Dok poslodavci promišljaju o svojim radnim mjestima nakon ere Covid-19 i natječu se na intenzivnom tržištu talenata, mnogi se suočavaju s još jednim velikim izazovom: Kako se najbolje povezati s nadolazećom generacijom radnika?
Stručnjaci kažu da je generacija Z – oni rođeni između sredine i kraja 1990-ih i ranih 2010-ih – jedinstvena i zbunjuje mnoge poslodavce koji ovise o ovoj generaciji kako bi popunili ključne praznine u radnoj snazi.
Amy Leschke-Kahle, potpredsjednica za ubrzanje performansi u The Marcus Buckingham Co., kompaniji u vlasništvu ADP-a, ranije je rekla za The Playbook da je jedna osobina koju imaju mnogi članovi Gen Z spremnost da kažu.
“Nisu voljni tolerirati puno stvari za koje bi možda stariji ljudi rekli: ‘Navikla sam čekati svoj red'”, rekla je Leschke-Kahle. “Mi u starijim generacijama, nekako smo čekali da nas netko potapše po ramenu. Mislili smo da nam netko posvećuje dovoljno pažnje, a realnost je da što su ljudi mlađi, to pokušavaju biti glasniji”.
Najbolji primjeri iz prakse za zapošljavanje i zadržavanje radnika generacije Z
Dakle, što želi ova glasna generacija u usponu?
Nova anketa TalentLMS-a i BambooHR LLC-a stavila je u središte pozornosti nekoliko must-have stavki za kompanije koje žele uspostaviti čvršću vezu sa zaposlenicima generacije Z. Jedan od njih je fokus na mentalno zdravlje.
Istraživanje, koje je uključilo 1205 zaposlenika generacije Z u SAD-u u nizu industrija, pokazalo je da velika većina (82%) zaposlenika generacije Z smatra da je važno imati dane mentalnog zdravlja, dok polovica želi neki oblik obuke za mentalno zdravlje.
Više od 1 od 3 generacije Z reklo je da im je teško nositi se s pritiskom i stresom na poslu.
Dodatno, 91% ih je reklo da doživljavaju barem jedan simptom stresa i, ako ne dobiju podršku od svojih poslodavaca, burnout i nedostatak ravnoteže između poslovnog i privatnog života među najčešćim su razlozima zbog kojih generacija Z na kraju napušta posao.
No stručnjaci kažu da je mentalno zdravlje samo jedan važan čimbenik. Za stvaranje autentične veze s generacijom Z također je važno razumjeti jedinstvene motivacijske čimbenike ove skupine.
Što Gen Z čini drugačijom?
Gen Z je najraznovrsnija i socijalno najosviještenija skupina u radnoj snazi, kažu stručnjaci.
Barbara Burton, predsjednica i osnivačica kompanije za zapošljavanje i zadržavanje Chalker Group, rekla je da je Gen Z više jedinstvena od svojih prethodnika i to na više načina.
“Kompanije moraju razumjeti u čemu su različite i što očekuju kako biste mogli učinkovito zapošljavati”, rekla je Burton. “Oni se brinu o svojim brandovima. Žele znati brine li kompanija koja proizvodi njihova bezalkoholna pića o njihovoj zajednici. Gledaju na to i prilikom intervjua. Što ova kompanija čini kako bi podržala svoje raznolike zaposlenike?” Što ova kompanija čini kako bi podržala raznolikost u svojoj zajednici?”
Istraživanje je pokazalo da 77% zaposlenika generacije Z vjeruje da je važno raditi za kompaniju kojoj je stalo do raznolikosti, jednakosti i inkluzije.
Istraživanje je pokazalo da 58% zaposlenika generacije Z želi da njihova kompanija bude ekološki odgovornija, a 68% smatra da je važno raditi u kompaniji koja je aktivno predana društvenim ciljevima.
Gen Z se ne boji promijeniti posao
Ulozi su visoki za biznise u ovom okruženju ovakvih talenata, jer mnogi poslodavci moraju zaposliti mlađe radnike kako bi zamijenili one izgubljene tijekom Great ResignationThe Great Resignation, fenomen poznat i kao "Veliki otkaz" (....
Ali zadržati generaciju Z neće biti lako. Istraživanje je pokazalo da će više od četvrtine zaposlenika generacije Z vjerojatno napustiti posao u sljedećih 12 mjeseci, prema studiji, a glavna tri razloga su nezadovoljavajuća plaća (54%), burnout i nedostatak ravnoteže između posla i života (42 %), a ne rade ono oko čega su strastveni (37%).
Iako je velika pozornost usmjerena na plaću u ovom okruženju zapošljavanja, 59% ispitanika generacije Z reklo je da su plaćeni pošteno.
Dodatni nalazi iz ankete uključuju:
- Sjajno mjesto za rad za 76% generacije Z je mjesto s brižnim, prijateljskim i društveno svjesnim ljudima.
- 64% generacije Z zadovoljno je koliko ih je njihovo obrazovanje pripremilo za radno mjesto, ali 3 od 10 zaposlenih u generaciji Z nije prošlo obuku na radnom mjestu.
- Glavna osobina koju radnici generacije Z cijene kod lidera i menadžera je empatija i poštenje.
- Dok većina zaposlenika Gen Z preferira hibridni model rada, osobna socijalizacija s kolegama važna je za 7 od 10 pripadnika Gen Z.
Izvor: BizJournals