Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Cijena dionice Tupperwarea porasla je za gotovo 500 posto

U posljednje vrijeme čini se da su maloprodajni trgovci fokusirani na Tupperware. Na kraju prošlog tjedna tvrtka za potrošačke proizvode objavila je da je finalizirala sporazum sa svojim zajmodavcima o restrukturiranju duga. Dionice su u petak porasle za 35,5%. Prije gotovo četiri mjeseca, Tupperware je nagovijestio da bi mogao biti na putu bankrota.

Iako je normalno da dođe do kretanja cijene dionice nakon što tvrtka objavi veliku objavu, Tupperware je doživljavao rast tržišta i prije objave ove vijesti.

Cijena dionice legendarnog branda doživjela je meteorski rast u posljednja dva tjedna. Dana 3. kolovoza, tvrtka je završila trgovanje na 3,52 USD po dionici. To je povećanje od gotovo 480% u odnosu na trenutak kada je cijena dionice 20. srpnja dosegla najnižu razinu u 52 tjedna od 0,61 USD po dionici.

Dakle, što stoji iza tog uspona? Prema Barron’su, brzi uspon Tupperwarea potiču trgovci na malo koji kupuju dionice i podižu cijenu naviše, piše CNBC Make it.

Druge poznate tvrtke doživjele su slične poticaje u prošlosti, zahvaljujući trgovcima na malo. Ove takozvane “meme dionice” uključuju GameStop, AMC Entertainment i Bed Bath & Beyond.

Što treba znati prije ulaganja u „meme“ dionice

Dobro razmislite prije nego što se previše upustite u hype, kaže Douglas Boneparth, certificirani financijski planer i osnivač Bone Fide Wealtha.

Ponekad, ovakva situacija može namamiti ljude da ulažu u tvrtku bez prethodnog odgovarajućeg istraživanja.

“Ljudi žele loviti zamah ili popularnost nečega, nadajući se da neće zakasniti na zabavu. Ali mnogo puta se dogodilo da su pogriješili,” kaže on.

Ulaganje u meme dionice može biti rizično. Često su skloni nepredvidivim fluktuacijama vrijednosti na temelju internetskih glasina i poruka.

Umjesto da kupuju na temelju hypea, ulagači bi trebali pokušati steći jasan uvid u to kako je tvrtka poslovala neko vrijeme prije, kaže Boneparth. Tvrtke kojima se javno trguje objavljuju kvartalna izvješća o zaradi koja sadrže ključne informacije, kao što su prihodi koje je tvrtka ostvarila i njezina dobit ili gubici.

Ali u redu je dodijeliti mali postotak svog investicijskog portfelja “zabavi”, kaže Boneparth. Usmjeravanje 10% vašeg portfelja prema određenim tvrtkama koje ste istraživali i u koje čvrsto vjerujete može biti sjajan način da uložite bez narušavanja svojih ukupnih financijskih ciljeva.

U najgorem slučaju, oni gube svoj novac, što znači da to vjerojatno više neće učiniti, ali naučili su vrijednu lekciju. U najboljem slučaju, oni zarađuju novac koji mogu reinvestirati u raznolikiji portfelj.

Douglas Boneparth

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno