Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako motivirati: više mrkvi, manje batina

Motivacijski govori snažan su alat koji voditeljima timova omogućava da pomogne ljudima u ključnom trenutku da dovrše projekt, povećaju svoju produktivnost i ostvare ono što se od njih očekuje.

Svatko od nas voli čuti da ga ljudi cijene. Volimo čuti nešto poput: „Dobro si napravio posao“, „Ponosan sam na tebe“, „Sjajno radiš i ako trebaš neku pomoć tu sam za tebe“.

No, jednako tako mnogi od nas rade ili su radili na mjestima gdje se dobre stvari podrazumijevaju, a jedini feedback dobiješ kad nešto zabrljaš.

Mora li to biti tako?

I dok se možda s komplimentima ne mogu osjećati ugodno, pohvalama za svoj rad nahranit ću svoju potrebu za prihvaćanjem i priznavanjem da radim dobar posao.

No, izreći pohvalu ili znati motivirati tim, osobito u izazovnim trenucima, nije lako. I to je nešto na čemu mnogi naši menadžeri i voditelji timova padaju. Od menadžera se očekuju rezultati, i to brzo, često prebrzo da bi se upoznao tim, razumjele i prepoznale potrebe njihovih članova i smislile prave taktike te posložili ljudi da mogu na najbolji, najkvalitetniji, najbrži način obaviti posao.

I što tada šefovi rade – umjesto da postanu duhovni vođe, gurui i mesije svojih timova, postaju goniči robova.

Nauči motivirati druge

Hajdemo probati naučiti motivirati ljude oko sebe. Probajmo s pohvalama i zahvalama, nastavimo s motivacijama, jasno podijelimo zadatke i očekivanja, i budimo stvarna podrška. Upravo to je struktura i najjednostavnijeg i najboljeg motivacijskog govora.

Želite li primjere takvih govora? Pogledajte bilo koji film – Od Družbe Pere Kvržice, preko Hrabrog srca, do Vukova s Wall Streeta. Svi oni imaju to nešto što kroz riječi od običnih ljudi stvara junake.

Motivacijski govori snažan su alat koji voditeljima timova omogućava da pomogne ljudima u ključnom trenutku da dovrše projekt, povećaju svoju produktivnost i ostvare ono što se od njih očekuje. Svaki takav govor ojačava i povećava strast u onima koji se nalaze pred nekim izazovom ili ciljem. On može biti kratak, ne mora biti teatralan, može biti izrečen uz čašu piva u kafiću ali i na ozbiljnom sastanku.

Potakni tim na osobni razvoj

Takvi govori potiču i osobni razvoj svakog člana tima, njihovo stjecanje novih znanja, prepoznavanje vlastitih snažnih i slabih strana. No prije svega valorizira svakog člana tima i daje im do znanja da su potrebni timu i da su njihovi važni članovi.

Takvi govori potrebni su kada se nalazimo pred krajem nekog projekta kojeg dugo radimo i koji nas je dobro iscrpio, i tjelesno i mentalno. Potrebni su nam i kada se nakupi negativna energija u timu, kada posao stane i ne miče se iz mjesta. Treba nam i kada se pojave poteškoće u poslu. Jednako tako trebaju nam i kada se članovi tima mijenjaju. Kada moral pada tada je vrijeme za motiviranje.

Pripremi motivacijski govor

Svaki motivacijski govor mora sadržavati priznavanje rada članova tima, čak i ako rezultati nisu dobri. Govor mora podsjećati na to što su ciljevi projekata na kojima se radi. Mora donositi priču o uspjehu koji čeka tim i podsjetiti na one uspjehe koji su se već dogodili. U tom govoru mora se svakome reći što se od njega očekuje, kojim tempom i kojim redoslijedom. Mora se pričati o snazi tima. To se mora ispričati kroz dobru priču, koristiti snažne riječi i koristiti se tišinom kao alatom.

Sve se to može pripremiti i uvježbati. I tada taj govor može pomoći timu. I donijeti dobar rezultat.

Izvor: profitiraj.hr

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno