2023. godinu obilježili su pojmovi ‘umjetna inteligencija’, ‘dezinformacije’ i ‘društvene mreže’. Mnoge je šokirala objava cijenjenog rječnika Merriam-Webster, čija je riječ godine autentičnost.
Ovakva objava otvara mnoga pitanja. Prije svega znaju li ljudi ovog stoljeća i ove godine pravo značenje spomenutog pojma ili ga previše koriste kako bi pobjegli od pošasti remakeova, dupliciranja i revitalizacije već viđenih ideja .
Merriam-Webster iznenađena
Za početak, riječ ‘autentičnost’ je grčkog podrijetla (grčki: authentikos) i znači istinitost, izvornost, izvornost, valjanost, pouzdanost. Ako mislite da je netko autentičan, zapravo mislite da je netko ‘svoj’, jedinstven, vjerodostojan, istinit, originalan. Ima svoj integritet, kako se to danas popularno kaže.
Stoga ima smisla iznenaditi internetsku publiku koja svakodnevno svjedoči bujicama neoriginalnosti i ponavljanja već viđenog. ‘Svijet je postao dosadna kopija’ – dijagnoza je s kojom ste se već susreli u brojnim recenzijama.
“S obzirom na to da živimo u eri umjetne inteligencije, dezinformacija, kada je sve teže razlikovati stvarno od lažnog i kada je sve dvosmisleno, odabir takve riječi rječnika Merriam-Webster za riječ godine i što dobar izbor“, napisao je u svom komentaru poslovni analitičar i savjetnik Marcel Schwantz.
Zanimljivo je razmišljati o tome koliko je autentičnost uopće u poslovnom svijetu. Koliko je ima i treba li u poslovnom svijetu uopće inzistirati na originalnosti, jedinstvenosti i originalnosti.
Lažirajte dok ne uspijete
Prema Marcelu Schwantzu, poslovni svijet pun je maski. Ljudi pokušavaju impresionirati druge bez obzira na njihov identitet i osobno podrijetlo.
“Vjerojatno ste čuli izraz ‘Fake it till you make it’, a vjerojatno ga viđate svaki dan ako ste u poslu. Ali ovaj pristup donosi rezultate koji su kratkoročni. Ovakav pristup donosi više štete nego koristi, prvenstveno ugledu i odnosima s drugima“, upozorio je iz iskustva Schvantz.
Mnogo je razloga zašto poslovni svijet nosi maske. Možda je to strah od neuspjeha, možda sram, što je svakako pitanje za psihologe. Schwantz nije iskusio ništa dobro u dugotrajnim lažnjacima i tvrdi da će autentično ponašanje značajno promijeniti poslovne odnose. I to, kako je napisao, ‘drastično u snažnom pozitivnom smjeru’.
Što je za vas autentičnost?
Kako bi pojednostavio stvar i uvjerio one koji su vjerni da preuzmu tražene uloge, Marcel Schwantz naveo je šest sigurnih prednosti koje će osigurati vašu autentičnost:
- Steći ćete samopouzdanje. Kada ste vjerni sebi, vjerujete svojim prosudbama i odlukama, a drugi će vam vjerovati. Poštovat će vas zbog vaših uvjerenja i vrijednosti.
- “Činite pravu stvar”, uvjerava Schwantz i dodaje: “Kad ste sami autentični, imate integritet, to ne možete sakriti.” Nemojte se ustručavati biti ono što jeste jer se tako ne morate preispitivati. Tko ste, što radite, u što vjerujete – sve će se savršeno uklopiti.“
- Brže se suočavate s problemima. Kada ste svoji, zdravije upravljate sukobima ako ste na vodećoj poziciji. Također ćete imati snage i bit ćete dovoljno otvoreni te nećete odgađati rješavanje problema. Praksa je to, kaže Schwantz, nebrojeno puta dokazala.
Autentičnost vodi do iskrenosti. “Ako ste emocionalno pošteni kao vođa, ljudima u timu dajete primjer da čine isto.” Na taj ćete način imati iskrenije i sadržajnije razgovore i vaši će odnosi biti jači”, piše Schwantz.
- Povjerenje je prednost autentičnosti. Odmah zatim slijedi optimizam.
- Schwantz napominje da su autentični ljudi skromni. Ne bore se sa svojim egom i spremniji su na sadržajnije razgovore s kolegama. Ljudi vole govoriti o sebi, a vođa koji je autentičan i sam dovoljno skroman da im to dopusti.
Marriam-Webster je rekao svoje za ovu godinu. Dio publike analitičkog duha je zabrinut, a ni ostali nisu ravnodušni. Jesu li ljudi pretjerali s kopiranjem u svakom smislu?
Izvor: bonitet.com