Svatko od nas ima nekoga u široj obitelji, među prijateljima, na poslu ili među poslovnim partnerima s kojima nam je teško razgovarati. Najčešće ih nazivamo “teškim” ljudima. Druge lako iznerviraju, sugovornike ne doživljavaju ravnopravnima.Nemaju želju pregovarati s drugima. Svaki dijalog s “teškim” ljudima nam napetost i stres.
Svatko tko se bavi ozbiljnim poslom tijekom karijere susrest će različite profile ljudi. S nekima uspostavimo komunikaciju za manje od jedne minute. Ipak, postoje i oni drugi, s kojima će stvari ići nešto teže.
Slušanje je najbolji način kako ih možemo shvatiti i smanjiti napetost u komunikaciji na najbrži način. Važno je i ostati miran, osobito ako se situacija mijenja iz gore prema još lošijoj. Odgovarati ljutnjom na ljutnju ili odmah krenuti u obranu najčešće poveća napetost, prenosi Moj Posao.
Ne sudite odmah “teškim” ljudima
Dobro je ne suditi osobu odmah. Bijes i iracionalno ponašanje je i nama najčešće posljedica nemogućnosti da se nosimo s trenutnom situacijom. Treba poštovati druge i tako se odnositi prema njima čak i u takvim situacijama. Ponižavanje osoba ili govor s visoka prema njima neće ubrzati proces rješavanja problema.
Potrebno je potražiti skrivene potrebe kako bi točno shvatili što se s tom osobom točno događa, odnosno što je pravi razlog njene srdžbe. Nije loše potražiti pomoć drugih osoba koje su u blizini. Ponekad uvođenje još jedne osobe može smanjiti napetost.
Ne treba zahtijevati poslušnost i potrebno je priznati pravo druge osobe da bude uznemirena i ljuta. Iako to možda nije ispravan način kako se treba ponašati. Kada nekome kažeš: „Smiri se“ to nikada pozitivno ne djeluje. Jednako tako niti reći „Razumijem te“ najčešće neće pomoći jer put do razumijevanja druge osobe uglavnom dug. Ljudi se najčešće ljute kada imaju osjećaj da ih drugi nisu čuli ili imaju potrebu za nečime ali ne znaju kako bi kako to zatražiti.
Pokušajte se ne smiješiti jer to najčešće izgleda kao da se drugoj osobi rugate. Nemojte stati u obrambeni položaj kao da je riječ o osobnom napadu. Najbolje je na miran način pokušaj predstaviti svoju stranu priče. Sila na silu djeluje kao dolijevanje benzina na vatru. Ne debatiraj, ne uvjeravaj drugu stranu u svoje argumente i ne podiži glas jer će se druga strana još više uzbuditi a rješenje problema biti će sve dalje.
Postavite fizičke i komunikacijske granice
I fizička distanca je važna stoga je zadrži kako bi se druga strana osjećala sigurno. Izražavanje žaljenja zbog nastale situacije i najava kako ćeš pokušati riješiti taj problem je početak dugog puta prema smirivanju mnogih napetih situacija.
Postavljanje granica i ograda je nužno u rješavanju situacija. Jednako tako važno je reći što misliš ako se netko prema tebi ponaša i govori kao da nema poštovanja prema tebi. Vjeruj svojem instinktu. Ako osjećaš kako obje strane gube u vašem sukobu trenutno predloži nastavak razgovora kasnije, kada se ohladite.Jedan odgovor neće odgovarati svaki put jer svatko od nas reagira na različit način. Jednako tako nije moguće svakoga urazumiti. Svaki puta ćeš na drugačiji način morati riješiti situaciju s teškim ljudima.
Nakon događaja pokušaj razgovarati s drugima o tome što se dogodilo i pokušaj zapisati to. To će ti pomoći da situaciju riješih na zdrav način. Ako možeš smanji svoj stres tako što ćeš malo prošetati. Uzmi vrijeme za sebe nakon takvih događanja jer ćeš se na takav način moći najbolje sabrati. Pohvali sam sebe jer si uspio preživjeti neugodnu situaciju.