Ako nas proteklih nekoliko godina ičemu naučilo, to je da su promjene stalne: prioriteti se brzo mijenjaju, tvrtke otpuštaju zaposlenike kada financije ne idu najbolje i ništa ne traje vječno. Dok se suočavamo s ekonomijom koja se razvija i neizvjesnom budućnošću, ljudi se također moraju okrenuti, preispitati, unijeti promjene i krčiti nove putove naprijed.
Prelazak u novu industriju može dovesti do uspjeha, kako za vas tako i za tvrtku. Bilo da su u potrazi za boljom plaćom, beneficijama, kulturom ili jednostavno nečim novim, izazov koji donosi nova industrija nešto je za čim tragaju mnogi radnici.
Vrlo je vjerojatno da specifična industrija u kojoj netko radi postaje manje relevantna u novoj ekonomiji. Budući da se većina skupova vještina može prevesti na sve strane, a poslodavci i dalje traže nove talente i energiju koji mogu potaknuti konkretne rezultate.
Kada prijeđete u novu industriju, sami po sebi donosite nove perspektive i iskustva koja inače ne bi bila prisutna u timu koji je godinama bio zatvoren u jednu vertikalu. To može biti obostrano korisno: imate priliku donijeti vrijednost i uspjeti; a poduzeće stječe konkurentsku prednost.
Mnoge tvrtke traže načine da izazovu status quo i preispituju sve pretpostavke koje bi ih mogle kočiti. Ako organizacija smanji broj zaposlenih, kao što su mnoge nedavno učinile, velike su šanse da žele zaposliti mali, ali moćan tim motiviranih, ambicioznih i kreativnih pojedinaca. Upariti novu perspektivu s nekim tko može posao obaviti trenutno je vrlo privlačno poslodavcima. Tu tražitelji posla imaju prednost.
Vještine se lako uče
Profesionalne vještine lako su prenosive, posebno na višim razinama. Vaša izvršna filozofija, tumačenje makro i mikro trendova i sposobnost upravljanja projektima su prenosive vještine, od kojih nijedna nije specifična za industriju. Iako će uvijek postojati nijanse od jedne industrije do druge, kompetencije su često funkcionalno paralelne. Pa čak i ako postoje specifični elementi za određeni posao koje je potrebno svladati, većina onoga što pokreće uspješnu karijeru je agnostik industrije.
Osim održavanja povjerenja da imate nešto vrijedno za ponuditi novoj industriji, uvođenje ove promjene može se dugoročno pokazati korisnim. Dok su prijašnje generacije čitave svoje karijere provele unutar jedne vertikale, današnja se ekonomija propisuje neke nove trendove. Jer držanje jedne vertikale potencijalno može dovesti do toga da propustite vrijedne prilike i rast. Industrijska raznolikost u vašem životopisu može otvoriti bezbrojna vrata tijekom vaše karijere i omogućiti vam da pokažete svoju sposobnost prenošenja stručnosti i utjecaja iz jedne industrije u drugu.
Ako prijelazu karijere pristupate s bilo kakvom strepnjom ili nedostatkom smjera, proširite područje svoje potrage i budite otvoreni prema prilikama izvan vaše zone udobnosti. Neka vam na umu ove korisne strategije:
Uložite vrijeme u pripremu.
Razmislite o tome gdje se vaše vještine mogu lako pretočiti u novu arenu. Određeni odjeli, poput marketinga, komunikacija i prodaje, često su prisutni unutar svake organizacije. Nema potrebe izmišljati toplu vodu.
Istražite.
Ocijenite industrije koje su u fazi rasta i upoznajte se s velikim imenima te industrije. Pretražite svoju mrežu veza koje bi mogle rasvijetliti svoje iskustvo unutar određene industrije ili čak rada za određenu tvrtku.
Prepoznajte i odredite prioritete svojih vrijednosti.
Počnite sužavati svoje izglede kao što biste to učinili s bilo kojim drugim traženjem posla. Zapitajte se: o čemu ne želite pregovarati kada su u pitanju beneficije, kultura tvrtke, radno okruženje i sam tim? Postojat će aspekti posla koji će pomoći u ublažavanju nekih bolova rasta ili nelagode prijelaza na tom putu.
Budite spremni objasniti svoju promjenu, ali ne obrambeno.
Kao što biste učinili s bilo kojim intervjuom, budite spremni na određene zaokrete koji vam se mogu dogoditi. U ovom slučaju, regruter bi mogao dovesti u pitanje vašu promjenu. Imajte na umu da menadžeri za zapošljavanje cijene iskrenost, tako da spremnost da budete iskreni mnogo znači.
***
Slijeđenje instinkta za jurenje nove prilike može se isplatiti, a uz pravilnu pripremu u potrazi, i vi—i vaša nova organizacija—bit ćete bolje opremljeni za novi, uspješan put naprijed.
Izvor: Fast Company; prijevod i prilagodba: Financa.ba