Četvrtak, 9 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

10 emocija koje su podcijenjene na radnom mjestu

Facebook je “Brzo se kreći i razbijaj” učinio neformalnim motom tvrtke. Ali stručnjaci za vodstvo Frances Frei i Anne Morriss tvrde da je ovo uvjerenje duboko pogrešno – i da onemogućuje vođe da izgrade uspješnu tvrtku.

Najbolji lideri rade brzo i popravljaju stvari — oni rješavaju teške probleme dok istovremeno čine svoje organizacije jačima. U svojoj novoj knjizi Move Fast and Fix Things Frei i Morriss opisuju pet strategija koje pomažu vođama da se pozabave svojim najtežim problemima i brzo uvedu promjene:

  1. Prepoznajte svoj pravi problem.
  2. Izgradite — ili obnovite — povjerenje sa svojim dionicima.
  3. Stvorite inkluzivne uvjete koji će cijelom vašem timu omogućiti da napreduje.
  4. Ispričajte uvjerljivu priču o promjeni koju trebate napraviti.
  5. Izvršite svoj plan s osjećajem hitnosti.

Promjena može imati dosta logičnog smisla, ali također može biti uznemirujuća i ometati ljude na koje utječe. Emocije su dio vodstva promjena o kojem se nedovoljno raspravlja. Kao što tjeskoba može biti vrlo zarazna – tako može biti i optimizam. Ispod je 10 snažnih emocija koje možete kanalizirati.

***

Vjerujemo da su emocije u poslovnom svijetu općenito podcijenjene. Ako ste žena u određenim godinama možda ste upozoreni da ne dopustite da vas na posao prati nešto tako neuredno kao što je osjećaj. A ako ste muškarac u određenim godinama, tada ste možda bili nagrađeni za ono što se činilo kao odsutnost emocija.

Ove su se poruke urotile u stvaranju propuštenih prilika. Osim što su moćni alati uvjeravanja i utjecaja, emocije su temelj naše ljudskosti. Korisne su kada smo u blizini drugih ljudi – i daju nam važne podatke o našem okruženju. Trik je, naravno, u tome da primijetimo svoje osjećaje i pokrenemo ih ne dopuštajući im da preotmu kontrolni sustav našeg mozga. Kako bismo ilustrirali ovu tvrdnju, u nastavku su neke od emocija koje su podcijenjene na radnom mjestu.

1. Frustracija

Poduzetnik Paul English iskoristio je frustraciju za svaku od svojih revolucionarnih ideja. Uključujući i pokretanje metapretraživačke tražilice Kayak. I to zato što nije mogao vjerovati koliko je vremena proveo idući od jedne do druge web stranice zrakoplovnih kompanija dok je pokušavao pronaći najbolji let. Kada English predaje studentima, zadaje im da dođu na nastavu sa slikom nečega što ih živcira. Vrlo često, legitimna ideja za posao rađa se na nekom od predavanja.

2. Žaljenje

Varijacija frustracije, žaljenje obično se pojavljuje na granici sebe i drugih. Žao nam je zbog neopreznog komentara koji smo, na primjer, dali kolegi. Ili žalimo što nismo rekli bitnu stvar u trenutku kada bi ta bitna stvar napravila razliku. Koliko god bilo neugodno osjećati žaljenje, često nam pokazuje što da sljedeći put učinimo drugačije. Također nam može dati naznake o tome što bismo mogli „počistiti“. Ako i tri dana kasnije još uvijek žalite zbog tog komentara, to je prilično dobar signal da se trebate ispričati.

3. Entuzijazam

Često čujemo savjet da ne budemo previše entuzijastični na poslu, te da ne koristimo riječ uzbuženje. Nazovite to nekako drugačije ako želite, ali ne zaboravite da najučinkovitiji vođe promjena u svijetu oni koji grade i otkrivaju svoj entuzijazam na svakom koraku.

4. Predanost

Ljudi napreduju u kontekstu visokih standarda i duboke odanosti, definirane kao puna predanost tuđem uspjehu bez pardona. Ponekad suzdržavamo punu razinu naše predanosti na temelju lažnog uvjerenja da će se to nekako spriječiti u dijelu visokih standarda. Ukratko – neće. Pa zato  jasno recite koliko želite da se vaše kolege uključe.

5. Sreća

Tony Hsieh pokazao nam je svu moć izazivanja radosti na poslu, gradeći svoje carstvo cipela Zappos na temeljima sretnih zaposlenika, kupaca i dobavljača. Pa ipak… Još uvijek činimo jedni druge jadnima na radnom mjestu po stopama koje su daleko previsoke. Neka Hsiehova ostavština bude da pažljivije slušamo ono što nam je netko došao reći.

6. Nelagoda

Svi griješimo, barem neko vrijeme, spajajući nelagodu sa signalom da prestanemo raditi ono što radimo. Ustrojeni smo da, kao ljudska bića, to izbjegavamo ljudska a ipak se toliko dobrih stvari događa izvan naše zone udobnosti. Od učenja nečeg novog do suočavanja s problemom koji još ne znamo kako riješiti. Kako je to rekla Virginija “Ginni” Rometty, bivša predsjednica i izvršna direktorica IBM-a: “Rast i udobnost ne koegzistiraju”.

7. Ljutnja

Da, mislimo da postoji mjesto i za ljutnju. Ako ni zbog čega drugog, potiskivanje ljutnje će je na kraju pretvoriti u unutarnji toksin. Ljutnja je nezgodna na hrpi razina, uključujući istinu da joj svi nemamo jednak pristup njoj. Ljutnja je često sekundarna emocija, maska za kompliciranije osjećaje kao što su razočaranje ili tuga. Ovo bi trebalo biti mjesto od kojega počinjemo. Što bi moglo živjeti ispod ljutnje? Što možete naučiti iz te emocije?

8. Radost

Radost je jedna od četiri temeljne momčadske vrijednosti legendarnog NBA trenera Stevea Kerra (zajedno s pažnjom, suosjećanjem i natjecanjem), kojima pripisuje zasluge za poticanje izvanrednog uspjeha Golden State Warriorsa. Radost je vrijednost koja često iznenadi ljude, barem dok ne vide Kerrove ratnike kako veselo dominiraju terenom. Usput, radosti se također ne pristupa ravnopravno, zbog čega je ona za neke od nas još uvijek “čin otpora”.

9. Zajedništvo

Ne postoji savršena riječ za ono što se ovdje podrazumjeva, pa ćemo jednostavno ovako reći: Život nas sve baci na koljena u nekom trenutku. Trebaju nam drugi ljudi koji će nam pomoći da se vratimo, na velike i male načine. Velike su šanse da ćete neke od tih ljudi upoznati na poslu.

10. Milost

Vjerujemo da je ovo je velika stvar – previše je oskudno za trenutak u kojem živimo i radimo. Prema iskustvu, milost počinje kao unutarnji posao. Što znači da moramo napraviti mjesta za vlastitu manjkavu ljudskost prije nego što taj krug možemo otvoriti drugima. Ovisno o vašim okolnostima, milost se može predstavljati kao ljubaznost, suosjećanje ili velikodušnost duha. To može biti odluka voditi težak razgovor ili ne voditi težak razgovor. Kako god se pokazalo, milost zahtijeva da je prakticiramo na sebi prije nego postanemo vjerodostojni prenositelji drugima.

Izvor: HBR; prijevod i prilagodba: Financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno