Izjava o cilju, ili profesionalni profil, kratak je i fokusiran odlomak koji opisuje smjer vaše karijere. Nalazi se točno na vrhu vašeg dokumenta i dizajniran je da privuče pozornost poslodavca. Ovaj kratki uvod odmah prikazuje vaš profesionalni identitet, govoreći čitatelju tko ste i čime se bavite.
Dobro osmišljena izjava o cilju može vaš životopis istaknuti u gomili. Ali što bi trebala sadržavati? Koliko dugačka treba biti? I koja je tajna pisanja stvarno dobre izjave?
Uvodni paragraf vašeg CV-a je poput profesionalnog rukovanja. To je ta brzi pogled koji može ili stvoriti ili uništiti ključne prve dojmove. To je vaša prilika da pokažete ne samo što možete, već i što želite raditi i zašto ste prikladni za tu poziciju. Pomaže poslodavcima da razumiju vaše ciljeve u karijeri i kako su oni usklađeni s ciljevima njihove tvrtke.
Neka izjava bude kratka i slatka. Ciljajte na tri do pet rečenica i svakako je prilagodite za svaku prijavu. Uglađen sažetak bez pogrešaka dokaz je vaše pažnje posvećene detaljima.
Jan Tegze, direktor tvrtke za prikupljanje talenata i traženje posla.
Kao i ostatak vašeg životopisa, ovaj odjeljak zahtijeva malo razmišljanja i planiranja. Poslodavcu ili regrutu želite jasno dati do znanja da razumijete zahtjeve posla i da ste njihov kandidat iz snova, kaže trenerica karijere Snježana Ana Billian.
Njezin savjet je da pažljivo prođete kroz opis posla i istaknete pojedinosti. To uključuje naziv radnog mjesta, tvrde i meke vještine i zahtjeve koje želite da vam budu ispunjeni. Kada znate što traže, tada možete sastaviti kratki profil svojih vještina i stručnosti relevantnih za njihove potrebe.
Sve dobre izjave prvo ističu ono najbolje što trenutno imate za ponuditi, kaže trenerica za karijere Victoria Lawlor. Dakle, ako trenutno učite, možda biste se prvo trebali usredotočiti na to. Međutim, ako radite u relevantnom području ili imate iskustvo koje odgovara ulozi, počnite od toga. “Želite uhvatiti pažnju onoga tko čita, a zatim ga možete zainteresirati da pročita ostatak”, kaže Lawlor.
U ovom bi odjeljku trebale bi biti istaknute relevantne informacije iz vašeg životopisa. Posebno ako imate različito ili fragmentirano iskustvo, kaže dr. Amber Wigmore Alvarez, izvanredna profesorica na IE Business School u Španjolskoj. “Koristite format odlomka bez grafičkih oznaka ili dodatnog razmaka između redaka – trebao bi ići zajedno kao jedan odlomak”, dodaje ona.
Bez umjetne inteligencije
Sigurno ste u zadnje vrijeme čitali kako AI alati mogu biti izvrsni pomoćnici u mnogim aspektima traženja posla. Međutim, izjava o cilju u životopisu nije prilika za pomoćnika s umjetnom inteligencijom.
Nemojte se oslanjati na umjetnu inteligenciju za pisanje vašeg osobnog profila. Trebalo bi zvučati kao vi. Razmislite o regrutu ili menadžeru za zapošljavanje koji pregledava stotine životopisa. Ako je vaš sažetak poput svih ostalih, promašili ste.
Victoria Lawlor, trenerica za karijere
Ovaj bi odjeljak trebao biti sažeta, živahna mješavina vašeg profesionalnog identiteta, neprimjetno ispreplićući vašu ulogu, stručnost i težnje. Započnite snažnom, uvjerljivom izjavom i definirajte tko ste profesionalno. Upotrijebite snažne riječi i izraze koji pokazuju vaše vještine i iskustva, kao što je “posvećen i inovativan marketinški stručnjak”.
Ponovno ga pročitajte i pregledajte kako biste bili sigurni da zvuči autentično. Po potrebi osmislite priču prema određenoj ulozi za koju se prijavljujete, uključujući ključne riječi iz opisa posla gdje je to relevantno.
Usredotočite se na to kako vi možete dodati vrijednost, a ne na ono što želite od posla. To možete učiniti uključivanjem mjerljivih postignuća koja će vaš potencijalni poslodavac smatrati vrijednima.
Što izbjegavati
Nemojte pasti u iskušenje da koristite akronime. Oni često mogu značiti različite stvari različitim ljudima. Čak i ako su vama neki akronimi očigledni, mogu zbuniti čitatelja. Osim toga, nemojte svoj sažetak pretrpati poštapalicama bez značajnog konteksta.
Drugi rizik je previše priče. Nemojte pokušavati pokriti sve što ste radili u svojoj karijeri; radije se usredotočite na određenu industriju i poziciju. Izbjegavajte pristup koji odgovara svima i koji pokušava pokriti previše različitih mjesta.
Izbjegavajte nedosljednosti u tonu u svim svojim profesionalnim dokumentima. Vaš osobni sažetak trebao bi biti u skladu s vašim popratnim pismom. Provjerite jesu li usklađeni i je li vaša poruka ista. Želite zvučati autentično i fokusirano.
Kako bi to otprilike trebalo izgledati:
“Posvećen i inovativan marketinški stručnjak s više od 5 godina raznolikog iskustva u tehničkom i financijskom sektoru, specijaliziran za izgradnju branda, SEO optimizaciju i strateško planiranje. Smanjenje troškova SEO-a za 35% i povećanje posjetitelja za 111%.”
ili
“Viši voditelj projekta s 8+ godina iskustva. Uključujući 6+ godina u industriji financijskih usluga pružajući operativnu izvrsnost i razvijajući ekonomske modele za omogućavanje smanjenja troškova (22 milijuna eura unutar jednog projekta).
Izvor: LinkedIn; prijevod i prilagodba: Financa.ba