Ponedjeljak, 6 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Tupperware koncept poslovanja je godinama na rubu kolapsa

Dok podaci o prodaji pokazuju da se ostatak maloprodajnog sektora – uključujući neke od tvrtkinih konkurenata – oporavlja nakon pandemije, prodaja Tupperwarea nastavlja padati.

Neki poslovni stručnjaci kažu da je to zato što se Tupperware nije uspio prilagoditi promjenjivom ponašanju potrošača. A sada kada su suočeni s rastućim dugom, padom prodaje i naglim padom cijena dionica, vrlo je vjerojatno da se malo toga može učiniti da se tvrtka spasi od bankrota.

Glasnogovornik Tupperwarea rekao je za CNN da je brand pogođen “pandemijom, inflacijom i visokim kamatama”, te da na jačanju branda radi s financijskim savjetnicima i partnerima, uključujući Target i Amazon.

Više od 75 godina Tupperware Brands jedan je od najomiljenijih svjetskih ikonskih brandova za kućanstvo — i uzbuđeni smo što ćemo još mnogo godina ostati dio blagovaonskih stolova, kuhinjskih elemenata i polica u smočnicama.

Glasnogovornik Tupperwarea.

Naziv Tupperware toliko je poznat da je postao sinonim za sve spremnike za hranu. To bi mogao biti dio problema jer su se pojavili drugi brandovi koji se natječu s Tupperwareom, ponekad po nižim cijenama.

Vrijednost dionica Tupperware je najniža u povijesti postojanja kompanije cijene izražene u dolarima za jednu dionicu
Vrijednost dionica Tupperware je najniža u povijesti postojanja kompanije cijene izražene u dolarima za jednu dionicu

“Jako ime branda može biti blagoslov ili prokletstvo,” rekla je Christie Nordhielm, marketinška savjetnica i pomoćna profesorica na McDonough School of Business Sveučilišta Georgetown. “Prokletstvo je kada počivate na lovorikama i izmuzujete zaradu iz branda a ne nastavljate ulagati u njega.”

Promjena smjera

Tupperware je kroz povijest potrošačima prodavao samo kroz “izravnu prodaju”, najčešće na “Tupperware zabavama”. Te su zabave bile okupljanja na kojima su ljudi koji su uživali u proizvodu demonstrirali ga i prodavali brand Tupperware svojim prijateljima i poznanicima. Taj model izravne prodaje u početku je dobro funkcionirao, ali je pao u nemilost jer su se navike potrošača promijenile u desetljećima koja su prethodila pandemiji, kaže Barbara Kahn, profesorica marketinga na Wharton School of Business Sveučilišta u Pennsylvaniji.

Tupperware se u listopadu 2022. udaljio od tog modela izravne prodaje. Bilo je to “priznanje” da njihov temeljni poslovni model ne funkcionira. Dok su neke tvrtke možda pretrpjele udarce tijekom pandemije, Tupperwareov pad nije bio iznenadan.

Tvrtka je postupno izgubila snagu. Nije odjednom pala s litice nego je tijekom mnogo godina postajala sve slabija.

Tim Calkins, profesor marketinga na Northwestern Kellogg School of Business.

Pandemija, koja je negativno utjecala na većinu poduzeća, samo je pogoršala neuspjehe Tupperwarea da se prilagodi promjenjivom ponašanju potrošača i konkurentskom okruženju.

Pad prodaje Tupperware nije krenuo u s pandemijom Covid 19
Pad prodaje Tupperware nije krenuo u s pandemijom Covid 19

“Mogli su vrlo lijepo odraditi tu tranziciju, ali umjesto toga su se preselili u fizičke trgovine”, objasnio je Nordhielm. “Ako odete i pogledate Tupperware u trgovini, vidjet ćete koliko su nevjerojatno nediferencirani. I koliko je drugih, konkurentskih spremnika za pohranu dostupno.”

Ljudi imaju tendenciju uspoređivati proizvode na temelju cijene, rekao je Kahn, a Tupperwareova najvrjednija imovina – vrijednost branda – gubi svaki smisao. Tupperware također nije uspio uvesti inovacije kao odgovor na ove promjene u konkurenciji i ponašanju potrošača, rekao je Nordhielm. Kao rezultat toga, prodaja Tupperwarea godinama opada.

Prodaja u retail u u SADu
Prodaja u retail u u SADu

Ostatak maloprodajnog sektora bilježi oporavak

U međuvremenu ostatak potrošačkog maloprodajnog sektora pokazuje znakove oporavka nakon pandemije. U najgorem razdoblju pandemije, prodaja je zabilježila snažan pad, ali se od tada poboljšava. Oporavila se više od 60 posto od najniže razine u travnju 2020.

“Stanje potrošača ostaje relativno dobro”, rekao je Hamilton. “Ako je recesija na vidiku, još nije primjetna u mjerama za potrošački sektor.”

No oporavak prodaje ne znači da su drugi trgovci imuni na kolaps. Calkins ističe da je financiranje i dalje ograničeno. Što u cijelom sektoru stvara izazov za tvrtke koje se suočavaju s velikim dugom ili im je potrebna potpora za inovacije. Tupperware bi mogao biti jedna od prvih žrtava jer je već bio u slaboj poziciji. Brand je trebao još u svibnju 2020. restrukturirati svoje dugove.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno