Subota, 23 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Što se tiče Netflixa – pretplatnici ili sadržaj nisu više sporni

Dan nakon što je Netflix izvijestio da je njegov pad broja pretplatnika u drugom tromjesečju bio puno manji nego što su se ulagači bojali, iz izvješća o zaradi najvećeg svjetskog streaming servisa moglo bi proizaći nešto drugo: čini se da je sada gotova višegodišnja rasprava o tome troši li Netflix previše na sadržaj.

Ključno je to što je Netflix ostvario pozitivan broj za operativni novčani tijek u kvartalu, unatoč tome što je potrošio 1,3 milijarde dolara više na sadržaj nego u prva tri mjeseca ove godine, obzirom da je lansirao novu seriju svoje franšize “Stranger Things” i završio svoj akcijski triler “Gray man” vrijedan 200 milijuna dolara. U prvoj polovici godine, Netflix je rekao da je ostvario 1 milijardu dolara u novčanom tijeku – analitičari kažu da će se broj udvostručiti, a možda i utrostručiti do 2023. godine, piše CNBC.

“Prihodi Netflixa porast će između 10% i 15% iduće godine, ali potrošnja na sadržaj neće porasti”, rekao je Robert Cantwell, upravitelj burzovno trgovanog fonda Compound Kings u Nashvilleu, fonda čijih je 3,9% od 19. srpnja u dionicama Netflixa. “Sljedeće ćete godine svjedočiti 3 do 3,5 milijarde dolara slobodnog novčanog toka”.

Kritičari su se dugo usredotočavali na činjenicu da je Netflixova potrošnja na nove filmove i TV emisije veća od iskazane dobiti zbog računovodstvenih pravila koja dopuštaju da se ulaganje u sadržaj iskazuje kao trošak tijekom nekoliko godina. No to je završilo u prvom tromjesečju ove godine, a održalo se u drugom čak i uz dodatnu potrošnju.

Netflix je u svojoj tromjesečnoj prezentaciji prihoda rekao da će zadržati razinu potrošnje na sadržaj na oko 17 milijardi dolara godišnje u sljedećih nekoliko godina. To je porast u odnosu na 11,8 milijardi dolara iz 2020., a mala je promjena u odnosu na 17,7 milijardi dolara prošle godine.

Tvrtka je provela dosta vremena govoreći o svojim planovima da svojoj ponudi usluga doda razinu koja sadržava oglase, dopuštajući Netflixu da zaradi na kućanstvima koja ne žele plaćati 10 do 20 dolara mjesečno za pretplatu. Mnoga od tih kućanstava koriste lozinke koje pripadaju prijateljima ili obitelji, zaobilazeći Netflixova pravila.

Kombinacija niveliranja potrošnje na sadržaj i dodavanja prihoda od oglasa je ono odakle će doći povećanje novčanog tijeka, prema Marku Mahaneyju analitičaru Cantwell and Evercore ISI.

Mahaney kaže da bi tvrtka Netflix trebala dosegnuti 2,5 milijardi dolara u novčanom tijeku 2023. godine i da bi mogla dosegnuti 4 milijarde dolara do 2024. godine.

“Ako generirate 4 milijarde dolara u novčanom tijeku, to je [više od] 4% prinosa”, rekao je Mahaney. “To je solidno. 2023. trgovat će se s 45 puta većim slobodnim novčanim tijekom. To i nije tako zanimljivo”.

Niti jedan analitičar ne sumnja da će Netflixova strategija s oglasima uspjeti. Konkurenti poput Hulua sada dobivaju oko 15% do 20% prihoda od oglašavanja, rekao je Cantwell, a Mahaney kaže da je Netflix trebao napraviti ovaj korak još prije nekoliko godina.

U Netflixu bi 20% prodaje iznosilo čak 6 milijardi dolara godišnje, za tvrtku čija tržišna kapitalizacija sada iznosi oko 91 milijardu dolara. Taj bi prihod nosio bruto maržu veću od 40% dobiti, rekao je Cantwell.

Budući da će trebati vremena da se izgradi posao s oglasima, trebao bi pridonijeti 250 do 300 milijuna dolara novčanom tijeku sljedeće godine, rekao je Cantwell.

Problem je u tome što dodatni novčani tijek još uvijek ne mijenja činjenicu da su Netflixove dionice  jedne sa najvećim rastom u stoljeću – njegova IPO cijena iz 2002., prilagođena podjeli dionica, iznosi 1,07 dolara po dionici, a pala je na čak 65 centi kasnije te godine – i postale su igra za vrijedne ulagače koji traže veću zaradu i plaćaju niže višestruke cijene da bi je dobili.

Na vrhuncu, Netflixovi bikovi govorili su o tome da će tvrtka privući čak 800 milijuna globalnih pretplatnika, rekao je Cantwell, u odnosu na sadašnjih 221 milijun. Taj je brod vjerojatno otplovio, rekao je, jer su se mnoga međunarodna tržišta pokazala težima za probijanje nego što su neki pretpostavljali. Netflix je već uhvatio 73 milijuna pretplatnika u SAD-u i Kanadi, više od polovice kućanstava u te dvije zemlje zajedno.

Novčani tijek neće biti dovoljno velik da stvarno potakne vrijednosne ulagače do 2024. ili kasnije, rekao je Mahaney.

“To je prijelaz”, rekao je. “Rast postaje umjereniji, a novčani tijek postaje mnogo zanimljiviji”.

Ali rast je godinama bila Netflixova posjetnica i pouzdan magnet za privlačenje kreatora sadržaja, kupaca i investitora. S usporavanjem rasta, ujednačavanjem tempa dodavanja novih sadržaja i zatvaranjem konkurentskih prednosti u odnosu na konkurente u tehnologiji, postoji rizik da će morati odustati od svoje novootkrivene discipline potrošnje kako bi ostao ispred rivala kao što su Warner Bros. Discovery HBO Max i Disney Plus, rekao je Cantwell.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno