“Tehnike uvjeravanja toliko su jednostavne da se mogu sažeti u samo 50 riječi“, napisala je Julie Chuo, bivša izvršna direktorica Facebooka, stručnjakinja za razvoj proizvoda i računalni stručnjak.
O uvjeravanju možete puno čitati, vjerojatno ste već dobili gomilu savjeta i mnogi od njih su smisleni, između ostalog, rekla je Chuo. Međutim, koliko god bili glasni ili gorljivi u želji da drugi prihvate vaš prijedlog, proizvod ili mišljenje, krajnji cilj je pomoći drugoj strani da napreduje prema svojim ciljevima.
Kako se to praktično provodi i kako staje u obećanih 50 riječi?
Kako uvjeriti?
Sigurno ste već čuli savjet profesora da pri govoru obratite pažnju na glagolska vremena. Preporuča se uvijek koristiti sadašnje vrijeme. Prošlo vrijeme nije poželjno.
Psiholozi savjetuju da svoju željenu ponudu iznesete tako da druga strana ima izbor.
Neki veliki ljudi, uključujući BuffettaWarren Buffett rođen je u Omahi 1930. Još u ranoj dobi raz..., uvijek koriste diskretan i umjeren humor kada uvjeravaju.
Laskanje je također jedna od taktika. Poznato je da je bila Jobsova miljenica.
Postoji mnogo valjanih preporuka kako navesti druge da učine ono što vi želite.
Iz svoje impresivne karijere, Julie Chuo izvlači glavne točke i piše svojim čitateljima ovako:
“Možete savršeno upakirati svoju e-poštu ili paket ponude, savršeno formulirati svoju ponudu i koristiti ton koji je bez premca i osvaja.” Ali ništa od toga vam neće pomoći ako svoju ponudu niste uskladili s onim što je drugoj osobi stalo.”
Srž moći uvjeravanja i utjecaja je vaša ponuda da pomognete drugoj osobi da krene prema svojim ciljevima. Koja je istina do koje je Chuo došla?
Objašnjenje u 50 riječi
Julie Chuo vas jednostavno i jasno vodi kroz cijeli proces uspješnog uvjeravanja:
- Znate li do čega je osobi X stalo?
- Možete li pomoći X-u da dobije ono što želi?
- Ako ne znate možete li pomoći, pokušajte pitati osobu X:
A: Što te zanima, koji su ti ciljevi?
B: Što mogu učiniti da pomognem?
- Ukoliko vaša ponuda odgovara drugoj točki (2), predočite je.
- Ako ne, potražite drugi način.
“I bilo da trebate nekoga uvjeriti da je vaša ideja izvrsna, da je projekt izvrstan ili da zaslužujete promaknuće, ova će vam taktika dobro poslužiti”, napisala je Chuo.
Možda ćete se sjetiti najboljih Chuo preporuka uz slikovito dodatno objašnjenje:
Možete staviti ruž na usne svinje. Možeš, teško je, ali teško da će se nešto promijeniti osim ako nisi majstor prijevare. Suština je da ako želite nekoga uvjeriti u nešto, potrošite manje vremena na razmišljanje o detaljima kako ‘dotjerati’ svoj prijedlog, a više vremena na bavljenje drugom stranom – saznajte je li ono što tražite u skladu s njihovim potrebama i ciljevima.
Nijansa ruža vam nije od pomoći. Bolje se u umijeću uvjeravanja vratite svojim željama i ponudama koje moraju biti u skladu s drugom stranom.
Izvor: bonitet