Internetski trgovci Temu i Shein suočavaju se s velikim padom korisnika u Sjedinjenim Američkim Državama. Razlog tomu su nove trgovinske mjere koje je uveo predsjednik Donald Trump. Odluke uključuju visoke uvozne carine i zatvaranje porezne rupe koja je omogućavala niže cijene proizvoda iz Kine.
Temu zabilježio ogroman pad
Temu je zabilježio dramatičan pad od 51 posto mjesečnih aktivnih korisnika u razdoblju od ožujka do lipnja. Prema podacima tvrtke Sensor Tower, broj korisnika aplikacije u SAD-u pao je na 40,2 milijuna. U istom razdoblju, broj korisnika Sheina pao je za 12 posto, na 41,4 milijuna mjesečno aktivnih korisnika.
Obje platforme ranije su se oslanjale na model izravne isporuke iz Kine bez carina. Time su uspjele zadržati iznimno niske cijene, što je privuklo milijune kupaca u kratkom roku. Masovno oglašavanje na društvenim mrežama dodatno je pridonijelo njihovom uspjehu.
Temu i Shein su promijenili način poslovanja na američkom tržištu. Trumpova administracija ukinula je tzv. “de minimis” izuzeće, koje je omogućavalo ulazak paketa vrijednih do 800 dolara bez carina. Predsjednik je to nazvao “velikom prijevarom” protiv američkog gospodarstva. Novi sustav uveo je carinu od 90 posto, koja je kasnije snižena na 30 posto.
Sheinov pokušaj ulaska na burzu sabotirale regulatorne prepreke
Shein je pokušao kapitalizirati svoj rast ulaskom na burzu, ali se suočio s regulatornim preprekama u SAD-u i Velikoj Britaniji. Prema informacijama Reutersa, tvrtka sada planira inicijalnu javnu ponudu u Hong Kongu, iako službeni komentari iz Sheina izostaju.
Nakon promjene trgovinske politike, Temu je počeo slati pakete iz američkih skladišta i uključivati lokalne prodavače. Pad angažmana korisnika dijelom se pripisuje i naglom smanjenju oglašavanja. U usporedbi s prošlom godinom, Temu je smanjio potrošnju na oglašavanje za 87 posto, dok je Sheinov pad iznosio 69 posto.
Prošle godine, obje tvrtke bile su među top 15 digitalnih oglašivača u SAD-u. Danas se više ne nalaze ni među prvih 60, navodi Sensor Tower. S obzirom na nepovoljne uvjete u SAD-u, obje platforme okreću se europskom tržištu.
Temu i Shein bilježe rast u EU
Korištenje Temu aplikacije značajno je poraslo u Francuskoj (76%), Španjolskoj (71%) i Njemačkoj (64%) u odnosu na isto razdoblje lani. Shein također bilježi dvoznamenkasti rast korisnika u Ujedinjenom Kraljevstvu, Njemačkoj i Francuskoj.
No, i europsko tržište bi uskoro moglo postati zahtjevnije. Europska unija planira uvesti naknadu od 2 eura na male pakete izvan EU. Istovremeno, britanska vlada razmatra ukidanje vlastitog sustava izuzeća od carina za male pošiljke.
Iz Temua poručuju kako im je prioritet suradnja s prodavačima iz različitih regija. Tvrtka ističe da podržava lokalne partnere na više od 20 tržišta, pružajući im mogućnost za širenje poslovanja.
Prema pisanju portala Svijet, trenutne promjene na tržištu prisilile su ove trgovce na potpunu prilagodbu. Njihov opstanak ovisit će o uspješnosti novih strategija i snalaženju u promjenjivom globalnom okruženju.
Iako su Temu i Shein još uvijek među najprepoznatljivijim imenima u online kupovini, njihova budućnost na zapadnim tržištima više nije zajamčena.