Ušli ste u razgovor jedan na jedan misleći da su vam jasni trenutni prioriteti. Razgovor ste upravo napustili pitajući se kako biste, zaboga, ugurali pet novih ideja koje je vaš šef upravo zamislio. Naježite se jer predosjećate da bi vas, kad dođete do svog stola, mogao dočekati e-mail s naslovom “još jedna zamisao”. Hodate niz hodnik, vrti vam se u glavi — niste sigurni kako se stabilizirati.
Šefovi vizionari mogu biti uzbudljivi, zabavni i inovativni. Također ih možete doživjeti preteškima kada ne možete pratiti sve njihove kreativne ideje.
U nastavku nekoliko korisnih strategija kako riješiti situaciju kada vašem šefu na pamet padne previše kreativnih ideja.
Njegujte međusobno poštovanje
Ako ste zatrpani kreativnim idejama svog šefa, najvjerojatnije ste osoba orijentirana na akciju. Ako niste pažljivi, možete početi razvijati osuđujući stav kao što je: “Ja sam jedini koji može nešto učiniti i doprinosi vrijednosti ovdje.” A ovakav stav može uzrokovati da izgubite poštovanje prema uvidu koji donosi vaš šef.
Izbjegnite tu zamku i umjesto toga odlučite se usredotočiti na međusobno poštovanje. Možda je istina da ste bolji u izvršavanju zadataka, što je snaga koju posjedujete. Također može biti istina da je vaš šef bolji u određivanju što to treba učiniti i u sprječavanju da tim zastane. Umjesto da razlike doživljavate kao loše, od najveće je pomoći da na njih gledate kao na komplementarne prednosti koje oboje donosite timu.
Sve ideje ne zahtijevaju djelovanje
Ako ste osoba koja je vrlo usmjerena na akciju, možete automatski pretpostaviti da vaš šef očekuje da nešto učinite čim predloži novu ideju. Ali često to nije slučaj. Pojedinci s kreativnim umovima mogu smisliti 100 novih ideja prije doručka. Ne postoji način na koji bi oni sami – ili bilo tko – mogli držati korak s njima.
Jedno od boljih rješenja jeste imati mapu u e-mailu ili drugo “parkiralište” ideja koje njihovi šefovi smisle, a koje nisu povezane s trenutnim projektima i prioritetima. Na sastanku bi mogli reći nešto poput: “To je sjajna ideja” ili poslati odgovor e-mailom u kojem stoji: “Pogledat ću.” Zatim ideju dodajte na „parkiralište“ bez osjećaja da ste prisiljeni poduzeti bilo kakvu daljnju akciju.
Često vaš šef samo želi podijeliti nešto što mu je na umu i zadovoljit će se samo priznanjem ideje. Opće pravilo u tim situacijama je da pričekate dok se ideja ne iznese još nekoliko puta prije nego što bilo što poduzmete, inače je možete pustiti da odstoji. (Napominjemo da ovo možda neće funkcionirati u svim situacijama pa budite svjesni očekivanja svoga šefa. Ako on očekuje da će se svaka ideja ostvariti, morat ćete upotrijebiti dole navedene strategije pregovaranja o očekivanjima.) Ali ova strategija „parkirališta“ djeluje u mnogim slučajevima bez ikakvih bitnih posljedica.
Objasnite vremensku obvezu
Osobe koje su sklone kreativnosti često imaju poteškoća u procjeni koliko će aktivnosti trajati. Ako ustanovite da vaš šef ozbiljno želi nastaviti s novom idejom, ali da bi to oduzelo znatnu količinu vremena, pomozite mu da shvati cijenu. Na primjer, mogli biste reći da će biti potrebno 20 sati radnog vremena zaposlenika i 15 sati radnog vremena izvođača da provedu ideju. Je li mu prihvatljiva ta raspodjela sati i proračun?
Kad detaljno opišete vremensku obvezu, vaš bi šef isprva mogao biti šokiran jer je pretpostavio da je potrebno mnogo manje vremena. A onda će vjerojatno reći: “Oh, nema veze. Nije toliko važno.” Objašnjavajući cijenu, vas se oslobađa pritiska da stvari funkcioniraju, njega pritisak da za realizaciju ideje da resurse koji su potrebni.
Vratite se planu
Ako vaš šef ima tendenciju konstantno se „ometati“ novim idejama, vjerojatno ima poteškoća s postavljanjem prioriteta. Umjesto da odustanete od ideje oko čije je implementacije šef uzbuđen, preusmjerite pozornost natrag na mjesečni ili tromjesečni plan tima. Postavite pitanja kao što su: Kako se ova nova ideja uklapa u naše trenutne ciljeve? Ako preuzmemo ovu novu inicijativu, morat ćemo odustati od druge ili je odgoditi, koje biste se bili spremni odreći? Je li ova ideja nešto što trebamo realizirati sada ili bi se moglo razmisliti o njoj sljedeće godine?
Tumačeći kako će implementiranje nove ideje utjecati na druge prioritete, možete pomoći svom šefu da procijeni što ima najviše smisla iz strateške perspektive.
Rad sa šefom koji ima stalan protok kreativnih ideja može biti poticajan – ili iscrpljujući. Koristeći ove četiri strategije, možete iskoristiti kreativne snage svog šefa, a istovremeno umanjiti stres i frustraciju u pokušaju da držite korak.
Izvor: HBR