Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Zašto nikad nije bilo bolje vrijeme za poticanje žena u osnivanju tvrtki?

Kada se ženama pruže prave prilike, one brzo pretvaraju posao u vrijedno ulaganje.

Bilo da posluju kao samostalni poduzetnici ili vode kompanije, u poslovnom je svijetu sve više žena osnivačica tvrtki nego ikada prije. Mnoge se čak nalaze na listama za najbolje vođene tvrtke. Unatoč tome, žene se i dalje suočavaju s brojnim preprekama dok pokušavaju pokrenuti svoje poslovne ideje. Dok se financiranje poduzetničkog kapitala povećalo 2021. godine, ukupna izdvajanja poduzetničkog kapitala tvrtkama koje vode žene i dalje su jednoznamenkasta, u postotcima, prenosi Inc.. A tvrtke koje vode žene i dalje su manjina. Međutim, ne može se poreći očito: ovo je najbolje vrijeme za osnaživanje i poticanje poduzetnica.

Nadmašuju prosjek.

Poduzeća u vlasništvu žena neprestano su pokazivala svoj potencijal za uspjeh. Prema Nacionalnoj udruzi vlasnica poduzeća, u Sjedinjenim Državama postoji više od 11,6 milijuna tvrtki u vlasništvu žena, koje ostvaruju otprilike 1,7 bilijuna dolara godišnje prodaje. Od svih tvrtki u Sjedinjenim Državama s prihodom većim od milijun dolara, svaka peta je u vlasništvu žene.

Istraživanja su, dosljedno, poduprla važnost žena na vodećim pozicijama – čak i u tvrtkama koje nisu u vlasništvu žena.

Analiza tvrtke McKinsey & Company pokazuje da tvrtke sa najviše rodno raznolikih izvršnih timova imaju 25% veću vjerojatnost da će ostvariti natprosječnu dobit od svojih manje spolno raznolikih kolega. Zanimljivo je da su se ovi izgledi za natprosječni uspjeh povećavali svaki put kada je ova analiza provedena.

Žene su u više navrata pokazale da imaju talenta, domišljatosti i hrabrosti da ideju pretvore u napredan i uspješan posao. Nerijetko, jedino što im stoji na putu je nedostatak sredstava. Međutim, kao što su rezultati pokazali, svako financiranje koje ide u posao u vlasništvu žena donijet će značajan povrat.

Pronalaze zanemarene niše.

Dio onoga što kod žena poduzetnica čini tako pametnu investiciju jest to što često uđu u zanemarene tržište niše. Ne radi se o tome da te niše nisu popularne ili profitabilne – nego jednostavno imaju tendenciju da ih veliki poslovni svijet previdi. Žene su također često sposobne crpiti inspiraciju iz vlastitih jedinstvenih iskustava te tako pronađu (i popune) praznine u inače pretrpanim nišama.

To je postalo posebno očito tijekom nedavnog razgovora s Alyssom Maccarthy, suosnivačicom tvrtke Sunnie Hunnies, prenosi INC.. Tvrtka se fokusira na kupaće kostime za novorođenčad i djecu do pet godina. Maccarthy i njezina sestra željele su dizajnirati dječje kupaće kostime djelomično i zbog nedostatka mekanih kupaćih kostima koji bi bili nježni za nježnu kožu beba i male djece. To je bio problem koji su identificirale iz prve ruke – kroz svoja vlastita iskustva – nije osmišljeno na sastanku odbora ili na sjednici društva.

Najuspješnije poslovne ideje obično dolaze od osnivača koji pokušava riješiti vlastiti problem, a nije bilo drugačije ni u prethodno navedenom slučaju. Međutim, ne može se poreći da je fokusiranje na to kako kupaći kostimi utječu na kožu male djece nešto što vjerojatno ne bi bilo glavni prioritet za muškog osnivača tvrtke.
Ovo je samo jedan primjer kako će žene, za generiranje novih poslovnih ideja, često koristiti svoja vlastita jedinstvena iskustva i uvide – od uvođenja originalnih usluga do pružanja značajnih poboljšanja postojećih proizvoda. Takve ideje također stvaraju neposrednu vezu s kupcima koji osjećaju kako veliki brandovi ne nude dovoljno.

Poduzetnice - ilustracija
Poduzetnice – ilustracija

Žene poduzetnice su budućnost.

Dok su poduzetnice i dalje u manjini, brojke pokazuju da se sve više ulaže upravo u poslove koje vode žene. Podaci iz 2020. i 2021. otkrivaju da startupi koje su osnovale žene izlaze godinu dana brže od tržišnog prosjeka, dok vrijednost tih izlaza vrtoglavo raste za 144% što je preko 40% više od ostatka tržišta.

Kada se ženama pruže prave prilike, one brzo pretvaraju posao u vrijedno ulaganje. Kao i u mnogim drugim područjima, oni koji rano investiraju ostvarit će najveći povrat.

Poduzetnice su iznova i iznova dokazale da imaju sve što je potrebno za pokretanje i vođenje uspješnog poslovanja – čak i uz sustavne izazove koje im korporativni svijet često nameće.

Međutim, na svaku uspješnu priču koju pronađemo, postoji mnogo drugih žena koje nemaju poticaj koji im je potreban da pobjedničku poslovnu ideju pretvore u stvarnost. Ove žene trebaju značajnu podršku: od pružanja pristupa financijskim resursima do mentorstva. Uz navedeno možemo stvoriti jako puno uspješnih priča u budućnosti.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno