Soft POS donosi revoluciju u cjelokupnu interakciju obrade plaćanja, eliminirajući potrebu za tradicionalnim hardverom. No, unatoč jasnim prednostima, Soft POS se suočava s nekoliko izazova koje mora prevladati.
Analitička tvrtka Juniper Research, specijalizirana za prepoznavanje i procjenu novih tržišnih sektora visokog rasta unutar digitalnog ekosustava. Objavila je četvrti skup svojih predviđanja za tržište fintechaAko želimo nekome na jednostavan način objasniti što je f... i plaćanja. Izdvojili su pet trendova: prelazak tržišta POS uređaja na softverska POS rješenja (Soft POS), sintetički identitet kao izazov za sustave identifikacije i verifikacije, regulativu koja potiče instant plaćanja, pilot projekte centralnih banaka koje razvijaju vlastite digitalne valute te otvoreno bankarstvo kao izazov tradicionalnom kartičnom plaćanju u eTrgovini. U pet nastavaka obradit ćemo Juniperovu analizu svakog od ovih pet trendova, a u prvom nastavku tema su softverska POS rješenja.
Tržište POS-a
Tržište POS-a (Point-of-Sale) plaćanja uvelike se razvilo otkako su sedamdesetih godina prošlog stoljeća predstavljeni prvi POS sustavi. Najraniji sustavi morali su se povezati s glavnim računalom za obradu transakcija i bili su više ekranska sučelja nego pravi POS sustav. Danas imamo POS sustave raznih oblika i veličina utemeljene na hardveru, a odnedavno imamo priliku pratiti razvoj softverskih POS rješenja (takozvani Soft POS), od kojih je svako dizajnirano tako da odgovara specifičnom načinu upotrebe.
S obzirom na to da je POS intrinzično povezan s platnim transakcijama, prirodno je da POS sustavi odražavaju načine plaćanja. POS rješenja koja će najviše olakšati primjenu suvremenih i najčešćih modele plaćanja nametnut će se kao vodeća rješenja na tržištu. Budući da POS ima širok raspon primjene, s obzirom na raznolikost oblika maloprodaje, broj POS rješenja se povećao kako bi se prilagodila različitim potrebama različitih vrsta trgovaca.
Tradicionalno je softverski POS bio ograničen na uređaje koji rade na Android OS-u. Međutim, nedavna najava Applea da je razvio Soft POS rješenje, “Tap to Pay”, otvara mogućnost i dobavljačima trećih strana u iOS-u. Mogućnost transformacije bilo kojeg mobilnog uređaja u Soft POS uređaj znači da trgovci mogu zaobići potrebu za kupnjom posebnog POS terminala, ograničavajući tako svoje troškove isključivo na softver.
Soft POS
Soft POS je atraktivan jer donosi revoluciju u cjelokupnu interakciju obrade plaćanja, eliminirajući potrebu za tradicionalnim hardverom. No, unatoč jasnim prednostima, Soft POS se suočava s nekoliko izazova koje mora prevladati.
Soft POS obično se oslanja na beskontaktna plaćanja, kod kojih postoje određena ograničenja. Beskontaktno plaćanje je u porastu, ali još nije sveprisutno, što ograničava primjenu Soft POS-a na određena maloprodajna okruženja.
Iako se Soft POS smatrao potencijalnom prijetnjom namjenskim POS sustavima (Dedicated POS), mnogo je vjerojatnije da će biti nasljednik mPOS-a. Funkcionirajući kao učinkovit način prihvaćanja manjih plaćanja, uz fiksne POS terminale koji su i dalje glavni oslonac u maloprodaji.
Soft POS bilježi brzi rast: prihvaća ga sve više trgovaca diljem svijeta. Sve je više dobavljača koji nude vlastita rješenja, uključujući vodeće igrače u svijetu financija kao što su Visa i Mastercard koji značajno ulažu u razvoj tehnologije.
Appleov iskorak mogao bi biti najznačajniji pomak dosad, jer omogućuje golemo povećanje potencijalne korisničke baze u jednom trenu. Uz sve više trgovaca koji već imaju pristup Soft POS rješenjima, očekuje se da će njihovo usvajanje naglo porasti u nadolazećim godinama.
Soft POS će postati dominantno POS rješenje u budućnosti, pružajući oštru konkurenciju mPOS rješenjima, smatraju analitičari Junipera. Nadalje, Appleov ulazak na tržište dat će dodatnu vjerodostojnost Soft POS rješenjima. Mogao bi potaknuti tradicionalne POS pružatelje usluga da uđu u Soft POS arenu, razvijajući nova Android i iOS rješenja.
Izvor: tockanai