Financa
Digitalni poslovni portal

Kako raditi s nekim koga baš i ne volite

Kad odrastete već ste stručnjak u tome kako prosuđivati ​​sebe i druge. S godinama ste mogli sami sebi razjasniti koji je to tip ljudi s kojima se prirodno slažete, a koji je to tip koji vam baš i ne odgovara.

Na poslu smo svi vidjeli kako napeti odnosi mogu stvoriti sukob i negativno utjecati na učinak. S obzirom da 70% zaposlenika kaže da su prijatelji s posla presudni za njihovu sreću na poslu, naučiti kako bolje upravljati tim napetostima je dobra investirano vrijeme.

Postoji mnogo psiholoških istraživanja koja objašnjavaju zašto su neki odnosi lakši od drugih. Ono što se tiče ljudi je da smo mi složena društvena bića s vlastitim vrijednostima i ukorijenjenim uvjerenjima o tome kako bi se ljudi trebali ponašati, međusobno djelovati i komunicirati. Svi imamo nesvjesne predrasude koje određuju kako mislimo i kako se osjećamo o svemu, od spola do rase. Mnoge od ovih predrasuda imaju značajan utjecaj na to s kim se slažemo i s kime nam je teško ili dosadno.

U isto vrijeme, imamo urođenu želju da budemo i voljeni i poštovani. Kada dođe do sukoba, naš prvi instinkt je da okrivimo drugu osobu. Kad bi barem svi bili kao ja, svijet bi bio nevjerojatan. (Netočno.)

Poanta je… svi želimo raditi s ljudima koji nam se sviđaju. Ali nisu svi kao mi. Posebno za nove menadžere, misli zbog kojih ste budni noću najvjerojatnije uključuju ljude za razliku od strategije – osobito one s kojima se ne slažete ili su vam “teški”.

Dakle, što napraviti kada zaglavite na poslu s nekim tko vam se ne sviđa? Razmislite o implementaciji isprobanih strategija o kojima piše HBR.

1) Prvo, pogledajte sebe.

Zanimljivo je da možemo nekoga ne voljeti, a da ne znamo zašto, a onda potražiti dokaze da sami sebi dokažemo kako smo upravu. To je poznato kao potvrda. Naš mozak pronalazi sve vrste načina da manipulira istinom pod krinkom da nas čuva, što je jedan od njegovih primarnih poslova. Naš mozak je također vrlo kompetentan za pohranjivanje sjećanja o tome zašto određenoj osobi ne treba vjerovati. Nakon što ste stvorili “datoteku” o nekome, teško je promijeniti svoj pogled na njega.

Ali evo što izvršni treneri sigurno znaju. Najuspješniji i najsretniji ljudi pronalaze zdrave načine rada s osobama koje inače ne bi odabrali imati u svom životu – profesionalno, društveno i unutar vlastite obitelji. Vrlo su svjesni kako ulažu svoju energiju u odnose. Oni prilagođavaju svoje strategije kako bi dobili rezultate koji su im potrebni.

Prvo pogledajte sebe

Dakle, ako želite da ta osoba u uredu bude manje antipatična ili želite prestati osjećati tjeskobu kad god imate sastanak s njom, prvo morate pogledati sebe. Jeste li spremni obaviti posao?

Zamislite kako bi život bio drugačiji i što biste mogli učiniti sa svim tim dodatnim vremenom koje trenutno provodite frustrirani. Ovo bi mogao biti najveći „life hack“ od svih.

2) Ponašajte se odraslo.

Ovdje razmišljate o svemu što ste ikada naučili o emocionalnoj inteligenciji i svjesno birajte značenje koje dajete situaciji. Na primjer, ako je netko nepristojan prema vama na sastanku, pretpostavljate li da mu se ne sviđate ili se maknete iz situacije i smatrate kako vjerojatno ima loš dan?

Nemojte podleći djetinjastim ponašanjima, poput nepromišljenog obrambenog ponašanja i ignoriranja te osobe iz inata. Umjesto da ih isključujete iz budućih sastanka ili šaljete pasivno agresivne e-mailove, identificirajte ponašanja koja će poslužiti vama (i njima).

To uključuje micanje sebe (pristojno) iz neproduktivnih razgovora, suočavanje s nekim s poštovanjem i privatno kako biste razgovarali o problemu prije nego što naraste ili postavljanje jasnijih granica oko vašeg vremena i očekivanja.

Ako vaš kolega, na primjer, ima naviku zahtijevati brze zaokrete na projektima, nemojte izbjegavati raditi s njim. Zastanite, razmislite i upitajte: Koji je najproduktivniji i najpristojniji način rješavanja ovog scenarija? Možda ćete mu jednostavno prići i objasniti da vam je potrebna X količina obavijesti u budućnosti kako biste ispunili njihove rokove, to će dugoročno poboljšati odnos.

3) Poštujte ih zbog onoga čime doprinose.

Pronađite ono što možete cijeniti kod osobe; naposljetku, gotovo svatko ima snage i vještine koje se mogu iskoristiti. Možda su stvarno dobri u lateralnom razmišljanju ili imaju nevjerojatnu pažnju za detalje, ili je možda njihova snaga unositi humor u sobu kada je ljudima najpotrebniji.

Nemojte razvodnjavati vlastiti brand tako što ćete imati nešto manje od poštovanja prema ljudima koji su drugačiji od vas samih. Najbolji zaposlenici prepoznaju da je raznolikost ključna za rješavanje teških problema i inovacije.

Pokažite suosjećanje prema svima na koje naiđete. Pokazati poštovanje znači da možete slušati, odražavati potrebe drugih, prilagoditi svoje razmišljanje i dodati vrijednost razgovoru izazivanjem grupnog razmišljanja. To znači duboku brigu za druge. Poštujte njihove ideje, mišljenja i razlike. Dodatni bonus je to što poštivanjem stilova ponašanja i razmišljanja koji se razlikuju od vaših, dobivate mnoštvo novih perspektiva i možete pažljivije obraditi informacije.

4) Nemojte se usredotočiti na negativnosti.

Ako se ljutite na nekoga, očekujete da će kasniti na sastanke ili propustiti rokove, vjerojatno ćete i pronaći dokaze koje tražite. To je vaša postavka potvrde u igri.

Kada vas netko nervira, umjesto da se usredotočite na ono što radi pogrešno, razmislite o tome kako reagirate. Izluđuju li vas njihovi stalni prekidi jer su vas učili da je pričanje preko nekog drugog nepristojno? Nervira li vas njihovo “guranje” prema promociji jer ste u prošlosti bili zanemareni kod napredovanja?

Nemojte se usredotočiti na negativnosti

Razmislite o nekim svojim okidačima, zapišite na što reagirate i zašto. Kada saznate što vas pokreće, možete odlučiti je li to nešto što možete otjerati ili je to nešto čime se trebate pozabaviti u dobro promišljenom razgovoru s tom osobom u kojem objašnjavate njihov utjecaj na vas. Samo budite sigurni da govorite o tome kako se vi osjećate, a ne o tome što oni rade. Upiranje prstom nikada ne završava dobro. Na primjer, umjesto da kažete: “Želio bih razgovarati o tome zašto me prekidate na sastancima”, recite: “Kada me prekidate na sastancima, osjećam se kao da me poštujete. Možemo li razgovarati o tome?”

Također biste mogli razmisliti o tome da im pristupite jedan na jedan i osmislite ideje o tome kako najbolje raditi zajedno. Umjesto da kažete: “Vi radite X, Y i Z”, recite: “Što mogu učiniti da naš radni odnos bude produktivniji?” Često postoje promjene koje se mogu napraviti s obje strane kako bi stvari funkcionirale.

5) Pokušajte se povezati.

Potražite nešto dobro u ovoj osobi i pokušajte s njom pokrenuti pozitivne razgovore o temama kojima oboje možete doprinijeti, kao što su postignuća projekta i organizacijski uspjesi. Pokušajte razlikovati osobu i njezino ponašanje. Usredotočujući se na osobu i identificirajući osobinu koju oboje cijenite, poput povjerenja, bit ćete manje skloni razmišljati o vanjskom ponašanju koje ne volite, kao što je njihova sklonost prekidanju.

To će omogućiti odnos pun poštovanja i sklada. Jednom kada uspostavite ovaj odnos, možda ćete otkriti da ste ih prilično oštro osuđivali, da nisu tako “neproduktivni” kao što ste nekada mislili i da su njihove “greške” one koje svi s vremena na vrijeme činimo.

6) Budite strateg.

Razmotrite ishod koji trebate postići i učinite ono što je potrebno da biste ga postigli. Možda trebate promijeniti način na koji radite s tom osobom, bilo da provedete više vremena pomažući joj da izgradi vještinu, da je povežete s drugima u organizaciji ili da joj date značajne povratne informacije o njenom radu — čak i ako vam se to ne da.

Usredotočite se na stvari koje možete učiniti kako biste im pomogli da uspiju, imajući na umu da je njihov uspjeh vaš uspjeh. Najvažnija bi trebala biti organizacijska vizija i ono što je potrebno da se to postigne. Uložite vrijeme kako biste bili sigurni da teška osoba zna svoju ulogu, da ima osjećaj pripadnosti i da joj je jasno kako uspjeh izgleda za sve.

Budite strateg.

7) Odaberite svoje bitke.

Zasigurno postoje neke bitke koje vrijedi voditi, posebno kada se temelje na vrijednostima. Ako je učinjena nepravda u nečemu što visoko cijenite, onda konstruktivno pronađite način da podijelite svoje mišljenje i kažete svoju istinu. Slagati se s teškim ljudima nije isto što i opravdavati ili zatvarati oči pred onim što je neprihvatljivo, kao što je zlostavljanje ili diskriminacija. Ali ako vas jednostavno navode na pogrešan put, nudeći stajališta koja se razlikuju od vaših ili se čvrsto drže problema koji će s vremenom nestati, vjerojatno biste se trebali izmaknuti.

Na kraju, tako često osjećamo potrebu da budemo u pravu. To je igra našeg ega. Svi to imamo. Želimo izgledati dobro i vjerujemo da je uvijek netko drugi kriv. No, postoje prilike u životu – osobito na poslu i usred globalne pandemije – kada je pokazivanje suosjećanja i prilagodljivost vlastitom razmišljanju mnogo važnije od dokazati kako vi znate bolje.

Ključ leži u tome da budete empatični, da gledate na situaciju iz perspektive druge osobe i da budete znatiželjni, a ne osuđivački nastrojeni. Uzmite sebi vremena da razmislite o osjećajima, nesigurnostima, idejama i iskustvima onoga s kim se sukobljavate. Možda postavljaju sva ona dosadna pitanja tijekom sastanka kako bi pokazali da su radili, ili možda ogovaraju kolege jer se tako nose s vlastitom nesigurnošću. Radite na temelju toga da se svima dešavaju neke stvari i da zaslužuju malo strpljenja, tolerancije i razumijevanja.

Većina ljudi ne dolazi na posao kako bi bili iritantni. Zapitajte se: Što ne znam o njima?

Na kraju, zapamtite da vam ne moraju svi biti prijatelji. Doista možemo s ljudima koje ne volimo dobro surađivati i poštovati ih.

Prijavite se na naš Newsletter

Možda Vam se sviđa

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije