Većina prezentacija ima za cilj uvjeriti publiku u nešto, nagovoriti je da prihvati ideju. Ali ako se slušatelji ne mogu sjetiti onoga što su čuli, čak ni najbolje ideje neće uspjeti stvoriti podršku ili entuzijazam.
Stvaranje i isporuka prezentacija koje se pamte je i umjetnost i znanost. Zašto naš mozak zaboravlja većinu stvari – a sjeća se samo nekih stvari? Objašnjavajući neuroznanost pamćenja, dr. Charanu Ranganath profesor neuroznanosti na UC Davis i autor bestselera Zašto se sjećamo: Otključavanje moći pamćenja da zadržimo ono što je važno identificirao je tri specifične taktike koje svatko može koristiti za stvaranje uvjerljive prezentacije koja ostavlja trajan dojam na publiku.
1. Neka bude sažeta
“Mozak je dizajniran da koristi načelo manje je više”, kaže Ranganath. To znači da će vaša publika zgrabiti male dijelove informacija jer u svakom trenutku može imati na umu samo ograničenu količinu informacija.
Na primjer, kada se pokušavamo sjetiti niza od 7 ili više znamenki, kao što su brojevi osiguranja ili telefonski brojevi, skloni smo “razdijeliti” brojeve u probavljiviji niz od tri i četiri jedinice. Za voditelje i javne govornike to jednostavno znači pridržavanje tri ili četiri ključne poruke ili točke koje vaša publika može lako zapamtiti.
Ova taktika se zove “pravilo tri”. Ali Ranganath ima i dodatni prijedlog: Sažmite tri točke na kraju prezentacije. Usitnjavanje i ponavljanje najbolja je formula za nezaboravnu prezentaciju.
2. Ispričajte priču
Zaboravljamo ovozemaljska iskustva. Umjesto toga, pamtimo ona emocionalno intenzivna koje se najbolje prenose kroz priče.
“Priče su povezane s načinom na koji prirodno učimo“, kaže Ranganath. Iskusili smo, kao i drugi ljudi, velik dio života. Stoga već imamo priče u glavama. Dakle, ako govornici pričaju priče koje odjekuju među publikom, priča pomaže u zaključavanju poruke.
Poduzetnici i osnivači često imaju sjajne priče za podijeliti. Njihova publika povezuje s tim iskustvima, čak i ako nikada nisu sami pokrenuli tvrtku. Od poduzetnika milijardera Jamesa Dysona često se traži da ispriča priču o neuspjehu 5126 puta prije nego što je izumio Dyson usisivač. Ljudi to vole čuti jer govori o univerzalnim osjećajima frustracije i neuspjeha. Također podsjeća ljude na zadovoljstvo postizanjem nečega za što su drugi rekli da se ne može učiniti.
Identificirajte priče iz svog života (ili života drugih) koje će odjeknuti među vašom publikom.
3. Stvorite multi senzorne trenutke
“Naša su sjećanja vezana za mjesto i vrijeme. Zato miris, sliku ili pjesmu možete povezati sa sjećanjem”, kaže Ranganath. “To su snažni znakovi za poticanje sjećanja.”
Ranganath sluša vlastiti savjet i uključuje videozapise u svoja predavanja. To bi moglo biti jednostavno poput prikazivanja scene iz poznatog filma kako bi se ojačao neuroznanstveni princip.
Dodavanje multi senzornih elemenata prezentaciji – videa, fotografija, animacija – najlakši je način da prezentaciju pretvorite u dobru. Ne postoji pravilo da PowerPoint slajdovi trebaju sadržavati samo tekst i grafičke oznake.
Zabavite se sadržajem. Umetnite sliku ili kratki video isječak kako biste svoju poruku utisnuli u mozak svoje publike.
Da zaključimo:
Moć pamćenja publike otključajte sažimanjem informacija, pričanjem priča i dodavanjem multi senzornih elemenata vašoj prezentaciji.
Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: Financa.ba (prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak)