Ponedjeljak, 25 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Starije generacije više od mlađih koriste AI u poslu

Mlađi ljudi, odnosno generacija Z, odrasli su na internetu, pametnim telefonima i svemu što to dvoje donoci… Ali su se suočili i s negativnim posljedicama života u digitalnom dobu. Iako mladi imaju tendenciju puno brže usvajati nove tehnologije i digitalne alate u odnosu na starije osobe, potvrđuje se da svako pravilo ima izuzetke.  Naime, starije su generacije spremnije dočekale AI chatbotove i nisu imali prevelikih problema s AI tranzicijom.

Jedno od posljednjih istraživanja vezano za korištenje umjetne inteligencije proveo je Ernst&Young na uzorku od tisuću osoba u SAD-u. To je istraživanje pokazalo drukčije podatke. 63% ispitanika koji pripadaju generaciji Z (rođeni između 1997. i 2005. godine) odgovorilo je kako u svojim svakodnevnim poslovnim obvezama koriste umjetnu inteligenciju. Tu su brojku nadmašili i milenijalci (rođeni između 1981. i 1996. godine). Nadmašila ju je čak i generacija X (rođeni između 1965. i 1980. godine).

Prema tom istraživanju, 70 posto pripadnika generacije X koristi alate poput ChatGPT-a. Dok je ta brojka kod milenijalaca još veća i iznosi 74 posto, prenosi Zimo.

Generacija Z ima manje povjerenje u vrijednost koju donosi AI

Razlog takvih prilično iznenađujućih rezultata istraživanja jest što pripadnici generacije Z manje vjeruju kako umjetna inteligencija može dodati neku stvarnu vrijednost. To vjeruju znanstvenici koji su proveli istraživanje.

Iako bi ovo mnogima moglo biti iznenađenje, za najmlađe i najstarije generacije na radnom mjestu povjerenje u umjetnu inteligenciju nije pitanje samo sigurnosti i zaštite već je važno i radi li zaista neka tehnologija.

Marcie Merriman iz Erste Younga, koja je sudjelovala u studiji

Kao još jedan potencijalni razlog takvih rezultata, prema Merriman, studija je pokazala da se stariji zaposlenici osjećaju prisiljenim naučiti kako koristiti AI alate kako bi ostali u koraku s brzim promjenama. Dok oni mlađi koji su odrasli uz naprednu tehnologiju, od nje imaju veća očekivanja i mogu te tehnologije brzo promijeniti kada im one više ne budu od koristi. Ako umjetna inteligencija ne radi, oni prelaze na sljedeću stvar, objasnio je Dan Diasco iz EY-a.

Umjetna inteligencija, odnosno različiti chatbotovi bazirani na AI-u u kratko su vrijeme postali nezaobilazni alati u velikom broju zanimanja. A kako tehnologija bude napredovala i dalje, jasno je da ćemo sve više i sve češće koristiti tu tehnologiju. Vjeruje se kako će zbog ove tehnologije mnogi na kraju ostati bez posla.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno