama koje zanimaju korisnika weba, a koji se brišu i zamjenjuju nakon tri tjedna.
Apple već uredio politiku privatnosti
Facebookov Meta Platforms Inc. u svađi je s Appleom oko alata ove kompanije za transparentnost praćenja aplikacija, koji vlasnicima iPhonea omogućuje da isključe praćenje u svim svojim aplikacijama. Googleov YouTube također je doživio relativno mali financijski udar od ove mogućnosti, rekli su čelnici. U biti, ova mogućnost marketinškim stručnjacima otežava utvrđivanje jesu li njihovi oglasi na iPhone uređajima bili uspješni.
Privacy Sandbox na Androidu omogućit će personalizirane oglase na temelju nedavnih „tema od interesa“ i omogućiti izvještavanje, što će trgovcima dati do znanja je li njihov oglas bio učinkovit, rekao je Chavez u intervjuu.