Ponedjeljak, 25 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

4 načina na koje će bankarstvo evoluirati u sljedećem desetljeću

S porastom fintech tvrtki i platformi bankarstvo kao usluga (BaaS), rastućim mogućnostima mobilne telefonije i razvojem osjećaja i potreba potrošača, nalazimo se na rubu revolucije koje će proživjeti bankarstvo.

Prema nalazima Zion Market Researcha od kolovoza 2022., predviđa se da će veličina globalnog tržišta platforme fintech usluga narasti za oko 949 milijardi dolara do 2028. To je ukupnom godišnja stopom rasta (CAGR) od otprilike 17%. Ono što danas smatramo bankarstvom poprimit će nove oblike i regulatorne standarde.  Razviti se u strukturu naših svakodnevnih digitalnih iskustava.

U studenom 2022., izvješće koje je objavilo SAD Ministarstvo financija detaljno opisuje kako velike i male tvrtke nude financijske usluge u stvarnoj točki potrebe potrošača. Tako stvaraju novo područje natjecanja za manje tvrtke, startupove i regionalne banke da prošire svoje ponude proizvoda. Na taj način mogu se natjecati se s većim bankama i institucijama. Zajedno, ovi će trendovi značajno proširiti bankarsko polje za sve.

U nastavku  su četiri najvažnija trenda koja možete očekivati u sljedećem desetljeću u bankarstvu dok se industrija mijenja na bolje.

Pojačana regulacija poboljšati će ugrađene financije

Tijekom posljednjih nekoliko godina, ugrađene financije postale su dio naše svakodnevne upotrebe, s financijskim uslugama i aplikacijama dostupnim kada su nam potrebne. Potrošači sada mogu koristiti usluge “kupi sada, plati kasnije” za online kupnju, izvršiti plaćanja jednim klikom na Uberu, Amazonu ili Walmartu i dodati ugrađene ponude osiguranja svojim rezervacijama putovanja i smještaja. Članak iz listopada 2022. u koautorstvu nekoliko McKinsey partnera otkrio je da su ugrađene financije dosegle 20 milijardi dolara prihoda samo u SAD-u 2021. Ugrađene financije transformirale su proces na prodajnom mjestu, poboljšavajući korisničko iskustvo putem kreditiranja, osiguranja i drugih ponuda, dok stvarajući više posla za prodavače. Prema izvješću Bain & Company iz rujna 2022., pokretači i platforme ugrađenog posuđivanja na prodajnom mjestu trebali bi moći povećati svoju dobit za 75% do 2026.

Infrastruktura ugrađenog financiranja još je u povojima, a tržište se brzo promijenilo bez puno nadzora ili kontrole kvalitete. Kako industrija sazrijeva, regulatori će se sve više uključivati, pokrećući specijaliziranije, produktivnije bankarske ponude. U konačnici, to je dobro za potrošače jer će stvoriti kvalitetniji bankarski proizvod.

Prijenos bogatstva generacije Z kreirati će novu korist za fintech kompanije

Iako se Generacija Z može činiti mladom, njihove novčane navike i ponašanje utjecat će na sljedećih 10 godina u bankarstvu, dok se tiho odvija prijenos bogatstva. Ova generacija će do 2031. vidjeti kako će njihov prihod premašiti prihod milenijalaca i upeterostručiti se do 2030. na 33 trilijuna dolara. To je  više od četvrtine globalnog prihoda. Inflacija u posljednjih nekoliko desetljeća dodatno će uzrokovati naizgled bogatu generaciju mladih ljudi.

S ovim nadolazećim prijenosom bogatstva, vidjet ćemo kako grupe unutar generacije Z nastavljaju ulagati na tradicionalnije načine, kao što su nekretnine. Ovo sve s različitim apetitima za rizik na temelju njihove percepcije kulture. Ova generacija rođena je u doba interneta, živi u digitalnom svijetu i traži usluge koje su u skladu s njihovim vrijednostima.

To potvrđuje istraživanje iz studenog 2022. koje su objavili Stanford Graduate School of Business, Rock Center for Corporate Governance i Hoover Institution. Anketa, u kojoj je anketirano 2470 investitora, otkrila je oštre razlike duž generacijskih linija. Pri tome su mlađi dioničari rekli da su daleko željniji da upravitelji fondova slijede ESG ciljeve.

Agresivnije ulaganje

Također ćemo vidjeti kako neki poprimaju konzervativniji način razmišljanja.  Razlog je što su vidjeli kako njihovi roditelji prolaze kroz veliku recesiju, žive kroz pandemiju i preživljavaju nestabilnu političku situaciju. Ti će ožiljci sigurno utjecati na investicijske odluke.

Predviđanje je, međutim,  da ćemo vidjeti kako će ova generacija agresivnije ulagati. A kako zahtjevi potrošača generacije Z rastu, personalizacija je način da se zadovolji ta potražnja. Malo je vjerojatno da će se banke uhvatiti u koštac s tim izazovom na način na koji to čine za pojedince visoke neto vrijednosti. U iščekivanju te potrebe, fintech i BaaS platforme će iskoračiti i nastaviti s inovacijama.

Pasivno ulaganje u proizvode s visokim prinosom postat će uobičajenije. Time će se pokrenuti tržište demokratiziranih hedge fondova jednostavnih za korištenje. Pojavit će se nova kategorija tehnološki vođenih fintech tvrtki koje se bave isključivo mladim bogatstvom. Pri tome se fokusiraju se na upravljanje bogatstvom u stilu conciergea. A bankarska industrija nastavit će se sve više demokratizirati dok bude postavljala “crveni tepih” za mlade ljude.

Područje na koje utječe bankarstvo će rasti

Pandemija je ubrzala područje utjecaja koje ima mobilno bankarstvo. Manje je poznata činjenica da je dovela više ljudi u bankarski sustav. Prema FDIC-ovoj Nacionalnoj anketi kućanstava koja nemaju bankovnih usluga i s nedovoljno bankovnih usluga iz 2021., samo 3% kućanstva u SAD-u sada nisu u bankama. To je pad od 23% u odnosu na 2019. i 55% u odnosu na 2011.

Tijekom sljedećeg desetljeća, područje utjecaja za bankarstvo će rasti. Budući da je SAD potencijalno na rubu recesije, jaz u bogatstvu grupa koje nemaju i premalo bankovnih grupa mogao bi se ponovno povećati. Prvenstveno potaknuti porastom ugrađenog financiranja, više će ljudi moći i htjeti sudjelovati u našem bankarskom sustavu nego ikad prije.

Imat će pristup boljim tekućim i štednim računima, novim mogućnostima ulaganja, kreditnim karticama i otvorenijim bankarskim proizvodima. Unatoč tim naporima, jaz u bogatstvu, temeljno nepovjerenje i sistemska pristranost ostaju u našim bankarskim sustavima. Ipak, s tehnologijama i pristupima kao što su gore navedeni, postoje bolje šanse proširenja tržišta. Također, i veće šanse pojaviti se s univerzalnije dostupnim pristupom upravljanju novcem i stvaranju bogatstva.

Kriptovalute će ostvarivati reguliran povrat

Nije tajna da su kriptovalute imale tešku godinu. Međutim, osnove decentraliziranih financijskih valuta još uvijek predstavljaju jednu od budućnosti financija. Tijekom nadolazećih godina vidjet ćemo da se to odvija na nekoliko načina.

Blockchain pruža visokorizičnu i visokonagradnu priliku za kupnju dionica u decentraliziranoj tehnologiji. Međutim, dok se blockchain čini kao valuta, on je bliži dionici. Dok općenito procjenjujemo izvedivost kriptovalute, moramo početi dublje i drugačije promatrati njezin ukupni rizik. Komisija za vrijednosne papire i razmjenu (SEC) uskoro će regulirati ulaganje u tokene javnih poduzeća i privatnih tvrtki.

To je potvrda o vlasničkom kapitalu izdana na blockchainu koja je obično povezana s dionicama tvrtke. Ovaj će nadzor biti dobrodošao i donijeti će dovoljno informacija o riziku ulaganja. Međutim,  to će značiti da više neće biti dostupni svima.

Stablecoins — digitalni prikaz bilo koje valute iz bilo koje zemlje — prvi je uspješan primjer blockchaina u bankarstvu. Očekuje se da će stabilni novčići poboljšati bankarstvo. Donijeti će više kontrole i manje volatilnosti klijentima i konačno prihvatiti dovesti do šireg prihvata digitalnog novca

Na kraju, zbog povećanog nadzora oko trgovanja vrijednosnim papirima i financijskih usluga u kriptovaluti, sve će više poduzetnika htjeti graditi igre, društvene mreže i druge nebankarske proizvode u Web3. To će ubrzati usvajanje blockchaina izvan financija, jer postaje ugrađen.

Izvor: Fastcompany

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno