Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Skrivene opasnosti tajnovitosti na radnom mjestu

Nedugo nakon odlaska jednog kolege, počele su izlaziti na površinu problematične stvari. Ispostavilo se da je taj ključni član tima bio uključen u tajnovitost, što je praksa gomilanja znanja, zadržavanja informacija i ograničavanja njihovog širenja. Ove radnje ne samo da su naštetile putanji rasta tvrtke u cjelini, već su je i stvarno unazadile u smislu rasta u kratkom roku.

U ovom članku želimo proniknuti u koncept tajnovitosti (sekretizma) i zašto često prolazi nezapaženo na radnom mjestu.

Zašto bismo trebali izbjegavati tajnovitost (sekretizam)?

Tajnovitost može liderima ponuditi privremeni osjećaj kontrole, ali dugoročni rizici povezani s njim su znatni. Evo kratkog pogleda što se može dogoditi kada se znanje ne dijeli, a članovi tima nisu međusobno obučeni:

1. Silosi znanja: Kada su ključne informacije ograničene na nekolicinu odabranih, stvaraju se silosi znanja unutar organizacije. To dovodi do neučinkovitosti jer su članovi tima prisiljeni oslanjati se na ograničenu skupinu za kritične podatke.

2. Ovisnost o pojedincima: Organizacije postaju pretjerano ovisne o određenim pojedincima koji posjeduju potrebno znanje. Ova ovisnost stvara ranjivosti ako ti pojedinci napuste tvrtku ili postanu nedostupni.

3. Prigušen rast: Bez dijeljenja znanja, članovi tima propuštaju prilike za rast i razvoj. Ova stagnacija može dovesti do neangažiranosti i spriječiti napredak organizacije.

4. Prepreke inovacijama: Inovacije napreduju razmjenom ideja i informacija. Tajnovitost guši kreativnost i može spriječiti proboje koji pokreću konkurentnost.

5. Gubitak institucionalne memorije: kada se znanje ne dokumentira ili ne dijeli, organizacija gubi svoju institucionalnu memoriju. Povijesni uvidi i naučene lekcije se zaboravljaju, što dovodi do ponovljenih pogrešaka.

Kako spriječiti tajovitost

Kako bismo se suprotstavili opasnostima tajnovitosti na radnom mjestu, važno je aktivno promicati kulturu dijeljenja znanja. Evo nekoliko strategija za poticanje otvorenosti i transparentnosti unutar vašeg poslovanja:

1. Vodite primjerom: Lideri bi trebali postaviti ton otvorenim dijeljenjem informacija i poticanjem drugih da čine isto.

2. Uspostavite jasne komunikacijske kanale: Stvorite platforme i sustave koji olakšavaju jednostavnu razmjenu znanja i informacija između timova.

3. Priznanje i nagrade: Prepoznajte i nagradite zaposlenike koji aktivno doprinose dijeljenju znanja. Ovo potiče ponašanje.

4. Dokumentacija: Potaknite dokumentiranje procesa, najboljih praksi i naučenih lekcija. Učinite to znanje dostupnim svim članovima tima.

5. Unakrsna obuka: Razvijte programe unakrsne obuke koji osiguravaju da kritično znanje ne drži nekolicina odabranih. Ovo širi stručnost u cijeloj organizaciji.

Dotični ključni član tima možda nije imao loše namjere svojim postupcima. Možda su postupili na način koji su smatrali prikladnim kako bi kontrolirali protok informacija i osigurali da se stvari obave na vrijeme. Tajnovitost može nuditi privid kontrole, ali skrivene opasnosti mogu imati dalekosežne posljedice za organizacije.

Dugoročni rizici uključuju silose znanja, ovisnost o pojedincima, ugušeni rast, prepreke inovacijama i gubitak institucionalne memorije. Kako bi ublažili ove rizike, imperativ je da lideri aktivno njeguju kulturu dijeljenja znanja i transparentnosti. Davanje prioriteta dijeljenju znanja ne samo da osigurava dugoročni uspjeh, već i osnažuje timove da napreduju u okruženju suradnje i inovacija. Zapamtite, prava moć leži u onome što dijelimo, a ne u onome što gomilamo.

Izvor: Inc.com Prijevod i prilagodba: financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno