Subota, 23 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

10 načina za stvaranje ravnoteže između posla i obitelji

Stvaranje ravnoteže između posla i obitelji često je poput pokušaja pronalaska mističnog jednoroga. Je li uopće moguće? Usmjeriti svoju punu pažnju na sva područja svog svemira definitivno je izazov, ali postoje metode koje će vam pomoći da shvatite kako uskladiti posao i obiteljski život. Odvojite vrijeme da razmislite o trenutnoj životnoj ravnoteži. Kako možete stvoriti zdravu ravnotežu tako da svatko dobije ono što mu treba?

Stvorite realne ciljeve

Visoki ciljevi su sjajni, ali ako letvicu postavite previsoko, pad i neuspjeh će vam ugroziti samopouzdanje i ego. Morate stvoriti realne ciljeve za život kod kuće i posao.

Stvaranjem realnih ciljeva za kućnu i radnu okolinu, pripremate se za uspjeh, a svi se žele osjećati barem malo uspješnima u tome kako provode svoje budne sate. Dio realizma je spoznaja da ne možete biti savršeni, bez obzira na to koliko veličanstveno balansiranje dočaravate. Umjesto da budete frustrirani i pod stresom zbog nepostizanja cilja, znajte da je ovo život i da je prihvaćanje stresa i oslanjanje na njega vjerojatno korisnije od želje da ga udaljite.

Odredite svoje prioritete

Koji su vam prioriteti? I vaš radni i obiteljski život trebaju imati jasan skup realnih prioriteta. Apsolutno morate znati  što vam je najvažnije i stavite te stavke na vrh svoje liste. Ako je dolazak na nogometne utakmice vašeg djeteta nešto što morate učiniti kako bi se vaše dijete osjećalo voljeno i podržano, pobrinite se da vaš posao zna da su ove večeri s vašom djecom glavni prioritet. Ako je bitno održati tjedni sastanak utorkom ujutro na poslu, onda to postaje glavni poslovni prioritet i morate pronaći pomoć koja će vas zamijeniti kod kuće tijekom tih sati.

Svako područje vašeg života imat će glavne prioritete, a oni se s vremenom mogu promijeniti. Znajte što su oni, pobrinite se da drugi u vašem domu i na poslu znaju što su oni i analizirajte što vas čini sretnim i uspješnim.

Naučite umjetnost obavljanja stvari unaprijed

Kada postajete najzaposlenija osoba na planetu, trebate biti proaktivni umjesto reaktivni. Predvidite što će biti potrebno učiniti na poslu i kod kuće i naučite raditi određene stvari unaprijed. Ako znate da će vaš šef od vas zatražiti da napišete bilješke sa sastanka i pošaljete ih u e-poruci za cijelu tvrtku, izradite predložak koji će svaki tjedan olakšati ovaj zadatak. Ako vaša djeca imaju nogometni trening srijedom u ranim večernjim satima, pripremite obrok večer prije kako ne biste žurili s pravljenjem večere i neka uniforme budu oprane i spakirane unaprijed. Ako morate putovati krajem mjeseca, isplanirajte vožnje i aktivnosti za svoju djecu kako se nitko ne bi petljao kad napustite grad zbog posla.

Planirajte, planirajte i planirajte, ljudi.

Zatražite pomoć drugih za stvaranje ravnoteže

Stvarno je potrebna vojska ljudi da bi se svijet pokrenuo, stoga prestanite pokušavati učiniti sve sami i pronađite ljude koji će vam pomoći učiniti život lakšim. Znajte na koga se možete osloniti na poslu i naučite kako delegirati kad je to potrebno. Nesposobnost da preuzmete kontrolu nad svojim poslom može povećati šanse da izgorite. To se također odnosi i na obiteljski život. Imajte solidnu skupinu prijatelja/prijateljica koje će vam priskočiti u pomoć u slučaju nužde i pozovite obitelj kad vam zatreba dodatni par ruku. Budite spremni uzvratiti uslugu kada možete; i pobrinite se da uvijek cijenite pomagače u svom životu.

Postavite granice između svojih svjetova

Granice su zdrave i podsjećaju vas da je u redu reći ne određenim stvarima. Uvijek dođe vrijeme kada vam posao stavi tonu na tanjur, i dok želite dokazati svoju vrijednost i preuzeti što je više moguće, obitelj ponekad plaća cijenu vaše ambicije. Uspostavljanjem granica između posla i obitelji moći ćete svima pružiti ono što im je potrebno, iako ne nužno ono što žele. Imajte blokove vremena navečer u kojima ne provjeravate e-poštu niti odgovarate na poslovne poruke. Jasno komunicirajte s nadređenima kada niste dostupni izvan radnog vremena.

Vaša obitelj također treba razumjeti granice, posebno ako radite od kuće. Ako ste na sastanku, tada niste dostupni za izradu LEGO seta. Ako ispunjavate rok, obiteljske stvari se stavljaju na pauzu.

Budite oprezni s pretjeranim rasporedom i znajte svoje granice

Ako ste tip osobe koja ide punom brzinom u sve što odlučite učiniti, budite oprezni s prekomjernim rasporedom i znajte svoja osobna ograničenja. Ako vas pregaze, cijeli je brod u opasnosti od potapanja. Neka vam kalendar bude spreman i često ga provjeravajte. Nagomilavate li više nego što možete? Hoće li te ova brzina pretvoriti u zombija do vikenda? Usporite, preuzmite ono što možete i znajte kada sebi reći: “Ne. Taj zadatak nije moguć ovaj tjedan” ili “Trenutno imam previše toga, pa moram propustiti ovaj zadatak. ” Ne želite postati toliko rastegnuti da ne obavljate posao u svim aspektima svog života.

Napravite tjedni popis obaveza za posao i obitelj

Roditelji koji rade i odgajaju djecu trebaju naučiti sastaviti dobar popis obaveza. Napravite ih nekoliko! Imajte dnevnu listu obaveza s dnevnim prioritetima, listu obaveza na poslu, listu obaveza kod kuće i listu obaveza za tjedan dana. Ovisno o tome kako organizirate svoj život, možda imate samo jedan popis s poslovnim i kućnim zadacima na njemu ili možete imati nekoliko popisa. Neka ovo bude komandni centar za stvari koje morate učiniti. Zapisivanje stavki na popis izbacuje ih iz vašeg mozga. Imaš dovoljno stvari koje se vrte unutra. Ne pokušavajte i svoj popis obaveza držati u glavi

Održavajte tjedne sastanke s voljenima

Održavate tjedne sastanke sa svojim šefom i radnim timom, pa zašto ih ne biste održali sa svojim timom kod kuće? Svakako sjednite sa svojom obitelji i porazgovarajte. Raspravite o tome što se događa sa svima i što dolazi. Hoće li se uskoro održati sportsko natjecanje? Znanstveni projekt koji bi trebao biti u idućih nekoliko tjedana ili dječje druženja koja bi se mogla dogoditi? Kako se svi osjećaju? Jesu li zadovoljene potrebe članova vaše obitelji? Ponekad morate svakoga izravno pitati gdje su u životu. Otvorena i jasna komunikacija sa svojom obitelji ključna je za svačiju dobrobit.

Idite prečicom kad je god moguće

Kad je moguće, hackirajte kroz život. Prečaci su prekrasni načini da posao i obiteljski život učinite lakšim za upravljanje. Svatko tko ima zahtjevan posao i obitelj reći će vam da je ključ ravnoteže i uspjeha raditi pametnije, a ne više. Iskoristite svaki mogući life hack koji vam se nađe pod rukom. Isprobajte ih i zadržite one koji odgovaraju vašoj obitelji. Što god čini kućni život lakšim, jutra lakšim, a radni život pojednostavljenim bit će vaš as u rukavu.

Nađite vremena za disanje

Ti si važan/važna. Ljudi te trebaju. Posao te treba, tvoja obitelj te treba, a s toliko stalnih zahtjeva koji sjedaju na tvoja uvijek sposobna ramena, pravo je čudo kako možeš ostati stajati do kraja dana! Kada usklađujete zaposlenu obitelj i karijeru, svakako odvojite vrijeme za sebe. Otkrijte što vam daje smirenost i unutarnji mir te odvojite vrijeme za brigu o sebi. Bilo da se radi o dnevnoj meditaciji ili mjesečnom izlasku, pronađite ono što vas vraća u središte kako biste mogli biti najbolji za svoju obitelj i svoje kolege.

Težite sreći

Cilj u postizanju životne ravnoteže je pronaći strukturu koja vas i vašu obitelj čini sretnima. Naglasak oko pokušaja stvaranja solidne ravnoteže između posla i obitelji samo će otežati zadatak. Isprobavanje jednostavnih i ostvarivih načina za stvaranje ravnoteže za vas i vašu situaciju može pomoći da svaki dan bude ispunjeniji.

Izvor: lovetoknow

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno